BIOS batteri til gammel pc
Fra : Aggeboe

Dato : 17-07-01 20:10

Hej.

Hvor finder jeg et bios batteri til en gammel Olivetti PC (mener det er en pentium
60). Det er et sort firkantet batteri med 2 ledninger til MOBO, hvor der står T1AA og
det er på 3,7 V. Batteriet var sat fast til indersiden af kabinettet med velcro -
hehe

/Aggeboe
--
Remove XXX when replying

Fra : Thostrup

Dato : 17-07-01 20:20

Find en elektronikforretning og bøb det der!

Fra : Aggeboe

Dato : 17-07-01 23:12

Thostrup wrote:

> Find en elektronikforretning og bøb det der!

Tjah, kunne man nok godt, men jeg gætter på at sådan et "custom-made" 3,7 V batteri
koster mere en pc'en er værd, så derfor spørgsmålet...

/Aggeboe
--
Remove XXX when replying

Fra : Christian Mygind

Dato : 18-07-01 09:19

> Tjah, kunne man nok godt, men jeg gætter på at sådan et "custom-made" 3,7
V batteri
> koster mere en pc'en er værd, så derfor spørgsmålet...

LOL - nej ikke ligefrem!
Spændingen på et ganske almindeligt genopladeligt batteri er cirka 1,2 v, så
hvis du lodder 3 sammen har du dit batteri! Du kan bruge alm. AA
(Walkmanbatterier) der fåes til cirka 30,- stk. i en elektronikbiks.

/Chr