Back up eller...?
Fra : kalvoere

Dato : 15-04-08 23:21

Hej.
Måske et indlæg der er godt gennemtærsket. Men jeg forsøger alligevel.
Jeg har lige investeret i en bærbar. Jeg har foruden den en stationær
+ en Iphone som jeg læser mail på og går på nettet.
Mit spørgsmøål er: En ultranem løsning, på det at have beegge maskiner
nogenlunde ens med hensyn til de mail man henter på sin mailserver hos
TDC(for mit vedkommende), og ellers som sagt nogenlunde
synkroniserede.

Sådan at forstå at hvis jeg skriver et brev eller laver en PP
præsentation, så kan den ses og arbejdes med på begge maskiner.

Det skal helst ikke være en fedten rundt og henten og så videre. Helst
sådan at hvis jeg sidder på Bornholm og læser mine mails, så kan de
også læses og hentes på Iphonen og den stationære som står i Skagen.
Hvis I forstår hvad jeg mener. Findes der en simpel, genial og enkel
løsning, som selv min 80 årige gamle mor vil kunne finde ud af?

Jeg har et NAS drev og en ekstra USB harddisk hvis det kan hjælpe.....

/Larsh

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-04-08 07:30

kalvoere wrote:

> Sådan at forstå at hvis jeg skriver et brev eller laver en PP
> præsentation, så kan den ses og arbejdes med på begge maskiner.

Du skal bruge en hjemmeserver og en VPN-forbindelse. Din mail skal ligge
på en IMAP-server - så virker det

Jesper Poulsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-04-08 17:27

On Tue, 15 Apr 2008 22:20:40 -0700 (PDT), kalvoere <Lars.Helsboel@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Sådan at forstå at hvis jeg skriver et brev eller laver en PP
>præsentation, så kan den ses og arbejdes med på begge maskiner.

Du kan gøre det med din gmail konto, så hvis du sætter den op til at hente din TDC mail, kan det komme til at virke.
Se vejledningen under Indstillinger på gmail.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-04-08 08:17

Kurt Brixen wrote:

> Du kan gøre det med din gmail konto, så hvis du sætter den op til at hente din TDC mail, kan det komme til at virke.
> Se vejledningen under Indstillinger på gmail.

Det kan klare mail-problemet. Det er halvdelen af opgaven. Resten kræver
en VPN-forbindelse til hjemmet.

Jesper Poulsen