Optimering af Bluetooth rækkevidde
Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-04-08 04:29

Jeg har en computer i kælderen i lejlighedskomplekset.
Der er een lejlighed imellem kælder og telefonen som skal sluttes til BT.

Hvordan placerer man BT senderen bedst?
Spreder den signalet 360 grader eller er den retningsbestemt?

(Også postet i elektronik gruppen men uden svar)

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 17-04-08 06:36

Jens Thomsen skrev:
> [...]
>
> Hvordan placerer man BT senderen bedst?
> Spreder den signalet 360 grader eller er den retningsbestemt?

Vil du skyde et alm BT signal op gennem gulve og loft? Så fremt du fik
din sender til at række så langt, er jeg ret sikker på, at du vil så
endnu større problemer med at få data fra telefonen og ned til senderen.

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, men du må meget gerne beskrive om
det lykkes for dig.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk