MicroSD - Hukommelse - Telefonkombatibilit~
Fra : Camilla

Dato : 13-04-08 17:42

Hej

Jeg vil gerne have et større kort i min Nokia 7390. På Nokias hjemmeside
står der, at den understøtter op til 2GB, men jeg vil selvfølgelig gerne
have et større - f.eks. 4GB.

Er der noget teknisk - f.eks. telefonens indbyggede hukommelse - der
forhindrer et større hukommelseskort, eller er det bare fordi, det var det
største på markedet, da telefonen blev lanceret?

Måske et dumt spørgsmål, men jeg er oprigtigt nysgerrig.. nogen der kan
hjælpe?

/Camilla

Fra : inismore

Dato : 13-04-08 21:15

Du skal nok regne med at 2GB er grænsen, hvis Nokia oplyser det.
det samme er tilfældet med N73-2GB, jeg har prøvet 4GB, det genkender den
ikke.
Det kan måske være at det skyldes, at tidligere var grænsen 2GB for den type
kort.
senere kom kort over 2GB også kaldet HCSD (High Capacity SD).
//inis

Fra : Snakee

Dato : 13-04-08 21:36

Camilla skrev:

> Måske et dumt spørgsmål, men jeg er oprigtigt nysgerrig.. nogen der kan
> hjælpe?

Der KAN være mange ting der begrænser det. Firmwaren i telefonen og
f.eks. den controller der styrer kortet kan have en øvre grænse for hvor
store kort de kan håndtere. I nogle tilfælde virker det fint at gå over
grænsen men Nokia garanterer bare ikke at det virker efter hensigten.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Camilla

Dato : 18-04-08 20:26

Mange tak for svarene.. det er godt at vide næste gang, jeg skal købe
telefon.

Jeg holder mig bare til et 2GB-kort - det er også en væsentlig forbedring
ift det, der fulgte med.

Camilla

Fra : Snakee

Dato : 19-04-08 22:00

Camilla skrev:
> Mange tak for svarene.. det er godt at vide næste gang, jeg skal købe
> telefon.

Selv tak.

> Jeg holder mig bare til et 2GB-kort - det er også en væsentlig forbedring
> ift det, der fulgte med.

Det lyder rigtigt fornuftigt.

Snakee