Nokia Software Updater (E65, 6120c)
Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-04-08 06:02

For nogle måneder siden opdaterede jeg en Nokia E65 med "Nokia Software
Updater". I den for bindelse blev telefonen fuldstændig clearet, og jeg
måtte genindlæse alle programmer, bogmærker mv.

Her til morgen har jeg opdateret en Nokia 6120c, også med "Nokia Software
Updater" (som der er kommet en ny udgave af siden jeg opdaterede E65), men
nu var programmer, bogmærker m.v. fuldstændig som før opdatereingen. Jeg er
nu i tvivl om, om telefonen virkeligt er blevet opdateret. Hvordan checker
man software-version på en 6120c?

Er der en eller anden der kan løse mysteriet for mig hvorfor E65 blev
fuldstændig clearet, mens 6120C beholdt alle opsætninger?

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 13-04-08 07:05

Hej Claus.

*#0000#

> Er der en eller anden der kan løse mysteriet for mig hvorfor E65 blev
> fuldstændig clearet, mens 6120C beholdt alle opsætninger?

Bud 1:
Programmerne osv. er gemt på memorykortet.

Bud 2:
Nokia Software Updater er blevet klogere.

Bud 3:
Mobilen blev ikke opdateret.

Med Nokia PC Suite kan man lave en backup, der kan indspilles efter
opdateringen. På denne vej kan man beholde (næsten) alle opsætninger og
data (beskeder, kontakter, ...)

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-04-08 08:31

Godmorgen Rainer!

"Rainer Schöbe" <news.rainer@schoebe.eu> skrev i en meddelelse
> Hej Claus.

> *#0000#

Tak for det. Den viser at softwaren nu er vers. 4.21 i stedet for 3.70, som
update-programmet sagde lige inden software-updateringen.

> Bud 1:
> Programmerne osv. er gemt på memorykortet.

Nej.

> Bud 2:
> Nokia Software Updater er blevet klogere.

Den tror jeg mere på.

> Bud 3:
> Mobilen blev ikke opdateret.

Det ser ikke ud til at være tilfældet.

> Med Nokia PC Suite kan man lave en backup, der kan indspilles efter
> opdateringen. På denne vej kan man beholde (næsten) alle opsætninger og
> data (beskeder, kontakter, ...)

Det var også det jeg gjorde med E65 for nogle måneder siden. Jeg har dog
tænkt på hvor meget af den forrige softwareversions dårligdomme man får med
over i den nye, når man gør det på den måde.

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 13-04-08 09:52

Hejj igen.

Claus E Beyer skrev:

> Det var også det jeg gjorde med E65 for nogle måneder siden. Jeg har dog
> tænkt på hvor meget af den forrige softwareversions dårligdomme man får med
> over i den nye, når man gør det på den måde.

Efter mine oplevelser med Nokia Software Updater er det to helt
forskellige ting:

- personlige data (Nokia Content Copier)
- styresystem (Nokia Software Updater)

God søndag!

Mvh.

--