Sonofon el. telefon problemet?
Fra : ___P.Sir

Dato : 10-04-08 10:37

Skulle hente konen i Kastrup. Ventede på p.pladsen på hendes sms, at hun var
landet. Efter 45 minutter sendte jeg selv en til hende og spurgte hvor hun
blev af. Umiddelbart efter kom 3-4 sms´er ind fra hende - som var næsten en
time gamle. Og et opkald umiddelbart efter. Hun havde stået og ventet på
mig, havde ringet flere gange - men den var gået på tlf.svareren. Så det var
ikke populært...
Men hvad er problemet? Min telefon - SE 550i - har altså ligesom været
inaktiv indtil det øjeblik, hvor jeg selv afsender en sms.
Er det telefonen, det er galt med, eller har Sonofon nogle "blanke spots" i
området?
PReben

Fra : Avæs (6400)

Dato : 10-04-08 16:33

Det kan både være Sonofon's net el. SMS centralen der er probs. med

Når man sender en SMS, så går den først fra mobilen til en
SMS central og derfra videre til modtager..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-08 16:50

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in

> [...]
> Hun havde stået og ventet på mig, havde ringet flere gange - men den
> var gået på tlf.svareren. Så det var ikke populært...

Det med SMS'erne oplever jeg også ind i mellem. Har også oplevet SMS'er -
fra Sonofons netværk - der aldrig nåede frem til mig. Jeg er selv på TDC
net - Telmore.

Fra : Flemming Dahl-Jensen

Dato : 10-04-08 16:54

Der er konstateret prb. med SMS til Sonofons net.
(Oplyst af Sonofon)
Jeg har konstateret prb. ved at der ikke kan sendes sms'er fra Telia net til
Sonofon - eller kun dele af sms når modtager.

Prb. har været konstateret den seneste uge (i Nordjylland)

MVH
Flemming

Fra : Per

Dato : 10-04-08 16:54

___P.Sir wrote:
> [...]
> inaktiv indtil det øjeblik, hvor jeg selv afsender en sms.
> Er det telefonen, det er galt med, eller har Sonofon nogle "blanke

Man kan med fordel sætte sin sms op således at man får en sms-kvittering,
når modtageren har fået den afsendte sms.

På den måde kan man sikre sig om modtageren har fået en afsend sms - det kan
du så gøre en anden gang, når det er vigtigt at vide om der er "hul"
igennem.

mvh. er

Fra : Tonni Madsen

Dato : 10-04-08 17:42

> [...]
>
> På den måde kan man sikre sig om modtageren har fået en afsend sms - det
> kan du så gøre en anden gang, når det er vigtigt at vide om der er "hul"

Desværre ikke nødvendigvis...
Jeg har selv haft samme problemer på det sidste, med min Bibob (som kører
via sonofon) i min SE k810i, sætter jeg simkortet i min SE k800i er der
ingen problemer... Butikken mener det er pga jeg både har valgt GSM og 3G
net. Han foreslog kun at vælge GSM...
Jeg syntes det lyder meget mærkeligt, men det skal prøves...jeg har først
prøvet det idag, og indtil videre har der ikke været problemer, så måske...
Men for at vende tilbage til rapporterne, jeg legede en del med det for at
se om det kunne hjælpe, og sendte en håndfuld beskeder med fortløbende numre
til min arbejdstelefon (sonofon) med leveringsrapport, fik rapport på alle
8, men "2, 5 og 6" er ikke blevet modtaget endnu, og det er et par sage
siden de blev sendt (med levetid : max)
Så det er desværre ikke det skudsikre "bevis" som jeg altid har troet...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-08 18:06

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> På den måde kan man sikre sig om modtageren har fået en afsend sms -
> det kan du så gøre en anden gang, når det er vigtigt at vide om der er
> "hul" igennem.

Jeg har oplevet at en af mine venner sendte en SMS til mig og fik en
kvittering at den var modtaget men jeg fik den aldrig.

Fra : Per

Dato : 10-04-08 19:00

Henrik Stidsen wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> Jeg har oplevet at en af mine venner sendte en SMS til mig og fik en
> kvittering at den var modtaget men jeg fik den aldrig.

Hmm - jeg troede den var skudsikker, men nu blev jeg da klogere.

Takker.

mvh. Per

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-04-08 20:54

> Hmm - jeg troede den var skudsikker, men nu blev jeg da klogere.

Flere telefoner, primært Samsung har en "bloker afsender"-funktion der ved
modtagelsen af beskeder fra en bestemt afsender sletter dem før modtageren
ser dem.

Rent teknisk afleveres beskeden til telefonen, derfor sendes en
leveringsrapport retur, men beskeden bliver aldrig vist.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Flemming Dahl-Jensen

Dato : 10-04-08 16:59

Problem med Sonofon måske løst ....

Jeg har netop konstateret, at sms fra Telia net til Sonofon net igen
fungerer uden prb.

Ifølge Sonofons hjemmeside foretog de diverse server- og
netværksopdateringer forrige nat, så måske har det rettet fejlen.

MVH
Flemming

Fra : Snakee

Dato : 19-04-08 22:13

___P.Sir skrev:

> Er det telefonen, det er galt med, eller har Sonofon nogle "blanke spots" i
> området?

Det er med rimelig stor sikkerhed Sonofon den er gal med. Det er ikke
første gang der er bøvl med deres SMS-central. Da jeg var kunde hos dem
for 6-7 år siden sloges de også med SMS-centralen. Det var faktisk
rimelig ofte at jeg f.eks. heller ikke selv kunne sende SMS. En typisk
Sonofonting (ikke ment negativt, bare ret typisk et problem man finder
hos dem).

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : dotman

Dato : 26-04-08 17:31

"Snakee" <blingbling@trashmail.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> rimelig ofte at jeg f.eks. heller ikke selv kunne sende SMS. En typisk
> Sonofonting (ikke ment negativt, bare ret typisk et problem man finder

Fis!

Der har været flere eksempler på at Telias kunder har haft problemer med at
sende SMS til sonofon kunder, problemet ligger hos Telia selv.