Bluetooth headset til SE-mobil - til musik~
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 06-04-08 00:15

Hej alle

Jeg har kig på et bluetooth headset til min Sony Ericsson w610i mobil.
Det skal primært bruges til musik og dernæst til tale og jeg har
overvejet HBH-DS980 fra Sony Ericsson selv. Det har A2DP, et nemt
tilgængeligt display der hænger rundt om halsen, nogle små hørebøffer
til at proppe ind i ørerne og fornuftig funktionalitet mht. kobling
mellem musik og telefoni - og så bør det vel snakke ret fornuftigt
sammen med telefonen tænker jeg!

HBH-DS980:
http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/hbh-ds980?cc=us&lc=en

MEN er der andre headsets som jeg bør overveje - er bluetooth så
standardiseret at jeg også kan vælge frit på hylden hos konkurrenterne -
få den samme eller mere funktionalitet, bedre kvalitet, billigere pris -
eller hvad - nogen der har konkret erfaring eller gode forslag?

Mvh Tommy

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 06-04-08 00:17

Hej igen

Tommy Ipsen wrote:
> Jeg har kig på et bluetooth headset til min Sony Ericsson w610i mobil.
> Det skal primært bruges til musik og dernæst til tale og jeg har

- nå ja - og så vil jeg da også gerne kunne koble det til computeren
(skype), så det må også gerne understøtte multipoint profilen.

/Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-08 09:33

"Tommy Ipsen" <news@tommyipsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få den samme eller mere funktionalitet, bedre kvalitet, billigere pris -
> eller hvad - nogen der har konkret erfaring eller gode forslag?

Hej Tommy

Jeg har købt en HBH-DS970, ligner HBH-DS-980 men er en ældre model.
Funktionsmæssig er den ok, men jeg er ikke tilfreds med den da den kun har
batteri til 4 timers brug. Jeg kan ikke finde ud af hvor længe batteriet
holder i en HBH-D-980.

I stedet har jeg købt en Nokia BH-604, en anden type med store hørebøffer,
men den fungerer! Jeg er fuldt ud tilfreds og batterimæssigt holder den
mindst 18 timer

Lisbeth

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 09-04-08 00:40

Lisbeth wrote:
> [...]
> batteri til 4 timers brug. Jeg kan ikke finde ud af hvor længe batteriet

Hmm - det lyder absolut ikke lovende - der er jo ikke forskel i den
fysiske størrelse, så der er nok heller ikke markant forskel i
batterilevetiden... - hvad er ellers din oplevelse af 970'eren - mht
funktionalitet, lyd osv?

> I stedet har jeg købt en Nokia BH-604, en anden type med store hørebøffer,
> men den fungerer! Jeg er fuldt ud tilfreds og batterimæssigt holder den
> mindst 18 timer

Det bliver lidt voldsomt i størrelsen - vil gerne have noget der er
relativt småt og nemt kan transporteres rundt - men garanteret også
bedre lydkvalitet end 970/980.

Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 08:56

"Tommy Ipsen" skrev > Lisbeth wrote:

> [...]
> fysiske størrelse, så der er nok heller ikke markant forskel i
> batterilevetiden... - hvad er ellers din oplevelse af 970'eren - mht

Funktionsmæssig er den ok, nemt at modtage opkald, skifte nummer m.m. Man
kan kun foretage genopkald direkte fra 970. 980 kan vist foretage opkald fra
din liste. Lyden er fremragende i mine øre.
980 tror jeg er bedre batterimæssigt. Den har "spejl"funktion hvor man kan
se teksten, hvor 970 bruger strøm til det. Men hvor meget bedre kan jeg ikke
finde ud af. De skriver i specifikationerne "op til 6 timer tale" og 300
timer standby. Men det skriver de også ved 970.
Jeg har behov for musik 9 timer hver dag, så derfor er det irriterende at
man løber tør for strøm.

> relativt småt og nemt kan transporteres rundt - men garanteret også bedre
> lydkvalitet end 970/980.
>
> Mvh Tommy

Hvad med HBH-DS220? eller HBH-DS205? Det ville jeg i dag vælge til
løbeturene.
Så slipper du for at have den hængende og dingle om halsen. I stedet for kan
du sætte den fast i tøjet. Samtidig kan du selv vælge høretelefonerne, det
kan man ikke ved 970 og 980. Går ledningen i stykker, kan du ikke skifte
noget ud.

Lisbeth

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 09-04-08 09:41

Lisbeth wrote:

> [...]
> kan man ikke ved 970 og 980. Går ledningen i stykker, kan du ikke skifte

Se der var noget jeg ikke lige var stødt på - efter at have kigget
nærmere på dem, er jeg da blevet ret hooked på HBH-DS205 - det kunne
være fedt med et lidt større display, men man kan smide sine egne
hørebøffer på og den fylder ikke særlig meget - very nice - tak!

/Tommy