Touch Dual og fugt
Fra : Lars Christensen

Dato : 02-04-08 00:49

Hej.

Min HTC Touch Dual har fået en gang vand. Umiddelbart trængte intet
ind i telefonen. Men den blev slukket og tørret i adskilt tilstand.
Dagen efter virkede den fint igen. Udover at den var lidt mere følsom
på kameratasten og at kontakten til lyd op ikke længere virker.

Men batteriet løber nu meget hurtigt ud. Hvor jeg før havde 3 - 5 dage
på en opladning har jeg nu under et døgn.

Jeg forsøgte at tørre telefonen yderligere, men observerede at
batteriet også tappes under tørringen. Derfor tror jeg det er selve
batteriet, der er gået.
Lyder det sandsynligt?

Jeg ønsker ikke at købe nyt batteri, såfremt telefonen faktisk er ved
at være død.

Hilsen Lars
www.larchris.dk

Fra : [6400] Anders

Dato : 02-04-08 14:29

Når en mobil el. lignene genstand får fugt, så er det sket
med den.

Du kan være heldig, at få den til at virke, men det er ikke
sikkert.

Men det man skal gøre er:
Skilde telefonen ad, hurtigst muligt.
Rens den i demiraliseret vand og blæs den ren med trykluft.
Lad den ligge og tørre igennem ved alm. stuetemp i op til 14 dage.

Så er der en lille chance for at den kommer til at virke, men aldrig
100% igen. Man vil altid opleve fejl.

Fra : P.

Dato : 02-04-08 18:02

Hej.

Der er selvfølgelig også den fornuftige måde, og det er at sende den ind til
et værksted der har forstand på hvad de laver....
http://www.chronograph.dk/

Fra : MOBILFIX

Dato : 05-04-08 09:41

"P." <p@1234.dk> skrev i en meddelelse

> Der er selvfølgelig også den fornuftige måde, og det er at sende den ind
> til et værksted der har forstand på hvad de laver....
> http://www.chronograph.dk/

Det er måske at tage munden lidt for fuld, at påstå de ved hvad de laver hos
chronograph, eller som det hedder nu Jysk Telecom. Jeg har selv arbejdet der
i en kort periode som tekniker, og må desværre konstatere at det handler
meget om tilfældigheder, når de reparerer telefoner. De har bla. intet
begreb om hvad ESD er
/ steff

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-04-08 16:23

On 2 Apr., 19:01, "P." <p...@1234.dk> wrote:
> Hej.
>
> Der er selvfølgelig også den fornuftige måde, og det er at sende den ind til
> [...]

Tak for de fine svar. Jeg tror jeg går eftedet ovenstående og sender
den på et værksted. Jeg er gået hen og er blevet ret glad for den
telefon.

Hilsen Lars
www.larchris.dk