Er det et problem med engesk OS på WM6?
Fra : Jan Eliasen

Dato : 31-03-08 13:46

Hejsa

Jeg har kig på den her: http://qtek-user.dk/models.php?id=33&side=1 -
en HTC P6500, som jeg tror jeg ville kunne få megen glæde ud af

MEN, jeg er ikke den store tilhænger af dansk OS - hverken på min PC
eller på min telefon. JE gkan godt lide de engelske navne for ting.

Men problemet er jo så: Hvis jeg finder den emd engelsk OS (det er der
et par butikker der snart får hjem, siger de), bliver jeg så glad for
det? Vil æ, ø og å fremtræde på tastaturet når jeg skal skrive
tekster? Hvad med andre regional settings og så videre? Løber jeg ind
i noget ejg vil fortryde? Jojo, jeg forventer at I allesammen ved
præcist, hvad jeg ville fortryde

På forhånd tak for alle kommentarer.

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-08 19:57

Jan Eliasen <eliasen@nospam.nospam> wrote in

> MEN, jeg er ikke den store tilhænger af dansk OS - hverken på min PC
> eller på min telefon. JE gkan godt lide de engelske navne for ting.

Jeg har en HTC S710 og blev ret hurtigt træt af den danske oversættelse så
jeg skiftede til engelsk sprog. Den kan godt køre med engelsk sprog men
danske indstillinger for alt andet, dato, valuta osv.

Fra : Jan Eliasen

Dato : 31-03-08 20:59

On 31 Mar 2008 18:56:59 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>jeg skiftede til engelsk sprog. Den kan godt køre med engelsk sprog men
>danske indstillinger for alt andet, dato, valuta osv.

Men æhm... Er OS'et til en PDA ikke forskelligt fra det til en
SmartPhone? Jeg mener... hvis jeg køber engelsk Windows XP til min PC,
så kan jeg godt sætte den op til dansk regional settings, men alt
andet vil altid være på engelsk. Sådan forestillede jeg mig at det
også var med WM6 Professional. Men jeg tager måske fejl? F.eks. når
der skal indtastes bogstaver, har tastaturet man ser på skærmen så de
danske karakterer ved engelsk OS?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-08 23:18

> [...]
> andet vil altid være på engelsk. Sådan forestillede jeg mig at det
> også var med WM6 Professional. Men jeg tager måske fejl?

Der er forskel mellem PocketPC og SmartPhone udgaverne men jeg ved ikke
præcis hvad forskellene er.

> F.eks. når
> der skal indtastes bogstaver, har tastaturet man ser på skærmen så de
> danske karakterer ved engelsk OS?

Det ved jeg så ikke, måske den laver tastaturet ud fra regional settings.

Fra : Jan Eliasen

Dato : 01-04-08 19:44

On 31 Mar 2008 22:17:41 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Det ved jeg så ikke, måske den laver tastaturet ud fra regional settings.
Anyone? Jeg vil meget gerne vide det