i-phone
Fra : karsten abrahamsen

Dato : 31-03-08 08:17

hej
hvis jeg køber en i-phone i USA virker den så i danmark, er blevet
fortalt at de i USA kører et andet system

Fra : Søren Blom

Dato : 31-03-08 13:17

"karsten abrahamsen (slet UHI8I)" <karsten.abrahamsen@UHI8Iwebspeed.dk>
skrev
> hvis jeg køber en i-phone i USA virker den så i danmark, er blevet
> fortalt at de i USA kører et andet system

Ja, den virker også i Danmark, men først i det øjeblik, du får telefonen
låst op, der findes efterhånden del der kan låse en Iphone op, prøv at
google dig lidt frem.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Robert

Dato : 31-03-08 16:02

Er der nogen der ved om den kommer til Danmark, og evt. hvornår?
mvh Robert

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-08 17:40

Hej

Nej, der er endnu ikke kommet noget frem om en eventuel release-dato i
Danmark. Der går rygter om at Apple har bestilt et større antal Iphones med
3G, hvilket kan være en indikator for en snarlig introduktion her. Det er
slet ikke sikkert at telefonen nogensinde kommer officielt til Danmark - det
afhænger af om Apple kan få en tilfredsstillende aftale med en stor
operatør. Rygtet går på at en aftale med Sonofon er tæt på, men det er kun
rygter

Jeg har købt min på ebay i England og med meget udførlige guides på
www.vildmedmac.dk får man både aktiveret, jailbracked og "fordansket" let og
hurtigt uden ekstra omkostninger. Ulempen ved køb i udlandet er, at du ikke
har nogen garanti hvis der opstår problemer med telefonen. Men til en pris
på ~ 3.000 kr. ved køb i England (8 GB versionen) har du også en pæn
besparelse i forhold til den forventede pris i DK (i England og USA er
prisen inkl. det bundne 1½-2 årige abonnement 10-12.000 kr.!!).

Og tilbage til dit spørgsmål: Telefonen købt i USA vil fint virke i Danmark
når den er aktiveret jf. ovenstående guides. Alt funktionalitet virker
bortset fra visual voicemail (som ingen udbydere har i DK) og så har
google-maps funktionaliteten "locate me" heller ikke den allerbedste
dækning.

Jeg synes at det er en superfed telefon - absolut den fedeste gadget jeg
nogensinde har investeret i! Eneste mangler er, at der ingen radio er og at
det endnu ikke er muligt at bruge telefonen som GPS fx med et javaprogram
som nav4all.

Martin