Numre - men hvor kommer de fra?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-03-08 15:32

Jeg kom til at taste 01#, 02# og så videre til 10# - det afslørede nogle
telefonnumre. Men hvor kommer disse numre fra?

Det er _ikke_ de telefonnumre man kan ringe til ved at holde en tast i
bund - og det er ikke nogen jeg kan genkende overhovedet, heller ikke fra
min telefonbog.

Numrene er åbenbart gemt på SIM-kortet, fordi 11# giver fejlmelding, "Der er
ikke gemt noget nummer på SIM-
placering 11".

Hvordan koder man nye numre ind? :)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-03-08 15:43

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> min telefonbog.
>
> Numrene er åbenbart gemt på SIM-kortet, fordi 11# giver fejlmelding, "Der

Må hellere afsløre vi snakker N95 her ...

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-03-08 10:09

On 27 Mar., 15:32, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> min telefonbog.
>
> Numrene er åbenbart gemt på SIM-kortet, fordi 11# giver fejlmelding, "Der er

På min N95 med 3 sim passer 01 og 02 med numrene på tlf. svarer og
kundeservice. Derfor er min gæt at det er numre som teleselskabet har
lagt ind på simkortet. Jeg har ingen numre fra 03 og op.

Jesper

Fra : Daniel

Dato : 27-03-08 17:52

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er _ikke_ de telefonnumre man kan ringe til ved at holde en tast i
> bund - og det er ikke nogen jeg kan genkende overhovedet, heller ikke fra

Som du også selv er inde på, så er det genveje til numre gemt på sim-kortet.
01# er så plads nr. 1 på kortet - dvs det nummer der er gemt først, nr. 2
det der er gemt bagefter osv...! I gamle dage var der mange mobiler, der
også skrev hvilken plads en kontakt havde, og kunne sortere efter den
rækkefølge i stedet for alfabetisk - nutildags bruges det slet ikke. Så hvis
du fx har 10 numre på kortet, og så sletter nr. 6, vil det næste nummer du
gemmer på kortet komme ind på dén plads. Ved ikke hvorfor man stadig kan
bruge genvejene til dem....

Hygge..
Daniel

Fra : Daniel

Dato : 27-03-08 17:54

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan koder man nye numre ind? :)

og du koder så nye numre ind ved at vælge at gemme på simkortet i stedet for
telefonhukommelsen. Det er der dog ingen pointe i, da tlf.hukommelsen plejer
at være hurtigere plus at du kan gemme mange detaljer ved hver kontakt. På
sim-kortet kan kun gemmes ét nummer ved hver, og intet andet...