Sony E. 750I Joystick virker dårligt
Fra : Jansen

Dato : 24-03-08 15:33

Hejsa
Joystikket virker dårligt og jeg skal gentage de vertikale tryk mange gange
for at flytte mig i menuerne.
Måske er det bare skidt der har samlet sig i mobilen, men hvordan får jeg
den skilt ad, så jeg kan
rense den?
--
Mvh Jansen

Fra : Anders A

Dato : 24-03-08 16:00

Der sidder med stor sansynligt noget skidt under dit joystick, eller også
trænger
det til en udskiftning....

Du er nød til at skilde den ad, her er en guide på Engelsk, på hvordan man
gør det.
Inden du starter skal du have fat i en Torx 6 skruetrækker, og et tyndt
hårdt stykke
plastik.

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=870

Mens du har den adskildt, så vil det nok være en fordel, at skifte
joysticket ud, for
de har det med at gå i udu på de ældre SE modeller, der har den type
joystick.

Link til et nyt joystick
http://www.mytrendyphone.dk/shop/search-1.html?keyword=k750i%20joystick

Fra : Jansen

Dato : 24-03-08 20:14

Tak for det. Vil dog først prøve med WD40 som Hans nævner (lidt doven er man
vel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-03-08 18:12

Jansen skrev:

> hvordan får
> jeg den skilt ad, så jeg kan
> rense den?

Vi er flere der bare har kommet en lille dråbe WD40 eller kontaktspray ned i
joystikket uden at skille noget ad - det virker udmærket.

Da jeg i anden anledning skilte min W800 ad røg kameraet m.m.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Jansen

Dato : 24-03-08 20:15

> [...]
> i joystikket uden at skille noget ad - det virker udmærket.
>
> Da jeg i anden anledning skilte min W800 ad røg kameraet m.m.

Det lyder som et godt råd til en doven rad som mig. Så tak for det.
Mvh Jansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-03-08 20:18

Jansen skrev:

> Det lyder som et godt råd til en doven rad som mig. Så tak for det.

Velbekomme!

Fra : Anders A

Dato : 25-03-08 06:45

Løsningen er kun midlertidig !
- Det kan godt betale sig i sidste ende at skifte joysticket, eller evt.
helt at skrotte mobilen, for det er en fejl der med stor sansynlighed
ikke forsvinder....

Problemet er generelt, og starter tilbage på SE's T68(i) model og til
de nyere modeller.

Det bliver først løst i W810i modellen, med et anden model.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-08 08:26

Anders A skrev:

> Løsningen er kun midlertidig !

Ja, det holder kun foreløbig et par år eller 3 (hint: jeg har kun gjort det
én gang og det holder endnu)

Fra : Anders A

Dato : 25-03-08 16:47

Hvis det stadigvæk virker efter 3 år, så er telefonen også ved at være
udtjent, og skal skiftes ud med en frisk.

PS: Er int. i at aftage W810i'eren, men ikke til 500,-.

Fra : Jean

Dato : 29-03-08 18:24

"Anders A" skrev:
> Hvis det stadigvæk virker efter 3 år, så er telefonen også ved at være
> udtjent, og skal skiftes ud med en frisk.

Okay, så hvis man er glad for sin mobil, og den virker perfekt, så skal man
skifte den ud...

/ Jean.