Netværkstilstand?
Fra : Peter Jensen

Dato : 22-03-08 13:58

Skal man vælge Dobbelt netværk, UMTS eller GSM (Nokia 6500 Classic)?

Peter

Fra : Anders A

Dato : 22-03-08 15:44

Det kommer meget an på hvad du bruger i det daglige !

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-03-08 16:08

"Anders A" <snotfanet@snotfanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det kommer meget an på hvad du bruger i det daglige !

> "Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> skrev i meddelelsen

Ud over almindelig telefoni og SMS bruger jeg også jævnligt Internettet
(webmail).

Peter

Fra : Ivar

Dato : 22-03-08 16:48

Peter Jensen skrev:

> Ud over almindelig telefoni og SMS bruger jeg også jævnligt Internettet
> (webmail).

Hvis du kan klare dig med GSM så bruger du det. Hvis du ønsker
UMTS højere internet-hastighed (og er villig til at betale merprisen),
vælger du UMTS eller dobbelt netværk.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Jean

Dato : 22-03-08 16:52

Ivar skrev:
> Hvis du kan klare dig med GSM så bruger du det. Hvis du ønsker
> UMTS højere internet-hastighed (og er villig til at betale merprisen),
> vælger du UMTS eller dobbelt netværk.

At vælge UMTS er nok ikke en god idé, da han så nok udelukker at bruge GSM,
hvilket vil være dumt....

Mvh Jean.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-03-08 17:16

> Hvis du kan klare dig med GSM så bruger du det. Hvis du ønsker
> UMTS højere internet-hastighed (og er villig til at betale merprisen),
> vælger du UMTS eller dobbelt netværk.

Hvilken udbyder i DK tager ekstra for brug af 3G-netværk til datatrafik?

OP: Sæt telefonen til dobbelt netværk

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Anders A

Dato : 22-03-08 17:41

Til dit daglige behov, kan du nøjes med det alm. GSM net...
Det burde også kunne spare lidt på strømmen, hvis du kun
bruger det ene net, fremfor at bruge begge net.

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-03-08 19:12

> Til dit daglige behov, kan du nøjes med det alm. GSM net...
> Det burde også kunne spare lidt på strømmen, hvis du kun
> bruger det ene net, fremfor at bruge begge net.

Jeg sætter den til GSM - tak for de gode råd.

Peter.

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-03-08 14:03

On 22 Mar., 16:51, "Jean" <ask@me> wrote:

> At vælge UMTS er nok ikke en god idé, da han så nok udelukker at bruge GSM,
> hvilket vil være dumt....
>
> Mvh Jean.

og det ville være dumt fordi ... ?

Fra : Jean

Dato : 23-03-08 10:27

J.K. Arning skrev:
> og det ville være dumt fordi ... ?

Fordi ingen selskaber dækker fuldt med 3G, langt fra i hvert fald. Og derfor
ville man skulle huske at slå over på dobbeltnetværk, hvergang man ikke er
dækket af 3G.

Mvh Jean.

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-03-08 14:04

On 22 Mar., 16:47, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Hvis du kan klare dig med GSM så bruger du det. Hvis du ønsker
> UMTS højere internet-hastighed (og er villig til at betale merprisen),
> vælger du UMTS eller dobbelt netværk.

Der er ingen merpris forbundet med UMTS, GPRS og UMTS er det samme,
den ene er bare hurtigere end den anden.

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-03-08 14:06

On 22 Mar., 16:07, "Peter Jensen" <peter.oeb...@gmail.com> wrote:

> Ud over almindelig telefoni og SMS bruger jeg også jævnligt Internettet
> (webmail).

Så skal du vælge UMTS eller dobbelt netværk, vælger du GSM får du maks
57 Kbit/s. For telefonidelen betyder det intet.

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-03-08 08:14

Peter Jensen skrev:
> Skal man vælge Dobbelt netværk, UMTS eller GSM (Nokia 6500 Classic)?
>
> Peter

Når jeg køre dobbelt netværk på min SE K610i bruger den mere
strøm end den gør når jeg køre GSM.
Det er meget naturligt da signalet fra UMTS er svager en fra GSM
og derfor skal den søge mere.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Snakee

Dato : 24-03-08 21:42

Peter Jensen skrev:
> Skal man vælge Dobbelt netværk, UMTS eller GSM (Nokia 6500 Classic)?

Sæt den på dobbelt netværk. Det har ingen betydning for hvor dyr
regningen bliver. Det betyder bare at den både kan bruge 3G hvis det er
tilgængeligt og GSM, hvilket kun er en fordel for dig.

Men bemærk, den kan være svær at holde på et bestemt selskab hvis du er
i udlandet og har den på dobbelt netværk. Der er tendens til at den
hopper over på det nærmeste 3G netværk den kan finde så hvis du befinder
dig meget tæt på f.eks. den svenske / tyske grænse, har den på manuelt
normalt for at styre at den ikke hopper over på svensk / tysk netværk af
sig selv, kan det være en fordel at slå den over på GSM i de tilfælde.
Det erfarede jeg med min E90 da jeg var i Sverige i påsken. JEg satte
den på telia (og den var på manuel netvalg) og da jeg kiggede på den 10
minutter senere var den hoppet over på Sweden 3G, dette skete uanset
hvilket net jeg valgte så jheg slog den over på GSM og havde ikke
problemet længere. Kunne godt forestille mig at denne funktionalitet /
fejl var på de fleste Nokiatelefoner med 3g men er dog ikke 100% sikker.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare