SE W580i - RSS-feeds?
Fra : Jørn H.

Dato : 19-03-08 15:20

Hej NG.
Jeg har problemer med at oprette nye "feeds-konti" på min Sony Ericsson
W580i.
Kan jeg ikke bare skrive samme "feed-adresser", som når jeg kopierer dem ind
i min browser?
Har måske hørt/læst noget om, at adresserne skal slutte med .xml for at
virke i mobilen?
Nogen der kan hjælpe mig videre?
Hilsen Jørn H.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-03-08 09:01

Jørn H. skrev:
> Hej NG.
> Jeg har problemer med at oprette nye "feeds-konti" på min Sony Ericsson
> W580i.
Hvad sker der?

> Kan jeg ikke bare skrive samme "feed-adresser", som når jeg kopierer dem
> ind i min browser?

Joe mere eller mindre, du kan dog overveje dem uden billeder, eller med
minimum tekst, hvis der er flere udgaver af samme feed.

> Har måske hørt/læst noget om, at adresserne skal slutte med .xml for at
> virke i mobilen?

Jeg bruger eks:
http://newz.dk/rss/news/nopicture
som virker fint på min SE t650. Men det er også en .xml fil den peger
på. Det behøver dog ikke være direkte i adressen du taster ind.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Jørn H.

Dato : 20-03-08 10:57

> Hvad sker der?
Ingenting... Forsøger at finde feedet i nogle sekunder og returnerer så uden
fejlmeddelelse el. lign.
Har f.eks. forsøgt flere feeds fra www.jp.dk

> Jeg bruger eks:
> http://newz.dk/rss/news/nopicture
> som virker fint på min SE t650. Men det er også en .xml fil den peger på.
> Det behøver dog ikke være direkte i adressen du taster ind.
Jes!! Den virker - tak. Har du flere jeg kan forsøge med? Eller måske link
til en oversigt over "gode" feeds...?
/Jørn

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-03-08 12:23

Jørn H. skrev:

> Jes!! Den virker - tak. Har du flere jeg kan forsøge med? Eller måske
> link til en oversigt over "gode" feeds...?

Du kan prøve dig frem på:
http://rssguiden.dk/?m=guide&s=guide
ellers plejer en browser som firefox at være god til at vise et ikon for
rss når du browser alm rundt på nettet. Et besøg på eb.dk giver eks:
http://ekstrabladet.dk/rss2/?mode=normal&cache300=true
som for nemhedens skyld kan kortes ned til
http://ekstrabladet.dk/rss2
som virker fint på min mobil også.
De har iøvrigt mere om det her:
http://ekstrabladet.dk/om_ekstra_bladet/article203199.ece