findes der reelt mobiltflatrate
Fra : Per

Dato : 18-03-08 09:10

Hej Ng !

Har lige set Telia tilbud om mobilt bredbånd.

De skriver på deres hjemmeside at der er tale om ubegrænset forbrug, men på
tv skriver de at man max må bruge 10 mb ?? Den oplysning kunne jeg i øvrigt
ikke finde på deres hjemmeside... Det står nok med meget småt et eller andet
sted.....

Hvad sker der !! skaldede 10 mb det er jo intet i dag.

Findes der overhovedet noget selskab som giver ægte flatrate ligesom alm.
ADSL forbindelser ? Altså totalt ubegrænset forbrug - til fast pris ?

mvh. Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-08 09:48

Per skrev:

> De skriver på deres hjemmeside at der er tale om ubegrænset forbrug, men på
> tv skriver de at man max må bruge 10 mb ??

Kik igen. Der står nok Gbyte. ... Ja, det gør der:

   Overstiger forbruget 10 GB/md., kan Telia begrænse, afbryde eller opsige abonnementet.

10 Gbyte er mere end rigeligt.

--
Bertel

Fra : Per

Dato : 18-03-08 10:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> Kik igen. Der står nok Gbyte. ... Ja, det gør der:
>
> Overstiger forbruget 10 GB/md., kan Telia begrænse, afbryde eller
> opsige abonnementet.

ok 10 Gbyte fair nok....

> 10 Gbyte er mere end rigeligt.

Måske, men det er stadigvæk ikke flatrate.

Det skal bruges til radiostreaming, Skype samtaler og meget mere - og i min
verden er 10 Gb slet ikke nok

mvh. Per

Fra : Hr. Poulsen

Dato : 19-03-08 16:18

> [...]
>
> Måske, men det er stadigvæk ikke flatrate.
>
> Det skal bruges til radiostreaming, Skype samtaler og meget mere - og i

Unotel har. Kig på www.unotel.dk
Har det selv.

Fra : Hr. Poulsen

Dato : 19-03-08 16:20

"Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Unotel har. Kig på www.unotel.dk
> Har det selv.

" Frit Forbrug
Hvis du ikke vil tænke på hvor meget du bruger det mobile internet kan du
med Frit Forbrug, benytte nettet så meget du har lyst til en fast pris på
209,- pr. måned."

Sakset fra Unotel.dk

Fra : Bo

Dato : 19-03-08 18:35

> Unotel har. Kig på www.unotel.dk
> Har det selv.

Hvad er hastigheden?

Fra : Hauge

Dato : 19-03-08 19:03

Bertel Lund Hansen wrote:
> 10 Gbyte er mere end rigeligt.

Der skal ikke meget netradio-streaming til før de 10Gbyte er brugt..

Mvh Hauge

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 21-03-08 12:46

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Der skal ikke meget netradio-streaming til før de 10Gbyte er brugt..

Jo, der skal faktisk ret meget streaming til før det er brugt. Ved en
radiostream på 128 kilobit kan man streame konstant i 7,5 dage før
kvotaen er opbrugt. Ønsker man at dele det ud på en måned kan man høre
radio i 6 timer dagligt. Samtaler over skype er næppe så høj en bitrate -
tale kan sendes fint med 32 kilobit, så der rækker det endnu længere.
Skal man til at streame video er vi oppe på 256-512 kilobit, når det er
til mobil. Det giver et par dages kontinuerligt stream - eller halvanden
time om dagen ved den "høje" kvalitet på 512 kilobit. Bertel har helt
ret: 10 gigabyte ER rigeligt.

Fra : Hauge

Dato : 21-03-08 12:53

Vinnie Boombatz wrote:
> Ved en
> radiostream på 128 kilobit kan man streame konstant i 7,5 dage før
> kvotaen er opbrugt.

Du har da ret, men nu er vi nogen der er kommet videre end 128kbps..

> Ønsker man at dele det ud på en måned kan man høre
> radio i 6 timer dagligt.

Ja, eller ved 256kbps er det "hele" 3 timer..

> Skal man til at streame video er vi oppe på 256-512
> kilobit, når det er til mobil.

Var vel ikke et spørsmål om det var *til* mobil, men data via mobil.. Jeg
har da net fra "3" på min pc, selvom det er via mobilnettet, og så klarer
jeg mig ikke med 512 til video.

> Bertel har helt ret: 10 gigabyte ER rigeligt.

Ja hvis man kan nøjes.

Mvh Hauge