N95 8 Gb som GPS i bil ?
Fra : Hr. Poulsen

Dato : 13-03-08 10:29

Er det muligt at få en holder til en Nokia N95 8Gb , så den kan bruges i
bilen ?
Skal også have en udvendig sattelitantenne , men kan den tilsluttes N95
eller
er GPS i en stor mobil bare ikke godt nok ? Synes ikke jeg kan finde noget
om det.
Har læst masser om hvor god den er N95 8gb , men den skal også kunne bruges
i praksis.
Måske burde jeg bare købe en standard GPS..eller ?

Fra : Max

Dato : 13-03-08 13:16

Hej

> Måske burde jeg bare købe en standard GPS..eller ?

Almindelige mobiltelefoner med symbian klare fint at
køre som GPS, det stiller åbenbart ikke så store krav.
Sattelit GPS modtageren kan såmændt ligge i handske-
rummet hvis man ikke lige brugen en telefon med GPS.

--
Mvh Max

Fra : Plis[8830]

Dato : 13-03-08 18:06

> Almindelige mobiltelefoner med symbian klare fint at
> køre som GPS, det stiller åbenbart ikke så store krav.
> Sattelit GPS modtageren kan såmændt ligge i handske-
> rummet hvis man ikke lige brugen en telefon med GPS.

Enig!
Der er jo faktisk indbygget GPS i dyret....så hvorfor ikke bruge den. Den
indbyggede er fuldstændig på højde med de eksterne.
Chippen til gps er i alle GPSsystemer ikke meget større end en 25øre og
virker jo som den skal.
Har en kollega der har købt samme tlf og har installeret Tomtom på den...det
funker bare.

Peder

Fra : Kim

Dato : 18-03-08 14:34

"Plis[8830]" <plisberg[fjern]@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

[KLIP]
> Har en kollega der har købt samme tlf og har installeret Tomtom på
> den...det funker bare.

Er du sikker på det ?
Det hedder sig ellers, at Tomtom IKKE kan bruge den
indbyggede antenne i N95...

Mvh, Kim

Fra : Plis[8830]

Dato : 19-03-08 00:26

> Er du sikker på det ?
> Det hedder sig ellers, at Tomtom IKKE kan bruge den
> indbyggede antenne i N95...
>
> Mvh, Kim

Det skal jeg ikke kunne sige. Ved bare hvad kollegaen informere mig om.
Desuden kan jeg ikke se hvad problemet skulle være. Tænker ikke der er så
stor forskel på den og N70, som han havde før, om også kørte med TT.
Giver blot videre hvad jeg er informeret om.......