Flyt hjemmenummeret over på mobilen
Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-03-08 16:57

Flyt hjemmenummeret over på mobilen:
http://ing.dk/artikel/86355?nyhedsbrev

Yndlingsnummer. Flyt dit fastnetnummer over på mobilen:
http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/tale/services/telefon_funktioner/yndlingsnummer/

-cb

Fra : Jean

Dato : 11-03-08 18:40

Claus skrev:
"> Flyt hjemmenummeret over på mobilen...

.... hvis du ikke vil kunne modtage SMS. Det er bare en almindelig
viderestilling ikke andet.

http://www.mobilsiden.dk/?aId=5768

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-03-08 18:52

Jean skrev:

> ... hvis du ikke vil kunne modtage SMS.

Kan du da det på din fastnettelefon?

> Det er bare en almindelig viderestilling ikke andet.

.... til lav takst for opringeren. Og man kan sende sms'er på
mobilnummeret. Man mister altså ikke noget i forhold til før
ordningen.

--
Bertel

Fra : --

Dato : 11-03-08 19:24

On Tue, 11 Mar 2008 18:52:03 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Kan du da det på din fastnettelefon?

>... til lav takst for opringeren. Og man kan sende sms'er på
>mobilnummeret. Man mister altså ikke noget i forhold til før
>ordningen.

Og netop derfor bliver det formentlig aldrig nogen succes. Hvad er
gevinsten, hvis man fortsat skal operere med to numre? Ideen burde jo
være, at det gamle fastnetnumer overtog det hele og kunne fungere som
mobilnummer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-03-08 21:54

-- skrev:

> Og netop derfor bliver det formentlig aldrig nogen succes.

Fordi man ikke mister noget?

> Hvad er gevinsten, hvis man fortsat skal operere med to numre?

Hvem skal operere med to numre? De der kender ens fastnetnummer,
kan fortsat ringe til det. De der kender mobilnummeret kan bruge
det og sms'e. Man kan så pakke sit fastnetudstyr væk og tålmodigt
afvente at alle går over til mobil hvorefter 'fastnummeret' kan
nedlægges.

> Ideen burde jo være, at det gamle fastnetnumer overtog det hele
> og kunne fungere som mobilnummer.

Ja. Jweg er ikke ude på at forsvare Sonofonsd nødløsning, men jeg
ser ingen grund til at gøre den værre end den er.

Det er den endelige porteringsløsning vi venter på (og den kommer
nok aldrig).

--
Bertel

Fra : dotman

Dato : 13-03-08 08:00

"--" <-@-.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gevinsten, hvis man fortsat skal operere med to numre? Ideen burde jo
> være, at det gamle fastnetnumer overtog det hele og kunne fungere som

Det smarte er at folk som længe vil opsige deres fastnet, fordi de ikke
bruger den og betaler næstem 380 kr. i kvartalet i abo. til TDC, men ikke
kan undvære nummeret, fordi det er kendt, enden i som firma nummer eller
bare i en stor omgangskreds, kan spare over det halve i kvartalet ved at
flytte fastnet ummeret til mobilenog spare en evt. omstilling som de har
betalt for før.

Nu familien tage fastnet nummeret med i sommerhuset eller håndværkeren med
sit fastnet nummer trykt på brevpapir, gulesider mm. kan få sin fastnet med
sig på arbejde.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-03-08 00:37

"--" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> gevinsten, hvis man fortsat skal operere med to numre? Ideen burde jo
> være, at det gamle fastnetnumer overtog det hele og kunne fungere som

Det ville betyde at det ville være umuligt at skelne mellem at ringe til
mobilnumre og fastnetnumre og da der er stor forskel på dette fra
fastnetnumre, så ville det være overordentligt uhensigtsmæssigt. Det er
billigt at ringe fastnet til fastnet og svinedyrt at ringe fastnet til
mobiltelefon. Hvorfor aner jeg ikke, det virker som rent tyveri.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jean

Dato : 11-03-08 19:34

Bertel Lund Hansen skrev:
> Kan du da det på din fastnettelefon?

Nej, men ideen er jo at man skulle kunne bruge sit fastnetnummer, som et
mobilnummer... og det er svært, når man ikke kan modtage SMS.

/ Jean.

Fra : dotman

Dato : 13-03-08 08:03

"Jean" <ask@me> skrev i meddelelsen

> Nej, men ideen er jo at man skulle kunne bruge sit fastnetnummer, som et
> mobilnummer... og det er svært, når man ikke kan modtage SMS.

Nej det er ikke ideen endnu!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-03-08 19:41

> Kan du da det på din fastnettelefon?

> ... til lav takst for opringeren. Og man kan sende sms'er på
> mobilnummeret. Man mister altså ikke noget i forhold til før
> ordningen.

Nemlig! - Dog bortset fra at ordningen fra 1. august kommer til at koste 49
kr/md. Hvis man også vil betale 49 kr/md for fri zone
http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/tale/services/telefon_funktioner/fri_zone/
kan man udover at kunne tilringes til fastnet-pris i hele Danmark, også selv
ringe billigt til fastnet, når man er i - og i nærheden af - sit hjem. Når
man er længere væk
fra sit hjem, ringer man til mobiltakster.

Claus

Fra : dotman

Dato : 13-03-08 08:05

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> hjem. Når man er længere væk
> fra sit hjem, ringer man til mobiltakster.

Og det er skide smart!
Hvis man opretter det nu, så får man også Fri Zone GRATIS i de næste 6 mdr.

Fra : dotman

Dato : 13-03-08 07:55

> [...]
> Claus skrev:
> "> Flyt hjemmenummeret over på mobilen...
>
> ... hvis du ikke vil kunne modtage SMS. Det er bare en almindelig

Man kan godt modtage SMS på det mobiltelefoner nummer man har, hvor man har
fået sin fastnet flyttet til.
Det er jo KLART at man ikke kan modtaget SMS på et fastnet nummer, det vil
gøre forvirringen komplet. sådan som det ser ud nu, med opdeling af mobil og
fastnet nummer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-08 12:43

dotman skrev:

> Det er jo KLART at man ikke kan modtaget SMS på et fastnet nummer, det vil
> gøre forvirringen komplet.

Hvilken forskel er det fra den nuværende situation?

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 13-03-08 15:17

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvilken forskel er det fra den nuværende situation?

Et nyt smart navn?

/Hauge

Fra : dotman

Dato : 14-03-08 08:57

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken forskel er det fra den nuværende situation?

At vi skille mellem mobil og fastnet nummer udfra hvad de koster at ringe
til, bliver et fastnet nummer mobilt og kan sende SMS, så er der tale om et
mobil nummer, altså et nummer der er dyre at ringe til ende et alm. fastnet
nummer.

Man kan også forstille sig at med tiden vil mange folk skrive SMS beskeder
til folk der kun har alm. fastnet, som selvfølgelig ikke modtager dem, fordi
den grænse er overskredet for hvad der før var rent fastnet nummer, en kæmpe
forvirring det vil give.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-08 09:45

dotman skrev:

> At vi skille mellem mobil og fastnet nummer udfra [...]

Min pointe er at forvirringen allerede er komplet.

--
Bertel

Fra : dotman

Dato : 14-03-08 10:53

> Min pointe er at forvirringen allerede er komplet.

Altså hvis folk får flyttet deres fastnet til mobil, så betyder det ikke
noget i forhold til dem som ringer op på fastnet nummeret, det svare til at
ringe til et normalt fastnet nummer, samme takst.

Men hvis den som har fået flyttet fastnet nummeret så ringe op fra sin
mobil, vil han altid ringe til mobiltakst og modtageren af opkaldet vil også
kunne se at der bliver ringet fra et mobilt nummer.

Det smarte er så at vælge en Sonofon Fri Zone sammen med sin flytning af
fastnet nummeret, så kan de ringe gratis til fastnet når de er hjemme.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-08 11:42

dotman skrev:

> Det smarte er så at vælge en Sonofon Fri Zone sammen med sin flytning af
> fastnet nummeret, så kan de ringe gratis til fastnet når de er hjemme.

Ved Chester hvilken takst han ringer for? Ved Mary om Chester har
husket at få hendes nye nummer? Har Corinne været i seng med
Sonofons direktør? Mon Burt har husket at Jessicas mobil har
skiftet simkort? Er De forvirret? - så se næste afsnit af Mobe!

--
Bertel

Fra : dotman

Dato : 14-03-08 17:34

> [...]
> Sonofons direktør? Mon Burt har husket at Jessicas mobil har
> skiftet simkort? Er De forvirret? - så se næste afsnit af Mobe!

Det er nu ret simpelt for mig.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-03-08 00:46

"dotman" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> ikke noget i forhold til dem som ringer op på fastnet nummeret, det
> svare til at ringe til et normalt fastnet nummer, samme takst.

Det virker da helt ulogisk, hvem betaler så den svinedyre afgift som ligger
fra fastnet til mobilnet i så fald ?

> Men hvis den som har fået flyttet fastnet nummeret så ringe op fra sin
> mobil, vil han altid ringe til mobiltakst og modtageren af opkaldet
> vil også kunne se at der bliver ringet fra et mobilt nummer.

Fastnetkunder som modtager et opkald kan da være helt lige ligeglade med om
det er fra mobilnet eller fastnet, det er hvad de selv ringer til som har
betydning.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : dotman

Dato : 18-03-08 08:41

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det virker da helt ulogisk, hvem betaler så den svinedyre afgift som
> ligger fra fastnet til mobilnet i så fald ?

Men det er sådan det er.

Fra : Studo

Dato : 11-03-08 20:52

On Tue, 11 Mar 2008 18:23:48 +0000, -- wrote:

> [...]
> gevinsten, hvis man fortsat skal operere med to numre? Ideen burde jo
> være, at det gamle fastnetnumer overtog det hele og kunne fungere som
Ja, det virker som om der bare skal en masse ideer ud i virkeligheden,
selvom det kun er halvt gennemtænkt.

Et andet fint eksempel er Fynbus' stort reklamerede "køb billet med
mobilen", men kun hvis du er kunde hos xx. Hvad er det så værd?

Lidt som når udlændinge kommer i vores butikker, nå, du har et
eurocard... ja, det tager vi desværre ikke. Heldigvis er diverse
betalingskort ved at være mere udbredt, men ikke i specialbutikker i den
mindre skala.