hvorfor er lyden blevet så lav i
Fra : ATN

Dato : 10-03-08 15:57

Hej

Håber nogen herinde kan hjælpe mig.

Pludselig er lyden meget lav i min telefon, selv om jeg har skruet op på
højeste lydstyrke.

Hvad kan der være sket og endnu vigtigere... hvordan kommer jeg til at kunne
høre folk ordentlig igen?

Mvh
Anders

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-03-08 16:05

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> højeste lydstyrke.
>
> Hvad kan der være sket og endnu vigtigere... hvordan kommer jeg til at

Måske er der kommet skidt i højttaleren?

// Sid

Fra : ATN

Dato : 10-03-08 16:34

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i meddelelsen

> "ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er der kommet skidt i højttaleren?

Tror jeg ikke for det kom meget pludseligt fra den ene dag til den anden.

Lagde desværre ikke mærke til om jeg havde gjort noget specielt med
telefonen da det skete.

Mvh
Anders

Fra : Per Jensen

Dato : 10-03-08 19:58

ATN skrev:

<KLIP>

> Tror jeg ikke for det kom meget pludseligt fra den ene dag til den anden.
>
> Lagde desværre ikke mærke til om jeg havde gjort noget specielt med
> [...]

Det _ER_ altså ret sansynligt at der er kommet snavs i den. Magneten i
højttaleren er MEGET kraftig, og kommer der en lille metalspån i
nærheden klasker den lige ned på højttalermembranen og bliver siddende,
det kan virkelig dæmpe højttaleren så det vil noget.

Som regel kan man "rense" den ved at køre en anden, meget kraftig magnet
henover højttaleren og "suge" metalpartiklerne af igen.

Der er normalt ikke noget i en mobiltelefon der ikke kan klare magneter,
så der der ingen fare ved indgrebet.

// Per.

Fra : ATN

Dato : 10-03-08 20:17

"Per Jensen" skrev;

> Som regel kan man "rense" den ved at køre en anden, meget kraftig magnet
> henover højttaleren og "suge" metalpartiklerne af igen.

Lyder ikke som om det er nok med en køleskabsmagnet?

> Der er normalt ikke noget i en mobiltelefon der ikke kan klare magneter,
> så der der ingen fare ved indgrebet.

Normalt???

Og sådan en Nokia 6110Navigator.. kan den tage skade?

Mvh
Anders

Fra : Per Jensen

Dato : 12-03-08 21:15

ATN skrev:

> Lyder ikke som om det er nok med en køleskabsmagnet?

Nej, en almindelig køleskabsmagnet er ikke nok.

> Normalt???

Ja normalt - nu laver Tomtom jo navigatorer hvor der sidder en harddisk
i - den kan BESTEMT ikke lide magneter, men formoder ikke at Nokia har
fået den syge idé i at stikke et microdrive i en telefon. Men ellers
tager intet af telefonen elektronik skade af et kraftigt
permanent-magnetfelt (bare se magneten i højttaleren, den skader den ikke)

> Og sådan en Nokia 6110Navigator.. kan den tage skade?

Næh.

// Per.

Fra : ATN

Dato : 13-03-08 11:56

Jeg kan fortælle at jeg ikke længere har problemet.

Kunne ikke få fat i en magnet, der var kraftigere end en køleskabsmagnet. Og
det hjalp ikke.

Jeg havde forberedt en gendannelse af fabriskindstillingerne, men liiiige
inden jeg skulle til at gøre det, genstartede jeg min telefon. Nu er lyden
igen perfekt. Hvorfor prøvede jeg ikke det med det samme??? Grrrrr....

Men tak for forsøgene

Mvh
Anders

Fra : Is

Dato : 13-03-08 21:33

> [...]
lyden
> igen perfekt. Hvorfor prøvede jeg ikke det med det samme???

Det er vist altid en god ide at slukke og tænde igen, hvis der er ting
der driller meget.

Jeg har selv lige købt sådan en også, efter få dage var ringe lyden på
max, og jeg den ringede stadig på max, selv om den viste på laveste.
Efter sluk og tænd var den normal igen !!

Erik Isager