Kompakt internet-dims
Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 09-03-08 13:13

Jeg er på udkig efter en kompakt gadget som kan komme på nettet og
hvor man kan browse nogenlunde seriøst uanset hvor man er (sådan,
stort set).

Jeg værdsætter min mobiltelefons (SE W800i) evne til at komme på
nettet, men jeg synes dels at skærmen er alt for lille og har for lav
opløsning og så synes jeg også at joystick-navigering og T9-keyboard
ikke er godt nok. I praksis er det i hvert fald ikke brugbart i en
snæver vending at besøge rejseplanen.dk eller lignende når man sidder
i et tog og prøver at finde ud af hvor det er smartest at stå af for
at nå en bus videre, eller lignende. Man kan som regel ikke se hvad
der foregår på siden, og man når aldrig at få sit svar før det er for
sent.

Derfor kunne jeg godt tænke mig en dims med følgende egenskaber:

1) Den skal ikke være større end at den kan være i min (rimeligt
store) inderlomme. Vi snakker ikke en bærbar computer, men muligvis en
tablet pc eller noget i den størrelsesorden.

2) Den må meget gerne have qwerty-tastatur og et nemt og hurtigt
pointing device, allerhelst vel touch screen

3) Den skal kunne komme på nettet "overalt" (jeg bor i København). Det
kræver vel i praksis at den kan komme på mobilnettet. Men den må da
også godt have mulighed for wifi.

4) Skærmen skal have en vis størrelse og opløsning. Browsing skal
virke nogenlunde normalt som på en pc, og ikke som på en mobiltelefon
som den jeg har nu.

Hvad er løsningen? En anden, større, bedre mobiltelefon? En iPhone? En
iPod Touch? En Asus Eee? En tablet-pc af en eller anden type? En
smartphone?

Mvh. David

Fra : Lars

Dato : 09-03-08 20:40

pinkfloydhomer@gmail.com skrev:
> [...]

> store) inderlomme. Vi snakker ikke en bærbar computer, men muligvis en
> tablet pc eller noget i den størrelsesorden.

Kommer meget an på størrelsen af den inderlomme - en Asus Eee vejer 6-7
gange så meget som en Iphone og er mere end dobbelt så stor på alle ledder.

En mulighed kunne være HTC Advantage, der befinder sig lidt midt
imellem: http://www.htc.com/product/03-product_x7510.htm

Fra : Snakee

Dato : 09-03-08 21:37

pinkfloydhomer@gmail.com skrev:

> Hvad er løsningen? En anden, større, bedre mobiltelefon? En iPhone? En
> iPod Touch? En Asus Eee? En tablet-pc af en eller anden type? En
> smartphone?

Så kommer du ikke udenom en Nokia E90. Den opfylder alle dine ønsker og
kan sagtens være i din inderlomme. Jeg render selv rundt med min i
bukselommen uden problemer. JEg har også haft den i jakkelommen i min
vinterjakke uden noget bøvl overhovedet.

Den har 3g, turbo3g, dataopkald, wifi o.s.v og browsewren er noget af
det bedste jeg har oplevet på en mobiltelefon. Den kommer på alle vegne
og Rejseplanen virker perfekt på browseren. Det har jeg selv brugt
rigtig mange gange når jeg hurtigt skal planlægge en rejse mens jege r
på stationen eller hvis jeg sidder et sted og gerne vil hjem på et
tidspunkt.

Faktisk er browseren så god at min far prøvede at gå ind på Laurirz.com
og logge ind og det virkede upåklageligt. Selv bruger jeg Telmores
almindelige side fra mobilen da den virker bedre med browseren end deres
mobilversion så man kan vidst roligt sige at den virker mere som en
computer end som en mobilbrowser.

Den er yderst kompakt og qwerty-tastaturet indeni er en drøm i sig selv
og skulle man have brug for at skrive kun med een hånd eller skal man
bare hurtigt ind og lave et opkald så er der tastatur udenpå så den
fungerer fuldstændigt som en helt almindelig moderne mobiltelefon når
den er lukket. Den er simpelthen en forbedring på alle områder fra den
Qtek 9100 jeg kommer fra. Det eneste der reelt er at sætte en finger på
er taleopkald altså hvor man kalder op ved at sige navnet. Det fungerede
lidt bedre på min 9100 end på E90eren men ud over det er der intet at
sætte en finger på overhovedet. Den kan varmt anbefales. Jo mere jeg
bruger den jo gladere bliver jeg for den. Jeg har også fået den til at
fungere udmærket i Linux og det er også lykkedes mig at bruge den som
turbo3g-modem til min bærbare computer der også kører Linux.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare