Nokia 6280: kamera på standby
Fra : Kim Madsen

Dato : 07-03-08 22:40

Jeg har en Nokia 6280 hvor kameraet går på standby stort set hver gang jeg
prøver at bruge det, jeg har lige fået den låst op fra 3 og opdateret
softwaren, til V 06.10, så en opdatering hjalp altså ikke noget, og det er
ikke på grund af lavt batteriniveau det driller, er der nogen som har en ide
om hvad der er skyld i problemet, så vidt jeg kan se er der ikke andre
problemer med telefonen.
Venlig hilsen Kim

Fra : Ped

Dato : 08-03-08 00:11

Kim Madsen skrev:
> [...]
> om hvad der er skyld i problemet, så vidt jeg kan se er der ikke andre

Du skriver 'stort set hver gang' - så det er altså ikke hver eneste
gang? I så fald ville jeg alligevel mistænke batteriet - selvom du
skriver at det ikke er det. Er batteripolerne HELT rene og HELT fri for
ridser og grater? Og det samme for de små kontaktdimser der ligger an på
batteripolerne? Er du sikker på at batteriet ikke er lidt 'træt'?
Kameraet kræver åbenbart lidt mere strøm, og selvom det på displayet kan
se ud som om der er masser af strøm på, kan det godt være at batteriet
går i knæ når du tænder kameraet og trækker det ekstra strøm. Hvis du
har mulighed for at låne et batteri af en bekendt, så prøv det. Hvis alt
vedr. batteri og poler er i orden gætter jeg på en hardwarefejl i
kameradelen...

M.v.h.

Jens L. Pedersen
Nokia 6280

Fra : Kim Madsen

Dato : 08-03-08 01:29

> [...]
> at låne et batteri af en bekendt, så prøv det. Hvis alt vedr. batteri og
> poler er i orden gætter jeg på en hardwarefejl i kameradelen...

Det er desværre ikke hverken batteriet eller kontakterne, jeg har prøvet at
bytte batteri med en der virkede, og mit batteri virkede fint i den anden
tlf. batteri-kontakterne er ok og lige renset med kontaktrens, men hvis du
har ret i at det er en hardware fejl har du så nogen erfaring med hensyn til
om det overhovedet kan betale sig at få det repareret hvis det altså kan
lade sig gøre. Jeg takker mange gange for det hurtige svar.
Venlig hilsen Kim

Fra : Ped

Dato : 09-03-08 00:50

Kim Madsen skrev:
> [...]
> om det overhovedet kan betale sig at få det repareret hvis det altså kan
> lade sig gøre. Jeg takker mange gange for det hurtige svar.

Jeg er bange for at reparation af hardwarefejl i mobiltelefoner - især
nogen der har et par år på bagen - ikke kan betale sig. Min nabo's knægt
havde en 6280, hvor lyset i displayet ikke virkede, og han fik at vide
at det ikke kunne betale sig at lade den reparere. Jeg husker ikke
prisoverslaget, men det var i hvert fald mere end han kunne købe en
anden brugt for. Og hvis du går ind på f.eks. QXL er jeg sikker på at du
kan få en anden for ganske få hundrede kroner.

Det er iøvrigt et hamrende godt kamera der sidder i en 6280. I dagslys
tager det næsten lige så gode billeder som mit første Olympus
digitalkamera (også 2.0 Megapixel). Men man skal huske at tørre
fedtfingre af glasset først

M.v.h.

Jens L. Pedersen
Nokia 6280

Fra : Kim Madsen

Dato : 09-03-08 04:03

> [...]
> brugt for. Og hvis du går ind på f.eks. QXL er jeg sikker på at du kan få

Jeg tror jeg bare glemmer der er kamera i, og bruger den som det den nu er,
Det er bare ærgeligt der ikke var en let løsning, der kunne få gang i
kamaraet.
Takker mange gange for svarene.
Venlig hilsen Kim

Fra : Jubii

Dato : 08-03-08 08:49

Kim Madsen wrote:
> Jeg har en Nokia 6280 hvor kameraet går på standby stort set hver gang jeg
> prøver at bruge det,

Mere specifikt hvad gør du når du skal bruge kamera? Og på hvilket tidspunkt slår kamera over
på standby efter du har brugt 1 af 2 metoder til at tænde for kameraet? Går den straks i
standby igen efter du trykker på en tast for at få det aktivt? Kan du have kamera aktivt over
en længere tid uden det går i standby før den tid den skal gå i standby?
Mit går i standby efter 1 min.

Fra : Kim Madsen

Dato : 08-03-08 14:35

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Mere specifikt hvad gør du når du skal bruge kamera? Og på hvilket
> tidspunkt slår kamera over

Det er ligegyldigt hvilke metode jeg bruger for at starte kameraet så sker
det samme, og der sker det at jeg kan se det prøver at starte ved at de
ikoner der er på skærmen (ved kamera) kommer frem, men billedet af hvad jeg
nu peger på kommer ikke frem, efter 4-5 sek. bipper tlf. og der står
handlingen mislykkedes, derefter står der midt på skærmen kamera på standby,
hvis jeg trykker på fortsæt sker det samme en gang til. Nogen gange går det
så galt at telefonen fryser og jeg må tage batteriet ud og starte forfra,
men det sker vist kun hvis jeg trykker på en knap (ikke nogen bestemt knap)
imens kameraet prøver at starte. De sidste 50-100 gange jeg har prøvet at
starte kameraet har det ikke virket, jeg fik det i gang en 3-5 gange i går,
men det må vist siges at være ubrugeligt.
Jeg har lagt 3 billeder som måske gør det lettere for forståelsen her.
http://www.kim-madsen.vapnet.dk/mobilfoto.htm

Fra : sls\(2770\)

Dato : 08-03-08 20:42

"Kim Madsen" <kim.madsen@FJERNvapnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang en 3-5 gange i går, men det må vist siges at være ubrugeligt.
> Jeg har lagt 3 billeder som måske gør det lettere for forståelsen her.

Har du været i indstillinger, og fortalt hvor telefonen skal gemme billedet?

Fra : Kim Madsen

Dato : 09-03-08 00:57

> Har du været i indstillinger, og fortalt hvor telefonen skal gemme
> billedet?

Ja og jeg har valgt mappen der hedder billeder hvor der er ca. 50Mb plads,
jeg har også prøvet at ligge dem andre steder blandt andet på selve
telefonen, både med og uden hukommelses-kortet i telefonen, jeg kan snart
ikke forestille mig at det skulle være et indstillings-problem.
Venlig hilsen Kim

Fra : Jubii

Dato : 09-03-08 03:59

Kim Madsen wrote:

> [...]
> telefonen, både med og uden hukommelses-kortet i telefonen, jeg kan snart
> ikke forestille mig at det skulle være et indstillings-problem.

Hvordan med instillinger for billedkvalitet og billedstørelse? Hvilken tilstand starter kamera
op i?
Hvis du har prøvet at skifte disse indstillinger og det stadig ikke virker, må du nok tænke på
at bruge en anden metode til at tage billeder. En ny mobil eller et fotografiapparat.

Fra : Kim Madsen

Dato : 09-03-08 04:28

> [...]
> Hvis du har prøvet at skifte disse indstillinger og det stadig ikke
> virker, må du nok tænke på at bruge en anden metode til at tage billeder.

Jeg har været inde og prøve alle de forskellige indstillinger jeg
overhovedet har kunne finde, billedestørrelse og kvalitet og jeg ved ikke
hvad. Så jeg er også nået til den konklusion at den kun skal bruges som
telefon, jeg håbede bare at en anden havde været i min situation og havde
fundet en løsning på problemet.
Men tak for alle forslag.
Venlig hilsen Kim

Fra : Jubii

Dato : 09-03-08 09:49

Kim Madsen wrote:

> [...]
> hvad. Så jeg er også nået til den konklusion at den kun skal bruges som
> telefon, jeg håbede bare at en anden havde været i min situation og havde

Sidste chance er at skrive til nokia tekniske support eller hvis de har en faq.

Fra : Kim Madsen

Dato : 10-03-08 21:20

> Sidste chance er at skrive til nokia tekniske support eller hvis de har en
> faq.

Jeg har fundet fejlen, det er flexkablet der har en knækket leder, jeg fandt
ud af det ved at splitte tlf. ad og bare den mindste bevægelse af kablet
sideværs får kameraet til at slukke og tænde, så nu ofre jeg sådan et kabel
og håber på at have en telefon med kamera et stykke tid frem over.
Venlig hilsen Kim

Fra : Johannes

Dato : 15-03-08 00:58

Hej,

Hvordan lykkes det dig at få en låst op fra 3?

Har nemlig købt en 6280 3 telefon brugt, og kan IKKE få den låst op hos dem
ligemeget hvad jeg gør.
Har ringet og snakket med kundeservice+en robot , emailet, sent brev med tro
og love erklæring+billeder på at jeg har købt den til brugtmarkedspris ..

Svarer tilbage det gør 3 IKKE!!

Gode ideer?

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Kim Madsen

Dato : 16-03-08 01:06

> Hvordan lykkes det dig at få en låst op fra 3?

Jeg fik koden igennem kundeservice efter meget møje og besvær, det er
absolut ikke nemt hvis man ikke har abonnement hos 3, Det var desværre
spildt energi fordi det mislykkedes for mig og jeg måtte betale mig fra det
hos en unlocker