E-mail til SMS
Fra : Jens

Dato : 06-03-08 14:58

Findes der en oversigt over hvilke mobilselskaber, som tilbyder at man kan
sende en e-mail, som bliver videresendt til mobilen som en SMS ?

Jeg ved at Telia tilbyder tjenesten, man sender en e-mail til
mobilnr@gsm1800.telia.dk

Hvad med Telmore ? 3 mobil ? TDC ? Sonofon ?

Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-03-08 23:51

Jens skrev:

> TDC ?

Har du fastnet hos dem yder de denne service
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-03-08 06:36

Den 06 mar 2008 skrev Hans Paulin (6310) i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Har du fastnet hos dem yder de denne service

Fastnet?? Er det ikke TDC Mobil man skal have?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=11502

Lars Klintholm

Fra : apollo14

Dato : 07-03-08 07:08

Lars Klintholm skrev:

> Fastnet?? Er det ikke TDC Mobil man skal have?
>
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=11502

Øhhhh nu står der "E-mail til SMS" hvilket vel reelt set ikke er sms fra
hjemmeside, men at man starter sit mailprogram, sender en mail derfra
til en forudbestemt adresse hos teleudbyderen, som så vidersender den
til mobilen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-03-08 09:05

Lars Klintholm skrev:

> Fastnet?? Er det ikke TDC Mobil man skal have?
>
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=11502

Spørgsmålet lød:

"...hvilke mobilselskaber, som tilbyder at man kan
sende en e-mail, som bliver videresendt til mobilen som en SMS ?"

Som *jeg* opfatter det vil spørgeren have en sms-allert når han får en mail.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-08 09:11

Hans Paulin (6310) skrev:

> Som *jeg* opfatter det vil spørgeren have en sms-allert når han får en mail.

Nej, han ville have videsendt mailen som en sms.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-03-08 09:18

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej, han ville have videsendt mailen som en sms.

Tjae, det ka godt være du har ret

Har bare selv fri sms samt "MyPhoneExplorer" så hér er behovet dækket

Fra : Jens

Dato : 09-04-08 21:11

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, han ville have videsendt mailen som en sms.

Korrekt, det skal bruges til et overvågningssystem.... Det kan sende e-mail,
men ikke SMS'er.
Da jeg ikke overvåger mine e-mails konti konstant (eller henter dem på
mobilen), vil det være rart at bruge. Men jeg har ikke kun Telia abonnement
(som det iøvrigt virker fortrinligt med), jeg har også 3 og Telmore og andre
der skal have har TDC og Sonofon.

Er det virkelig kun Telia der yder servicen ?

Jens

Fra : Snakee

Dato : 19-04-08 22:16

Jens skrev:

> Er det virkelig kun Telia der yder servicen ?

Ja, hvis det skal være gratis. Det helt rigtige ville jo være selv at
sætte en gateway op med et GSM-modem der så kunne sende en SMS når der
blev modtaget en mail.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Jan Nielsen

Dato : 20-04-08 20:19

Snakee skrev:
> Ja, hvis det skal være gratis. Det helt rigtige ville jo være selv at
> sætte en gateway op med et GSM-modem der så kunne sende en SMS når der
> blev modtaget en mail.

Eller betale sig fra det www.CPsms.dk tager gerne imod private, og har
intet abo/minimum forbrug, 30øre per sms.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 20-04-08 21:20

Jan Nielsen wrote:
> Eller betale sig fra det www.CPsms.dk tager gerne imod private, og har
> intet abo/minimum forbrug, 30øre per sms.

Hvilket hurtigt kan blive dyrt, hvis man har været vant til tidligere
at sende tonsvis af beskeder gratis via Beskedrobot.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>