hvorfor ikke flere der går op i WIFI ?
Fra : Per

Dato : 06-03-08 07:11

Hej NG !

Hvorfor virker det som om at mobilproducenterne ikke går så meget op i om
der er wifi på en given mobiltlf.

Det er som om, at det er vigtigere med fx. 3G.

WIFI er meget hurtigere og ofte helt gratis - der er masser af hotspots
rundt omkring - så det vil ikke koste noget at telefonere via fx. Skype
eller SIP, ligesom det er gratis at maile surfe osv.

Mange unge mennesker har slet slet ikke råd til at betale for datatrafik, så
3G er alligvel uinteressant for dem.

Jeg savner i den grad WIFI på mange flere mobiler i særdeleshed på SE, som
er helt bagud på dette felt.

mvh. Per

Fra : Freddy

Dato : 06-03-08 09:46

> [...]
> 3G er alligvel uinteressant for dem.
>
> Jeg savner i den grad WIFI på mange flere mobiler i særdeleshed på SE, som er

Hej Per.

Tja... PDAerne har jo (mulighed for) WiFi, men så koster de jo også
lige en sjat mere end (andre) telefoner, og fylder mere.
Jeg er nu glad for min Kalender, tastatur, GPS og andre programmer.

Mht. hotspots.. Tænker du på "Hr. og fru Jensen", der glemmer
sikkerheden.. ?
De hot-spots jeg har hørt om kræver et abonnement, og så er man jo
tilbage i økonomien. Jeg har faktisk ikke undersøgt dette til bunds.
Kræver jo også dækning i "hele landet" - og udenfor..
Har du kun WiFi, kan du ikke SMS (så vidt vides).

Freddy

Fra : J-man

Dato : 08-03-08 13:24

Per skrev:
> [...]
> rundt omkring - så det vil ikke koste noget at telefonere via fx. Skype
> eller SIP, ligesom det er gratis at maile surfe osv.

Antallet af hotspots er meget afhægnig af hvor man bor her der hvor jeg
forbinder mig mest og i forbindelse med tog/bus/bil transport er wifi
ikke så anvendeligt, i større byer som århus, kbh osv. har du ret i at
de er overalt.

Skype og sip kræver at modtageren også har det ellers er det jo ikke
gratis. Hos nogen sipudbydere er fastnet opkald gratis men har ikke
fundet nogen der er billige/gratis med sip til mobil opkald. Det skyldes
nok at der er en dyr afgift for udbyderen forbundet med mobil opkald.

> [...]
> datatrafik, så 3G er alligvel uinteressant for dem.
>
> Jeg savner i den grad WIFI på mange flere mobiler i særdeleshed på SE,

Jeg har en sony ericsson w960i med wifi men bruger det stort set kun på
arbejdspladsen, det sluger også endel strøm.

Man kan få flatrate datatrafrik fra 200 kr pr. måned og opefter. 3
mobil, happi, unotel m.fl tilbyder det og telmore får det d.31 marts.
hvis man har behovet synes jeg ikke prisen er så gal igen.

Mvh. J-man

Fra : Leif Neland

Dato : 09-03-08 11:41

Per skrev:
> Hej NG !
>
> Hvorfor virker det som om at mobilproducenterne ikke går så meget op i
> om der er wifi på en given mobiltlf.
>
> Det er som om, at det er vigtigere med fx. 3G.

Måske fordi en del mobiltelefoner sælges med tilskud fra
mobiltelefonselskaberne.

Hvis hotspot-leverandørerne begyndte at sælge mobiler med wifi, ville
det nok ændre på sagen.

Leif