SE K770i nu uden zoom
Fra : Qwinten

Dato : 10-02-08 23:33

Har købt en SE k770i hos 3 fordi det har et 3.2 megapixel kamera og
autofocus. Det er jo skidesmart tænkte jeg for så er jeg fri for at
slæbe mit alm. kamera med alle vegne. Jeg modtager fonen og bruger et
par dage på at lege lidt med den og da jeg skal til at tage lidt
billeder, synes jeg at det er cool at belysningen af knapper skifter
farve til blå i stedet for hvidt. Men men men, hvor har SE gjort af
zoomen?? De sidst to SE telefoner jeg har haft (750i og 810i) har da
zoom, selv de billigeste og grimmeste Nokia foner har zoom. Der er da
godt nok zoom når man optager video, men vil man zoome ved alm.
optagelse står der på skærmen "der kan ikke anvendes zoom i denne
tilstand", bortset fra når man optager video, hvornår skal man så ellers
bruge zoom?

Kære SE !!!! DET EN OMMER!!!!

Qwinten

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 11-02-08 08:13

Qwinten wrote:
> [...]
> optagelse står der på skærmen "der kan ikke anvendes zoom i denne
> tilstand", bortset fra når man optager video, hvornår skal man så ellers

Nogle siger du skal sætte opløsningen til 1mp, så skulle du kunne zoome.
Det er heller ikke meget ved når det er digital zoom.

Fra : Qwinten

Dato : 11-02-08 07:44

Det hjælper ikke at sætte opløsningen til 1 MP, men hvis man sætter den
til at tage billeder i VGA, så virker zoomen. Nogen der kan forklare
forskellen på megapixel og VGA?

Qwinten

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 11-02-08 07:51

"Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det hjælper ikke at sætte opløsningen til 1 MP, men hvis man sætter den
> til at tage billeder i VGA, så virker zoomen. Nogen der kan forklare
> forskellen på megapixel og VGA?
>
> Qwinten

Vga er en dårlige opløsninger helt præcist 640X480.

Fra : jesper

Dato : 11-02-08 07:53

> [...]
> video, men vil man zoome ved alm. optagelse står der på skærmen "der kan
> ikke anvendes zoom i denne tilstand", bortset fra når man optager video,

Det er jo fuldstændigt ligegyldigt når vi taler digital zoom.

Digital zoom svarer jo bare til man tager billedet og bagefter beskærer det
i billedbehandlingsprogrammet.

Du får reel ingen fordel af digital zoom , det er bare blålys.

Det er kun optisk zoom der har en betydning.

Mvh J