SMS-gateway
Fra : bregnholm@banbib.dk

Dato : 04-02-08 06:38

Hej derude,
Jeg står i den situation, at jeg skal i gang med et eksamensprojekt,
hvor vi via mobiltelefonen vil lave et bestillingssystem til barer.
Vores største problem lige pt er at vi skal lave et sikkert
betalingssystem.

Er der nogen der kender lidt til SMS-gateways, og hvordan man kan
bruge disse til at overtaksere SMS, når man bestilling f.eks en
drink ?

Selve siden til mobiltelefonen vil foregå i PHP, og man skal direkte
fra denne side kunne bestille en drink (og betale via SMS.) Det er
lige pt den nemmeste og sikreste løsning for betaling jeg lige pt kan
finde.

Er der nogle der har nogle gode idéer til hvordan vi kan løse det,
eller nogle links der evt kan få os på rette vej ?

Med venlig hilsen
Peter Nielsen

Fra : Jan Nielsen

Dato : 04-02-08 21:52

bregnholm@banbib.dk skrev:
> [...]
>
> Er der nogle der har nogle gode idéer til hvordan vi kan løse det,
> eller nogle links der evt kan få os på rette vej ?

Der er mange udbydere af gateways, men betaling via sms koster som regel
30% eller mere i gebyr, så det er næppe så interesant alligevel.

De gateways jeg har arbejdet med bruger en get/post url som man fint kan
kalde fra PHP.

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 05-02-08 13:22

Der er kommet en ny spiller på banen der kan klare det utrolig billigt og
nemt. Jeg bruger dem selv med stor succes.
http://www.hardwired.dk/Forside/

Jeg gør det så bare via ASP Scripts med det samme skulle også være muligt
med PHP. Det har ihverfald et fuldt API til det.

De er også den billigst til normal SMS Gateway jeg har kunne finde.

Håber det kan hjælpe.