/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ældre Honda 650 CBX
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 15-04-08 23:03

Endnu flere mc'er på landevejen.!
Nu vil min voksne datter også selv ha en mc. Det bliver nok mest til
søndags- og småture og enkelte længere ture. Hun vil ud og prøve
forskellige modeller, og hælder til enten custom- ell. touring.
Hun er bare knap 170 høj.
Hun har kigget på en Honda 650 CBX, årg. 85, 35 kkm., og er også
interesseret i en Shadow VT 700.
En Shadow er vist både en solid og holdbar mc.
Nogen, der kender noget til en 650 CBX omkring årg. 85.?
Noget man skal være særlig opmærksom på ved denne model.?
Kommentarer ønskes gerne.
--
Efter 25 år på 'behagelige' 4 hjul,
nu også lidt/meget sjovere på 2 hjul, med Zuki VS800 !!


 
 
Richard (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-04-08 20:36

Først: Ældre og ældre, jeg har da tre Hondaer af samme alder og ældre, og
de er da vældig friske alle tre

Jørgen Z. Alexandersen wrote:
> Nu vil min voksne datter også selv ha en mc. Det bliver nok mest til
> søndags- og småture og enkelte længere ture. Hun vil ud og prøve
> forskellige modeller, og hælder til enten custom- ell. touring.
> Hun er bare knap 170 høj.

Om nødvendigt: Bliver sædehøjden et problem, findes der støvler med
cm-høje såler, og sædet kan ompolstres lavere.

> Nogen, der kender noget til en 650 CBX omkring årg. 85.?

Ja, ja, kan godt forstå en cykel med servicevenligt kardantræk og
hydraulisk udlignet ventilspillerum frister, rækkefirer eller ej -
fordelen ved de sorte støbte fælge ifht. rengøring opdager din datter nok
først, når hun engang får en cykel med blanke fælge og måske tilmed et
egerhjul

> Noget man skal være særlig opmærksom på ved denne model.?


Ingen specifik viden om denne, lidt sjældne cykel, men fra CBX750 med
samme hydrauliske ventilløftere ved jeg, at sjusk med olie- og
oliefilterskift kan give problemer: Snavs i olien kan sætte sig i de
snævre pasaager ved ventilløfterne og forstyrre funktionen. Det kan blive
dyrt at reparere, men er motoren serviceret efter forskrifterne, er det et
holdbart system. Er du i tvivl, så få den set efter hos et kompetent
værksted.

For- og bagtøj inkl. bremser er som på min VF750S, og det skal blot være
smurt i led og ophæng, så det arbejder frit. Sænk evt. forgaffelbenene en
smule, hvis styringen føles lidt langsom; men sørg i første omgang for at
få den leveret med et fornuftigt sæt dæk af ny dato

Og så må din datter de at få prøvet den og så mange andre som overhovedet
muligt, inden hun bestemmer sig

--
Richard Pade, Klampenborg, DK



Jørgen Z. Alexanders~ (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 17-04-08 20:49

>Og så må din datter de at få prøvet
>den og så mange andre som overhovedet
>muligt, inden hun bestemmer sig
>
>--
>Richard Pade, Klampenborg, DK

--
Takker for svaret. Gode input.!
Ja, hun skal ud og prøve nogle stykker.
M.v.h. JørgenAlex.

Efter 25 år på 'behagelige' 4 hjul,
nu også lidt/meget sjovere på 2 hjul, med Zuki VS800 !!


Armand (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-08 21:49

Richard skrev:
>
>> Nu vil min voksne datter også selv ha en mc. Det bliver nok mest til
>> søndags- og småture og enkelte længere ture. Hun vil ud og prøve
>> forskellige modeller, og hælder til enten custom- ell. touring.
>> Hun er bare knap 170 høj.
>> Nogen, der kender noget til en 650 CBX omkring årg. 85.?
>
> Ingen specifik viden om denne, lidt sjældne cykel, men fra CBX750 med
> samme hydrauliske ventilløftere ved jeg, at sjusk med olie- og
> oliefilterskift kan give problemer:
>
Uden at jeg vil lægge hovedet på blokken så er 650'eren en upgrade af de
mindre -400 og -550 der ikke havde hydrauliske lifters.
CBX 750 blev lynudviklet for at holde på kunderne da VF-serien fejlede
og motoropbygningen blev siden brugt til et par mindre modeller, hvad
der i virkeligheden også var Honda's problem dengang i 80'erne!
650'eren er i mine øjen endnu et forsøg på at genbruge samme motor med
et andet (costum-)design og kardan; men manglende kundegrundlag gjorde
at der kun kom den ene model og produktionen blev indstillet.

Sådanne one-off's fortjener i grunden noget bevågenhed før de pludselig
er helt væk og forglemt ; men dét er et job for ihærdige entusiaster med
skruelyst og et netværk til at skaffe reservedele igennem og ikke
nybegyndere på jagt efter en billig motorcykel :-|

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-04-08 22:45

Armand skrev:

> CBX 750 blev lynudviklet for at holde på kunderne da VF-serien fejlede

Hvad fejlede den?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Richard (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-04-08 23:07

Hans Paulin (6310) wrote:

>> CBX 750 blev lynudviklet for at holde på kunderne da VF-serien fejlede

> Hvad fejlede den?

Konkurrenterne havde ikke en tilsvarende motor i programmet, og Honda
måtte helgardere ved at videreføre CB-rækkefirerne. De blev derfor fornyet
over en bred kam i '83-84 - stort set inden de børnesygdomme, som dårligt
passede eksemplarer af de første VF'er begyndte at vise sig...

...går ud fra, det er fejl i form af revne knaster på tidlige VF'er
serviceret af knap så kompetente mekanikere, Armand hentyder til

--
Richard Pade, Klampenborg, DK


Hans Paulin \(6310\) (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-04-08 23:39

Richard skrev:

> ..går ud fra, det er fejl i form af revne knaster på tidlige VF'er
> serviceret af knap så kompetente mekanikere, Armand hentyder til

Okay, tak!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 07:36

On Thu, 17 Apr 2008 22:06:39 +0000 (UTC), Richard wrote:

> inden de børnesygdomme, som dårligt
> passede eksemplarer af de første VF'er begyndte at vise sig...
>
> ..går ud fra, det er fejl i form af revne knaster på tidlige VF'er
> serviceret af knap så kompetente mekanikere, Armand hentyder til

Man skal være lidt hardcore mærkefanatiker for at skrive ovenstående

--
mvh
Orla Pedersen, som også kendte frustrerede VF ejere.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Hans Paulin \(6310\) (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-04-08 07:53

Orla Pedersen skrev:

> Man skal være lidt hardcore mærkefanatiker for at skrive ovenstående
>

Hvad kan du tilføje?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 09:13

On Fri, 18 Apr 2008 08:53:25 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Orla Pedersen skrev:
>
>> Man skal være lidt hardcore mærkefanatiker for at skrive ovenstående
>>
>
> Hvad kan du tilføje?

Efter bedste hukommelse, det er dog over 20 år siden.

Den nyindkøbte VF750, som erstatning for en trofast CB750, fik allerede ved
indkøringsservice, (1.000 Km. ?), nye knaster til erstatning for de
allerede medtagne fabriksknaster, og svjh. et nyt bundkar, (med andre
olieveje ?). Alt betalt af garantien, og forsåvidt OK. Og
forhandleren/mekanikeren kan vel næppe klandres for dén medfødte defekt.

Allerede ved næste service var den gal med knasterne igen, men nu var der
ingen pardon fra Honda, (de havde vel opdaget problemets omfang), og den
stolte ejer måtte selv punge ud. Dog for kun at udsætte problemet en kort
stund.

Ved lidt over 20.000 Km. adskilte ejeren selv motoren, for kun at se
ødelagte knaster, og følgere. Herefter lå cyklen adskilt i klubhuset nogle
år, hvad der siden skete ved jeg ikke.

En anden ny VF-ejer lugtede lunten, og skilte sig af med sin VF med stort
tab, hvilket dog var bedre end den anden skæbne.

Det skal da siges, at de ikke blev skånet, men det gjorde de andre cykler
nu heller ikke, hvadenten Yamaha, Kawasaki, eller de notorisk slidstærke
GS1000. Så VF-en vár et rådent æg i sammenligning.

At en VF idag, med modifikationer, som de sene udgaver, eller som ejere
selv indførte, kan være et tåleligt bekendtskab er der ingen tvivl om. Men
den start, og den arrogance som udvistes omkring den "fejlende" Honda,
skadede salget ganske meget.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Richard (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-04-08 09:26

Orla Pedersen wrote:

<snip, en trist historie om en VF750 af en slags>
> Allerede ved næste service var den gal med knasterne igen, men nu var der
> ingen pardon fra Honda, (de havde vel opdaget problemets omfang), og den
> stolte ejer måtte selv punge ud. Dog for kun at udsætte problemet en kort
> stund.

Ikke noget at sige til, at du har så dig gal på din VF'er, Orla, og andre
har haft lignende oplevelser, selv i lande, hvor importørne var mere
kulante

Når talen indimellem falder på emnet hos min lokale Honda-forhandler,
Agusta-Claus i Søbrog, giver han altid udtryk for sin undren. For de
problemer har han aldrig oplevet på VF'er, han har serviceret fra
begyndelsen. Og flere af dem har rundet de 100 kkm.

Det og erfaringer fra mange andre ejere af de tidlige Honda V4'er er min
baggrund for at skrive, som jeg skrev her og iøvrigt

--
Richard Pade, Klampenborg, DK


Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 10:05

On Fri, 18 Apr 2008 08:25:51 +0000 (UTC), Richard wrote:

> Ikke noget at sige til, at du har så dig gal på din VF'er, Orla, og andre
> har haft lignende oplevelser, selv i lande, hvor importørne var mere
> kulante

Det var heldigvis ikke mig det gik ud over, jeg havde nok op at gøre med at
holde liv i BM33'eren, og til dels en TZ/RD hybrid. Men fælles for
VF'erne og mig, var at vi aldrig kom uden for kommunegrænsen :-|

> Når talen indimellem falder på emnet hos min lokale Honda-forhandler,
> Agusta-Claus i Søbrog, giver han altid udtryk for sin undren. For de
> problemer har han aldrig oplevet på VF'er, han har serviceret fra
> begyndelsen. Og flere af dem har rundet de 100 kkm.

Jeg tror, som også nævnt i VF forums, at de værste problemer blev afluset
inden for de første år. Det hjalp blot ikke de, som havde været tidligt ude
med køb. Et eller andet siger mig, at den/de første produktionsserier nok
slet ikke kunne reddes til et fornuftigt liv.

Men Honda's pludselige focus på CBX'en taler vel sit tydelige sprog, folket
skulle afledes fra fra V-motoren indtil den bundsolide VFR kom på markedet.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Hans Paulin \(6310\) (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-04-08 09:29

Orla Pedersen skrev:

> Den nyindkøbte VF750, som erstatning for en trofast CB750, fik
> allerede ved indkøringsservice, (1.000 Km. ?), nye knaster til
> erstatning for de allerede medtagne fabriksknaster, og svjh. et nyt
> bundkar, (med andre olieveje ?). Alt betalt af garantien, og
> forsåvidt OK. Og forhandleren/mekanikeren kan vel næppe klandres for
> dén medfødte defekt.
>
> Allerede ved næste service var den gal med knasterne igen, men nu var
> der ingen pardon fra Honda, (de havde vel opdaget problemets omfang),
> og den stolte ejer måtte selv punge ud. Dog for kun at udsætte
> problemet en kort stund.
>
> Ved lidt over 20.000 Km. adskilte ejeren selv motoren, for kun at se
> ødelagte knaster, og følgere. Herefter lå cyklen adskilt i klubhuset
> nogle år, hvad der siden skete ved jeg ikke.
>
> En anden ny VF-ejer lugtede lunten, og skilte sig af med sin VF med
> stort tab, hvilket dog var bedre end den anden skæbne.
>
> Det skal da siges, at de ikke blev skånet, men det gjorde de andre
> cykler nu heller ikke, hvadenten Yamaha, Kawasaki, eller de notorisk
> slidstærke GS1000.

Gælder det med slidstyrken osse GSX'ere?

> Så VF-en vár et rådent æg i sammenligning.
>
> At en VF idag, med modifikationer, som de sene udgaver, eller som
> ejere selv indførte, kan være et tåleligt bekendtskab er der ingen
> tvivl om. Men den start, og den arrogance som udvistes omkring den
> "fejlende" Honda, skadede salget ganske meget.

Uhyggelig læsning!


--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Hans Paulin \(6310\) (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-04-08 09:30

Hans Paulin (6310) skrev:

> Gælder det med slidstyrken osse GSX'ere?

Altså en -82'er 1100 E som min?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 10:05

On Fri, 18 Apr 2008 10:30:26 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Hans Paulin (6310) skrev:
>
>> Gælder det med slidstyrken osse GSX'ere?
>
> Altså en -82'er 1100 E som min?

Jeg er ikke så vel bevandret i de senere modeller, men er der ikke noget
med GSX1100 og dragrace ? Kunne tyde på solid konstruktion.

GS'en var usædvanlig ved sin rullelejrede krumtap, ligesom Z1/900 var det.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Armand (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-08 16:13

Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 18 Apr 2008 10:30:26 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:
>
>> Hans Paulin (6310) skrev:
>>
>>> Gælder det med slidstyrken osse GSX'ere?
>> Altså en -82'er 1100 E som min?
>
> Jeg er ikke så vel bevandret i de senere modeller, men er der ikke noget
> med GSX1100 og dragrace ? Kunne tyde på solid konstruktion.
>
> GS'en var usædvanlig ved sin rullelejrede krumtap, ligesom Z1/900 var det.
>
- - - Hvilket (til min nylige overraskelse) at også GSX'erne generelt havde!

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-04-08 16:26

Orla Pedersen skrev:

> Jeg er ikke så vel bevandret i de senere modeller, men er der ikke
> noget med GSX1100 og dragrace ? Kunne tyde på solid konstruktion.

Jeg har en plakat hængende (9 km. herfra) med samme cykel udsat for svensk
hemsløjd med masse af slanger (og sikkert heste og moment).

> GS'en var usædvanlig ved sin rullelejrede krumtap, ligesom Z1/900 var
> det.

Som så gir lidt flere vibrationer end lejepander, men såen er det jo...

Er osse glad for cyklen; gider bare ikke den åbne kæde (Becker fedtkædekasse
ville være dejligt).

--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Armand (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-08 16:36

Hans Paulin (6310) skrev:
>
>
> Er osse glad for cyklen; gider bare ikke den åbne kæde (Becker fedtkædekasse
> ville være dejligt).
>
Lav dig en "inderspoiler" til at seperere dækkets venstre side og kæden
fra hinanden: Det er meget vand der bliver pisket rundt af/med hjulet i
vådt føre og manglen af en skillevæg dér er alene grunde til at man
bruger ulige meget mere kædespray i regnvejr end i tørt føre

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-04-08 16:42

Armand skrev:

> Lav dig en "inderspoiler" til at seperere dækkets venstre side og
> kæden fra hinanden: Det er meget vand der bliver pisket rundt af/med
> hjulet i vådt føre og manglen af en skillevæg dér er alene grunde til
> at man bruger ulige meget mere kædespray i regnvejr end i tørt føre
>

Havde én på Hondaen og er egentlig i gang med Suzukien; der ligger i
hvertfald pap, blik, alu, saks, bliksaks samt et tildannet stykke blik ved
siden af cyklen nu...

Har i mellemtiden skelet til en TR1; hvorfor har ikke alle fabrikanter lavet
deres cykler sådan fra starten af (aftermarket, som du skrev?)
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Armand (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-08 17:31

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand skrev:
>
>> Lav dig en "inderspoiler" til at seperere dækkets venstre side og
>> kæden fra hinanden: Det er meget vand der bliver pisket rundt af/med
>> hjulet i vådt føre og manglen af en skillevæg dér er alene grunde til
>> at man bruger ulige meget mere kædespray i regnvejr end i tørt føre
>>
>
> Havde én på Hondaen og er egentlig i gang med Suzukien; der ligger i
> hvertfald pap, blik, alu, saks, bliksaks samt et tildannet stykke blik ved
> siden af cyklen nu...
>
> Har i mellemtiden skelet til en TR1; hvorfor har ikke alle fabrikanter lavet
> deres cykler sådan fra starten af (aftermarket, som du skrev?)
>
Jeg tror at o-rings kæden og de næsten samtidigt fremkomne kædespray's
er så tilstrækkelige at selv kardan har svært ved at konkurrere; men jég
undrer mig også over at man spilder tid på at indkorporere kædeskærmen i
motorcyklens samlede design - Og så totalt overser problematikken ved at
dækkant og kæde løber forbi hinanden så tæt uden nogen fysisk
adskillelse :-|

Forøvrigt har den lukkede kædekasse, i stil med TRI's været en MZ-gimick
i mange år!

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-04-08 17:40

Armand skrev:

> Jeg tror at o-rings kæden og de næsten samtidigt fremkomne kædespray's
> er så tilstrækkelige at selv kardan har svært ved at konkurrere;

Har læst at man i regnvejr skal smøre for hver 100 km; men dét er måske en
reminicens fra ikke-o-ringskæderne?

> Forøvrigt har den lukkede kædekasse, i stil med TRI's været en
> MZ-gimick i mange år!

Dét (og så prisen) er så osse det eneste jeg har sympati for på dén cykel!

--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Armand (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-08 18:37

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand skrev:
>
>> Jeg tror at o-rings kæden og de næsten samtidigt fremkomne kædespray's
>> er så tilstrækkelige at selv kardan har svært ved at konkurrere;
>
> Har læst at man i regnvejr skal smøre for hver 100 km; men dét er måske en
> reminicens fra ikke-o-ringskæderne?
>
De nyeste voks-agtige kædemørelser holder sig noget bedre, og i den
sidste ende er det jo et simpelt visuelt job at konstantere om der
trænger til et friskt lag.
Frygt ikke 100km's scenariet og gør så dine egne erfaringer!

Klippe/klistrer du en dæk/kæde -spoiler vil jeg tro at selv 1000km i
regn er realistisk :-/

--
Armand.
(med tiden godtvejrs-motorcyklist og derfor uden præcis erindring om
netop dette specifikke emne)

Hans Paulin \(6310\) (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-04-08 19:08

Armand skrev:

> De nyeste voks-agtige kædemørelser holder sig noget bedre

Jeg har i mange år brugt "Silkolene Chain Lube" (semi-synthetic chain &
sprocket lubricant) - ved ikke om den hører til i ovennævnte kategori? Vel
næppe!?

>, og i den
> sidste ende er det jo et simpelt visuelt job at konstantere om der
> trænger til et friskt lag.

Plejer mere at gi efter et vist stykke tid (kører heller ikke så meget;
Camryen springer op på ryggen af mig lisså snart jeg kommer ud af døren!)

> Frygt ikke 100km's scenariet og gør så dine egne erfaringer!

Øvkæj!; har bare set en kæde slå hul i en blok :-/

> Klippe/klistrer du en dæk/kæde -spoiler vil jeg tro at selv 1000km i
> regn er realistisk :-/

Nu gør du mig sq rigtig glad; håbede på et mirakel, og hér kommer det!

Så gider jeg sq alligevel ikke skifte modellen ud med en stangtrækker!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 22:22

On Fri, 18 Apr 2008 19:36:37 +0200, Armand wrote:

> Klippe/klistrer du en dæk/kæde -spoiler vil jeg tro at selv 1000km i
> regn er realistisk :-/

Kun med vind ind fra venstre :-/ Der er stadig afvaskning fra forhjulet i
de andre vindretninger.

Men gu' hjælper det med en guard. Der er en beskrevet på min VTR-side.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Jørgen Peter Nielsen (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen Peter Nielsen


Dato : 19-04-08 20:01


> Er osse glad for cyklen; gider bare ikke den åbne kæde (Becker
> fedtkædekasse
> ville være dejligt).

Finder Becker kædekasser stadig?

Jørgen SV650S



Hans Paulin \(6310\) (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-04-08 20:03

Jørgen Peter Nielsen skrev:

> Finder Becker kædekasser stadig?

Hvis de gjorde ville jeg gladelig købe én - har søgt, men jeg får ingen
hits :-/
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Jørgen Peter Nielsen (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen Peter Nielsen


Dato : 19-04-08 20:46


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
news:480a41d1$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jørgen Peter Nielsen skrev:
>
>> Finder Becker kædekasser stadig?
>
> Hvis de gjorde ville jeg gladelig købe én - har søgt, men jeg får
> ingen hits :-/
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/
>

Det samme her til alle dine udsagn !

Mvh Jørgen



Armand (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-08 21:03

Jørgen Peter Nielsen skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> news:480a41d1$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jørgen Peter Nielsen skrev:
>>
>>> Finder Becker kædekasser stadig?
>> Hvis de gjorde ville jeg gladelig købe én - har søgt, men jeg får
>> ingen hits :-/
>>
> Det samme her til alle dine udsagn !
>
Det er sq nok en uddød dinosaur :-/

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (20-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-04-08 04:04

Armand skrev:

> Det er sq nok en uddød dinosaur :-/

I princippet kunne man jo bygge en selv - var egentlig dét jeg ville med
alle mine blikdele - men er gået i stå...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Hans Paulin \(6310\) (20-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-04-08 04:05

Jørgen Peter Nielsen skrev:

> Det samme her til alle dine udsagn !

Okay
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Armand (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-08 16:04

Orla Pedersen skrev:
>
>
> .............. Men den start, og den arrogance som udvistes omkring den
> "fejlende" Honda, skadede salget ganske meget.
>
Tag på biblioteket eller køb ind på stumpemarked og læs MC-revy fra
årene op til lanceringen af VF-serien: Man finder ikke én test af en Honda!
De sparsomme spalte-mm. som de nyskabende GoldWing og Bol d'Or blev
benådet med skyldes alene privat udlån eller referater fra udenlandske
tests, hvis ikke det blot er en tør omtale incl. data - Honda havde i de
år den arrogante holdning at en Honda solgte sig selv, hvilket sikkert
var rigtigt nok - Indtil fejl-lanceringen af VF'erne: Efter dém er der
masser af Hondaér til test i danske MC-magaziner


--
Armand.
(hvis Honda-hader hjerte blev opfostret netop af importørens arrogance i
slutningen af 70'erne)

Richard (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-04-08 09:18

Orla Pedersen wrote:

>> inden de børnesygdomme, som dårligt
>> passede eksemplarer af de første VF'er begyndte at vise sig...
>>
>> ..går ud fra, det er fejl i form af revne knaster på tidlige VF'er
>> serviceret af knap så kompetente mekanikere, Armand hentyder til
>
> Man skal være lidt hardcore mærkefanatiker for at skrive ovenstående

Det kunne en sådan muligvis

Imidlertid er det essencen i problemet, og hvad der er relevant at nævne i
en tråd om valg af en helt anden cykel. Problemet med knasterne og Honda's
håndtering af det er beskrevet mange steder på uden for og på Nettet – et
godt sted at atarte med at læse er på den nordiske honda-v4.com

--
Richard Pade, Klampenborg, DK


Armand (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-08 23:09

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand skrev:
>
>> CBX 750 blev lynudviklet for at holde på kunderne da VF-serien fejlede
>
> Hvad fejlede den?
>
Salg!

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-04-08 23:38

Armand skrev:

> Salg!

Ok
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Richard (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-04-08 22:59

Armand wrote:

> Uden at jeg vil lægge hovedet på blokken så er 650'eren en upgrade af de
> mindre -400 og -550 der ikke havde hydrauliske lifters.

Godt du ikke lagde hovedet på blokken, Armand, for det har CBX650 altså
- og tilmed automatisk knastkædestrammer, nu vi er ved det
vedligeholdelsesvenlige.

> 650'eren er i mine øjen endnu et forsøg på at genbruge samme motor med
> et andet (costum-)design og kardan; men manglende kundegrundlag gjorde
> at der kun kom den ene model og produktionen blev indstillet.

Nej, helt i skoven, iflg. Koenigsbeck & Schneiders "Honda - Alle Modelle
19848 bis heute..." blev CBX650 udviklet specifikt til at afløse CB650F,
der ikke længere var konkurrencedygtig, i 1983. Det var netop ikke blot en
forstørret 550'er, men en helt ny konstruktion. men det fremgår også, at
den havde traditionel bagfjedring med to fjederben og ikke proLink, som på
VF750S og en endnu tykkere forgaffelben, end samme nogensinde fik, 39mm.
Så der tog jeg fejl i skyndingen

(Det vil så til gengæld gøre den lettere at sænke harmonisk, om
nødvendigt).

> Sådanne one-off's fortjener i grunden noget bevågenhed før de pludselig
> er helt væk og forglemt ; men dét er et job for ihærdige entusiaster med
> skruelyst og et netværk til at skaffe reservedele igennem og ikke
> nybegyndere på jagt efter en billig motorcykel :-|

En god og relevant betragtning, men glæden ved at eje en sjælden cykel kan
måske vække interessen hos en endnu ikke udsprunget entusiast, der så kan
købe et nyere stangjern til eventuel daglig transport - skrueriet og
netværksbelastningen burde være til at overse, hvis CBX'en ellers er i god
stand og passet ordentligt, km-tallet taget i betragtning

--
Richard Pade, Klampenborg, DK


Armand (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-08 23:15

Richard skrev:
> Armand wrote:
>
>
>> Sådanne one-off's fortjener i grunden noget bevågenhed før de
>> pludselig er helt væk og forglemt ; men dét er et job for ihærdige
>> entusiaster med skruelyst og et netværk til at skaffe reservedele
>> igennem og ikke nybegyndere på jagt efter en billig motorcykel :-|
>
> En god og relevant betragtning, men glæden ved at eje en sjælden cykel
> kan måske vække interessen hos en endnu ikke udsprunget entusiast, der
> så kan købe et nyere stangjern til eventuel daglig transport - skrueriet
> og netværksbelastningen burde være til at overse, hvis CBX'en ellers er
> i god stand og passet ordentligt, km-tallet taget i betragtning
>
Og så alligevel: Uden at kunne anklages for kønsdiskriminering har de
færreste kvindfolk samme tekniske indsigt som knægtene har, og det er
endog meget sandsynligt at kvindfolk ikke finder den samme spænding og
aha-oplevelser (tm) i at holde et gammelt jern gående.
Sagt med andre ord: Hvis ikke et kvindfolk har massiv back-up fra et
nært familiemedlem vil hun være bedst tjent med en ny eller næsten ny
motorcykel :-|

--
Armand.

Richard (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-04-08 09:30

Armand wrote:

> Sagt med andre ord: Hvis ikke et kvindfolk har massiv back-up fra et
> nært familiemedlem vil hun være bedst tjent med en ny eller næsten ny
> motorcykel :-|

Ups, din dristige replik fortjente at blive serveret i et forum med flere
kvindelige entusiaster...

...for dit ellers udmærkede råd gælder da enhver nybagt mc-ist uden
skrueerfaring og mc-teknisk indsigt, ikke

--
Richard Pade, Klampenborg, DK


Armand (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-08 16:11

Richard skrev:
> Armand wrote:
>
>> Sagt med andre ord: Hvis ikke et kvindfolk har massiv back-up fra et
>> nært familiemedlem vil hun være bedst tjent med en ny eller næsten ny
>> motorcykel :-|
>
> Ups, din dristige replik fortjente at blive serveret i et forum med
> flere kvindelige entusiaster...
>
> ..for dit ellers udmærkede råd gælder da enhver nybagt mc-ist uden
> skrueerfaring og mc-teknisk indsigt, ikke
>
Måske nok :-/
Ikke mindst i dagens danmark hvor det ikke længere er indlysende at alle
knægte har siddet overskrævs på en 3-gearet knallert, hvilket det var
tilfældet med min og efterfølgende årgange, er det måske nok rigtigt nok.
Men derfor tror jeg stadig på "den lile forskel", der i mine øjne kommer
stærkt til udtryk når det drejer sig om mekanisk vilje og nysgerrighed :-|

--
Armand.

Michael Dahlberg (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 18-04-08 11:35


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4807cbbe$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Richard skrev:
>> Armand wrote:
>>
>>
>>> Sådanne one-off's fortjener i grunden noget bevågenhed før de
>>> pludselig er helt væk og forglemt ; men dét er et job for ihærdige
>>> entusiaster med skruelyst og et netværk til at skaffe reservedele
>>> igennem og ikke nybegyndere på jagt efter en billig motorcykel :-|
>>
>> En god og relevant betragtning, men glæden ved at eje en sjælden
>> cykel kan måske vække interessen hos en endnu ikke udsprunget
>> entusiast, der så kan købe et nyere stangjern til eventuel daglig
>> transport - skrueriet og netværksbelastningen burde være til at
>> overse, hvis CBX'en ellers er i god stand og passet ordentligt,
>> km-tallet taget i betragtning
>>
> Og så alligevel: Uden at kunne anklages for kønsdiskriminering har de
> færreste kvindfolk samme tekniske indsigt som knægtene har, og det er
> endog meget sandsynligt at kvindfolk ikke finder den samme spænding og
> aha-oplevelser (tm) i at holde et gammelt jern gående.

Øhhh!!!


Michael D



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste