Corsair HX620Watt - Modular??? er den go t~
Fra : D@2

Dato : 15-04-08 20:28

Hey,

Min gamle strømforsyning skal snart skiftes,

Har set på den her HX620W der står den er Modular, er den også det her i
danmark?, kan ikk rigtig li ideen med at man skal sætte stik i selve
strømforsyningen, Men jeg kan godt leve med det hvis den har 2Pci 6pins
strøm, og kan trække et 9800GTx

MVH Daniel Pedersen

P.S har den her PT http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196030
den har været utrolig stabil, Men har kun 1 sata stik og ingen Pci 6pins,
den er vist ved at være udfaset, og er da også faldet helt vildt siden jeg
købte den.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-04-08 21:01

<D@2> skrev i en meddelelse
> [...]
> danmark?, kan ikk rigtig li ideen med at man skal sætte stik i selve
> strømforsyningen, Men jeg kan godt leve med det hvis den har 2Pci 6pins

Jeg har lige haft samme problematik med mit GF 8800 GT.
Jeg fandt ud af denne:
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=61210
havde hvad der skulle til af stik.
20+4 pin til MBO
4 pin MBO Power
2 x 6 pin PCI-E (Grafikkortet)
6 x 4 pin 5,25"
4 x SATA
2 x floppy
140mm ultra silent fan

ser/lyder lovende. Har kun lige sat den i konens her til aften
så den har ikke fået lov at vise "muskler". Men der er 630 W
at hente i sjoveren.

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-04-08 21:12

D wrote:

> [...] kan ikk rigtig li ideen med at man skal sætte stik i selve
> strømforsyningen, Men jeg kan godt leve med det [...]

Du betaler ekstra for en modular PSU, så hvis du ikke ønsker dette, skal
du finde en anden PSU.

--
Jesper Lund

Fra : D@2

Dato : 15-04-08 21:26

> Du betaler ekstra for en modular PSU, så hvis du ikke ønsker dette, skal
> du finde en anden PSU.

Jesper Lund

Okay, den der raidmax har for lidt 4pins, 6 har jeg nu, og det er for lidt.
Men Hx620 har det antal stik jeg skal bruge, men har den kræfter til et
9800GTX Så er det den jeg køber (Kan den det, og hva er fordelen ved
modular, og hvor mange stik er der på hver RAIL på den HX620

Gider iøvrigt heller ikk en strømforsyning til 300kroner som hedder 620watt,
og når den endelig skal arbejde så smider den max 300watt, skal ha en der
kan levere varen i det øjeblik den blir bedt om det, og blive ved med at gi
power, den jeg har nu, den er satme fin men den mangler alle de nye stik,
ellers er den fin, gider ikk 6 - 4pins Y konvertere for at få strøm på det
hele,

Fra : Bo Andersen

Dato : 15-04-08 21:58

> Har set på den her HX620W der står den er Modular, er den også det her i
> danmark?, kan ikk rigtig li ideen med at man skal sætte stik i selve
Du sætter netop kun de kabler i der er brug for, dermed undgår
du lednings-spagetti, og får _lidt_ bedre luftgennemstrømning.

> strømforsyningen, Men jeg kan godt leve med det hvis den har 2Pci 6pins
> strøm, og kan trække et 9800GTx

Du kommer med for få oplysninger ! Hvad kræver et 9800GTx kort af strøm ?
Så er det jo en smal sag at sammenligne
Lidt google giver: min. 24A for 1 kort. og 30A for SLI
Da Corsair HX620 er i stand til at give 50A burde det være en smal sag.

Det er squ da også et syg kort der skal have 2x6pins strøm og 24A, det er
knap
300W kun til GFX, det er sku da SYGT, på den fede måde.

Jeg har selv en HX620 og et 8800GT kort med en C2D@3.7GHz
4HDD + div. og den siger ikke en lyd. Den yder bare......
-Bo Andersen-

Fra : D@2

Dato : 15-04-08 22:11

> Det er squ da også et syg kort der skal have 2x6pins strøm og 24A, det er
> knap
> 30W kun til GFX, det er sku da SYGT, på den fede måde.

OK, så er det nok den jeg køber, den er vel også god til prisen, Men hvor
mange stik er der pr rail?

Fra : Bo Andersen

Dato : 15-04-08 22:23

> OK, så er det nok den jeg køber, den er vel også god til prisen, Men hvor
> mange stik er der pr rail?

Det kan jeg ikke svare på. Der er 5 'alm' stik til Molex og SATA på PSU'en
afhængig af hvilket kabel man sætter i. Derudover er der 2 PCI-e 6/8pins.
Man kan ikke se hvilke stik på PSU'en det der kommer fra hvilken rail
og hvis man læser Spec. så tror jeg heller ikke det er relevant:
a.. Triple 12V Rails provide independent reliable power to the CPU, video
card and other components with a combined rating of 50A (40A on 520W)
maximum! Advanced circuitry design that automatically enables power sharing
between the triple +12V rails in an event of overload on any single +12V
rail.

Jeg tror IKKE du fortryder det.

-Bo Andersen-