400 Gb harddisk hvornår?
Fra : peet_dk

Dato : 17-07-01 19:06

http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=498

Er det noget man skal gå og vente på, eller er det for tidligt?

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Thostrup

Dato : 17-07-01 21:39

Der stod jo "senest i år 2003" så hvis du vil vente ... sååå, værsgo.
Men om end ikke andet lyder det spændende, men også frygteligt dyrt.

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 17-07-01 22:56

svært at udtale sig om, men!

Under alle omstændigheder har de nuværende største harddisk serier som ibm
75 GXP og den 80 gb store Maxtor harddisk været her i et godt stykke tid, så
mon ikke de to førende harddisk producenter barsler med nogle nye serier med
større hd'er. Jeg vil tro at indenfor et halv års tid kommer der nye hd'er.
Måske dog ikke med den nye teknologi som artiklen nævner.

Engel

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 18-07-01 06:45

Maxtor er jo lige kommet med en 100Gb og forventer på kort tid at komme med
en 120Gb.

Mvh. Brian

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-07-01 19:19

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> skrev i en meddelelse
> Maxtor er jo lige kommet med en 100Gb og forventer på kort tid at komme
med
> en 120Gb.
>
> Mvh. Brian

Der er også et eller andet med en grænse på ca 130 Gb, som er maks der kan
adresseres via IDE bussen. Vi skal alle over på seriel IDE før vi kommer
over 130 Gb.

--
Jan

Remove a cat in the email to reach me.

Fra : Søren Bech Kristense~

Dato : 17-07-01 23:21

>http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=498

Køb en Maxtor NAS attach hvis du har brug for de datamængder.

320 gb udgave koster ca. 45.000 kr. (inkl. moms)
--
Søren Kristensen

http://www.wem.dk

Fra : danni plougmann

Dato : 19-07-01 18:56

1000 mb er en Gb
hvad er så 1000 Gb
når det engang kommer i fremtiden

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-07-01 19:09

"danni plougmann" <danni.plougmann@cool.dk> writes:

> 1000 mb er en Gb
> hvad er så 1000 Gb

1000 Gb = 1 Terabyte
1000 Tb = 1 Petabyte
1000 Pb = 1 Exabyte
....Zettabyte...
....Yottabyte...

Jeg tror ikke de sidste kommer i brug i praksis :)

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 19-07-01 20:02

Således skrev Thomas Jespersen <thomas@daimi.au.dk> i dk.edb.hardware
19 Jul 2001 20:08:58 +0200:

>1000 Gb = 1 Terabyte
>1000 Tb = 1 Petabyte
>1000 Pb = 1 Exabyte
>...Zettabyte...
>...Yottabyte...
>
>Jeg tror ikke de sidste kommer i brug i praksis :)

Og 640 Kb er mere end nok...

(Undskyld..)

Knud
--
Sentio aliquos togatos contra me conspirare.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 20-07-01 00:00

> 1000 Gb = 1 Terabyte
> 1000 Tb = 1 Petabyte
> 1000 Pb = 1 Exabyte
> ...Zettabyte...
> ...Yottabyte...
>
> Jeg tror ikke de sidste kommer i brug i praksis :)

Hvis vi skal være helt korrekte, så må det være:

1024 Gb = 1 Terabyte
1024 Tb = 1 Petabyte
1024 Pb = 1 Exabyte
osv