/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda 400 N 1983
Fra : mb


Dato : 14-04-08 15:57

Hej alle i dette forum..

Håber i kan hjælpe mig med et svar, det vil jeg være meget taknemmelig for.

Jeg har kig på en Honda 400n i dba.dk som er billig..

Den har 1 problem siger ejeren...

Når den bliver varm har den svært ved at gå i frigear. Og det betyder at når
man slukker for den for f.eks at tanke, så kan den ikke starte igen før den
er i frigear og frigears knappen på mc displayet lyser, hvor man skal
forsøge nogle gange med at trykke gearstangen ned, til frigear LYSER i
panelet...Før den kan starte...

Hvad er der galt? Og er det dyrt at få lavet?

Håber på svar så hurtigt som muligt, på forhånd TAK..

Her et link til mc..
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=54654279

vh mbr



 
 
Torben Scheel (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 14-04-08 17:03

mb wrote:
>
> Hvad er der galt? Og er det dyrt at få lavet?

Svært at svare på - det kan være alt fra frigearskontakten til en skæv
gearaksel. Modellen er dog ikke svær at skrue på. Det kan helt sikkert
ikke svare sig at få et værksted til det. Hvis du kan skrue selv, eller
kan leve med fejlen er det måske en god handel.

> Håber på svar så hurtigt som muligt, på forhånd TAK..
>
> Her et link til mc..
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=54654279

Det ser fornuftigt ud til prisen - ud at prøvekøre. Husk at checke
kædekit, bremseskiver, dæk mv. ellers bliver den hurtigt dyr.

--
vh
Torben

mb (16-04-2008)
Kommentar
Fra : mb


Dato : 16-04-08 09:49


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4803801d$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> mb wrote:
>>
>> Hvad er der galt? Og er det dyrt at få lavet?
>
> Svært at svare på - det kan være alt fra frigearskontakten til en skæv
> gearaksel. Modellen er dog ikke svær at skrue på. Det kan helt sikkert
> ikke svare sig at få et værksted til det. Hvis du kan skrue selv, eller
> kan leve med fejlen er det måske en god handel.
>
>> Håber på svar så hurtigt som muligt, på forhånd TAK..
>>
>> Her et link til mc..
>> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=54654279
>
> Det ser fornuftigt ud til prisen - ud at prøvekøre. Husk at checke
> kædekit, bremseskiver, dæk mv. ellers bliver den hurtigt dyr.
>
> --
> vh
> Torben

Hej Torben.

Jo tak. Jeg var jo ude og se den og prøve den, og som du har set i den anden
tråd så har jeg fået mange advarsler om at købe den.. Jeg vil jo gerne ud at
kører, dog har jeg nok ro på også at vente på nogen salg her i Østjylland.
Vi kan nok godt skrue en bitte smule selv, dog har vi intet kendskab til mc
mekanik, selvom min kammerat har en ældre uddannelse som bil mekaniker.. Den
har jo den fejl at når den er blevet varm, så har instrument lampen svært
ved at komme til at lyse, og det gør at den afbryder hele motoren, sikkert
elektroniks? Så den kun kan startes igen når lampen lyser igen.. Jeg har
fået at vide at der nok er for mange fejl på den, selvom nogen af tingene
måske er mindre fejl der er nemme at rette...Og en nysynet kan jo fås til
lidt flere penge..Dog et stykke fra Århus



Arne Lorenzen (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 16-04-08 16:35

mb skrev den 16 apr 2008 i
news:4805bd7b$0$4457$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> den fejl at når den er blevet varm, så har instrument lampen svært
> ved at komme til at lyse, og det gør at den afbryder hele motoren,
> sikkert elektroniks? Så den kun kan startes igen når lampen lyser

Forskel på årsag og virkning: Er det fordi lampen går ud at den
stopper, eller holder lampen op med at lyse fordi motoren af anden
grund går i stå?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
Signatur og citering kunne man (engang) læse her: www.usenet.dk

Armand (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-08 17:11

Arne Lorenzen skrev:
> mb skrev den 16 apr 2008 i
> news:4805bd7b$0$4457$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>
>> den fejl at når den er blevet varm, så har instrument lampen svært
>> ved at komme til at lyse, og det gør at den afbryder hele motoren,
>> sikkert elektroniks? Så den kun kan startes igen når lampen lyser
>
> Forskel på årsag og virkning: Er det fordi lampen går ud at den
> stopper, eller holder lampen op med at lyse fordi motoren af anden
> grund går i stå?
>
Ja, det er sq en mystisk diagnose: Frigearslampen er princip-betinget
altid slukket under kørsel, så motoren kan ikke gå i stå under kørsel
fordi frigearslampen slukker - Og hvordan skulle men vide at
frigearslampen "slukker" under kørslen? :-/

--
Armand.

mb (18-04-2008)
Kommentar
Fra : mb


Dato : 18-04-08 21:08

Hej Armand..

Jeg tror heller ikke den slukkede under kørslen, men ja vist en mærkelig
diagnose...
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:480624f6$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Arne Lorenzen skrev:
>> mb skrev den 16 apr 2008 i
>> news:4805bd7b$0$4457$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>>> den fejl at når den er blevet varm, så har instrument lampen svært
>>> ved at komme til at lyse, og det gør at den afbryder hele motoren,
>>> sikkert elektroniks? Så den kun kan startes igen når lampen lyser
>>
>> Forskel på årsag og virkning: Er det fordi lampen går ud at den stopper,
>> eller holder lampen op med at lyse fordi motoren af anden grund går i
>> stå?
>>
> Ja, det er sq en mystisk diagnose: Frigearslampen er princip-betinget
> altid slukket under kørsel, så motoren kan ikke gå i stå under kørsel
> fordi frigearslampen slukker - Og hvordan skulle men vide at
> frigearslampen "slukker" under kørslen? :-/
>
> --
> Armand.



mb (18-04-2008)
Kommentar
Fra : mb


Dato : 18-04-08 20:55

Hej Arne.

Mange tak for svar. Jeg har valgt at holde mig langt fra den.. (honda 400n)
(det billige lig Jeg venter sikkert til næste måned med at købe mc, så
har jeg også et lidt større rådighedsbeløb jeg kan bruge end nu.. Jeg er
begyndt at kigge efter cykler som er nysynet, og som ser ud til at have haft
en ejer som har passet godt på den..Og hvor den ser ud til at være i
umiddelbar god tilstand... Så er begyndt at se på mc`er til omkring
13000-14000 kr nu...

Den var simpelthen for dårlig...
Ang: Den droppede honda 400n tror jeg ikke motoren slukkede under kørsel,
når den blev varm, men når man evt slukkede for den for f.eks at tanke...Så
kunne den ikke starte for den lampe i instrument panelet lyste igen...Som en
form for elektronisk kortslutning af starter eller noget i den retning?

Vh Mogens


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A82B2E78F461alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> mb skrev den 16 apr 2008 i
> news:4805bd7b$0$4457$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>
>> den fejl at når den er blevet varm, så har instrument lampen svært
>> ved at komme til at lyse, og det gør at den afbryder hele motoren,
>> sikkert elektroniks? Så den kun kan startes igen når lampen lyser
>
> Forskel på årsag og virkning: Er det fordi lampen går ud at den
> stopper, eller holder lampen op med at lyse fordi motoren af anden
> grund går i stå?
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
> Signatur og citering kunne man (engang) læse her: www.usenet.dk



Torben Scheel (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 16-04-08 19:10

mb wrote:

> Jo tak. Jeg var jo ude og se den og prøve den, og som du har set i den anden
> tråd så har jeg fået mange advarsler om at købe den.. Jeg vil jo gerne ud at
> kører, dog har jeg nok ro på også at vente på nogen salg her i Østjylland.

Hvis du gerne vil ud at køre, så kigger du på en forkert MC. En fejl
sælger ikke har kunnet klare, et antal dyre sliddele der (måske) skal
skiftes inden syn - det er ikke en maskine du kommer hurtigt ud at køre
på gætter jeg. Det bliver sikkert heller ikke det billigste bekendtskab.

> Vi kan nok godt skrue en bitte smule selv, dog har vi intet kendskab til mc
> mekanik, selvom min kammerat har en ældre uddannelse som bil mekaniker.. Den
> har jo den fejl at når den er blevet varm, så har instrument lampen svært
> ved at komme til at lyse, og det gør at den afbryder hele motoren, sikkert
> elektroniks? Så den kun kan startes igen når lampen lyser igen.. Jeg har
> fået at vide at der nok er for mange fejl på den, selvom nogen af tingene
> måske er mindre fejl der er nemme at rette...Og en nysynet kan jo fås til
> lidt flere penge..Dog et stykke fra Århus

Jamen du vil jo gerne ud at køre

--
vh
Torben

mb (18-04-2008)
Kommentar
Fra : mb


Dato : 18-04-08 21:07


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:480640ea$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> mb wrote:
>
>> Jo tak. Jeg var jo ude og se den og prøve den, og som du har set i den
>> anden tråd så har jeg fået mange advarsler om at købe den.. Jeg vil jo
>> gerne ud at kører, dog har jeg nok ro på også at vente på nogen salg her
>> i Østjylland.
>
> Hvis du gerne vil ud at køre, så kigger du på en forkert MC. En fejl
> sælger ikke har kunnet klare, et antal dyre sliddele der (måske) skal
> skiftes inden syn - det er ikke en maskine du kommer hurtigt ud at køre på
> gætter jeg. Det bliver sikkert heller ikke det billigste bekendtskab.
>
>> Vi kan nok godt skrue en bitte smule selv, dog har vi intet kendskab til
>> mc mekanik, selvom min kammerat har en ældre uddannelse som bil
>> mekaniker.. Den har jo den fejl at når den er blevet varm, så har
>> instrument lampen svært ved at komme til at lyse, og det gør at den
>> afbryder hele motoren, sikkert elektroniks? Så den kun kan startes igen
>> når lampen lyser igen.. Jeg har fået at vide at der nok er for mange fejl
>> på den, selvom nogen af tingene måske er mindre fejl der er nemme at
>> rette...Og en nysynet kan jo fås til lidt flere penge..Dog et stykke fra
>> Århus
>
> Jamen du vil jo gerne ud at køre
>
> --


Ja Torben og alle....

Jeg vil jo meget gerne ud og kører og ikke stå med et projekt, så er på
udkig efter en anden, måske en godt vedligeholdt suzuki gs 450 eller yamaha
xs400 eller hvad jeg nu evt falder over af et godt tilbud???

Noget jeg dog synes er ufattelig underligt er at alle de umiddelbart gode
tilbud og gode mc`er er utroligt langt fra Århus... Nemlig specielt i Sønder
jylland og på fyn og på sjælland og i vestjylland, men ingen i Østjylland i
pris klassen ca 13000 kr...Kom så østjyder, få nogle gode billige mc`er
tilsalg her i Østjylland så jeg ikke skal køre 400 km hver vej, når jeg nu
desværre ikke har bil eller andet køretøj til rådighed.... Lidt øv....

Vh Mogens
> vh
> Torben



Grunnet (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 14-04-08 18:24

I nyhedsmeddelelse: 480370ab$0$4456$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
skrev mb <ingen@adresse.invalid> følgende:
> Hej alle i dette forum..
>
> Håber i kan hjælpe mig med et svar, det vil jeg være meget
> taknemmelig for.
> Jeg har kig på en Honda 400n i dba.dk som er billig..
>
> Den har 1 problem siger ejeren...
>
> Når den bliver varm har den svært ved at gå i frigear. Og det betyder
> at når man slukker for den for f.eks at tanke, så kan den ikke starte igen
> før den er i frigear og frigears knappen på mc displayet lyser, hvor man
> skal
> forsøge nogle gange med at trykke gearstangen ned, til frigear LYSER i
> panelet...Før den kan starte...


Omgåelse af problemet:
1: Man kan jo starte den selv om den er i gear, man skal blot holde
koblingen inde.
2: Det ville jo også være fornuftigt at sætte den i frigear inden man
slukker for motoren, det er trods alt meget lettere at sætte den i frigear
når motoren er igang, og aller lettest så længe cyklen bevæger sig.

Men selvfølgelig er det bedst hvis problemet løses, men generelt kan det
være svært at finde frigear på en CB 400N (og mange andre cykler) når
motoren er stoppet.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84
(Og tidligere ejer af en CB 400N - der dog p.t. er opmagasineret på
matriklen)

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)





mb (16-04-2008)
Kommentar
Fra : mb


Dato : 16-04-08 09:59


"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
news:48039336$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I nyhedsmeddelelse: 480370ab$0$4456$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> skrev mb <ingen@adresse.invalid> følgende:
>> Hej alle i dette forum..
>>
>> Håber i kan hjælpe mig med et svar, det vil jeg være meget
>> taknemmelig for.
>> Jeg har kig på en Honda 400n i dba.dk som er billig..
>>
>> Den har 1 problem siger ejeren...
>>
>> Når den bliver varm har den svært ved at gå i frigear. Og det betyder
>> at når man slukker for den for f.eks at tanke, så kan den ikke starte
>> igen
>> før den er i frigear og frigears knappen på mc displayet lyser, hvor man
>> skal
>> forsøge nogle gange med at trykke gearstangen ned, til frigear LYSER i
>> panelet...Før den kan starte...
>
>
> Omgåelse af problemet:
> 1: Man kan jo starte den selv om den er i gear, man skal blot holde
> koblingen inde.
> 2: Det ville jo også være fornuftigt at sætte den i frigear inden man
> slukker for motoren, det er trods alt meget lettere at sætte den i frigear
> når motoren er igang, og aller lettest så længe cyklen bevæger sig.
>
> Men selvfølgelig er det bedst hvis problemet løses, men generelt kan det
> være svært at finde frigear på en CB 400N (og mange andre cykler) når
> motoren er stoppet.
>
> --
> Steen
> GL 500 SilverWing '84
> (Og tidligere ejer af en CB 400N - der dog p.t. er opmagasineret på
> matriklen)
>
> http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om
> MC)
>
>
>
>
Til Grunnet
Jeg var ude og kigge på den i går.. Dog kan problemet ikke omgåes... Det er
når den er blevet varm nok at den slår motoren fra, og så slår den lampen i
instrument panelet fra og den skal lyse før den kan startes igen..Lige så
snart den lyser igen starter den..

Dog havde den også flere problemer..

Mange Tak..

Vh Mogens




Grunnet (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 16-04-08 19:07

I nyhedsmeddelelse: 4805bff3$0$4466$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
skrev mb <ingen@adresse.invalid> følgende:
> "Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
> news:48039336$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> I nyhedsmeddelelse: 480370ab$0$4456$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
>> skrev mb <ingen@adresse.invalid> følgende:
>>
>> Omgåelse af problemet:
>> 1: Man kan jo starte den selv om den er i gear, man skal blot holde
>> koblingen inde.
>> 2: Det ville jo også være fornuftigt at sætte den i frigear inden man
>> slukker for motoren, det er trods alt meget lettere at sætte den i
>> frigear når motoren er igang, og aller lettest så længe cyklen
>> bevæger sig. Men selvfølgelig er det bedst hvis problemet løses, men
>> generelt kan
>> det være svært at finde frigear på en CB 400N (og mange andre
>> cykler) når motoren er stoppet.
>>
>> --
>> Steen
>> GL 500 SilverWing '84
>> (Og tidligere ejer af en CB 400N - der dog p.t. er opmagasineret på
>> matriklen)
>>
>> http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men
>> intet om MC)
>>
>>
>>
>>
> Til Grunnet
> Jeg var ude og kigge på den i går.. Dog kan problemet ikke omgåes...
> Det er når den er blevet varm nok at den slår motoren fra, og så slår
> den lampen i instrument panelet fra og den skal lyse før den kan
> startes igen..Lige så snart den lyser igen starter den..
>
> Dog havde den også flere problemer..
>
> Mange Tak..
>
> Vh Mogens

Ja! hold dig fra den cykel.
At lampen skal lyse før den kan starte har ikke noget med frigearslampen
alene at gøre.
Normalt kan cyklen startes når den står i gear blot du trækker koblingen, og
når den står i gear lyser lampen ikke.
Det lyder til en grovere el-fejl, men kan selvfølgelig også "blot" være en
ledningssamling/stik hvor der er dårlig forbindelse, og som så helt mister
forbindelsen når det bliver varmt.

Men igen, Mogens - nøjes med at kigge på denne cykel og find så en lidt
dyrere uden alle de fejl

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



mb (18-04-2008)
Kommentar
Fra : mb


Dato : 18-04-08 21:00


"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
news:4806404f$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I nyhedsmeddelelse: 4805bff3$0$4466$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> skrev mb <ingen@adresse.invalid> følgende:
>> "Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
>> news:48039336$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> I nyhedsmeddelelse: 480370ab$0$4456$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
>>> skrev mb <ingen@adresse.invalid> følgende:
>>>
>>> Omgåelse af problemet:
>>> 1: Man kan jo starte den selv om den er i gear, man skal blot holde
>>> koblingen inde.
>>> 2: Det ville jo også være fornuftigt at sætte den i frigear inden man
>>> slukker for motoren, det er trods alt meget lettere at sætte den i
>>> frigear når motoren er igang, og aller lettest så længe cyklen
>>> bevæger sig. Men selvfølgelig er det bedst hvis problemet løses, men
>>> generelt kan
>>> det være svært at finde frigear på en CB 400N (og mange andre
>>> cykler) når motoren er stoppet.
>>>
>>> --
>>> Steen
>>> GL 500 SilverWing '84
>>> (Og tidligere ejer af en CB 400N - der dog p.t. er opmagasineret på
>>> matriklen)
>>>
>>> http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men
>>> intet om MC)
>>>
>>>
>>>
>>>
>> Til Grunnet
>> Jeg var ude og kigge på den i går.. Dog kan problemet ikke omgåes...
>> Det er når den er blevet varm nok at den slår motoren fra, og så slår
>> den lampen i instrument panelet fra og den skal lyse før den kan
>> startes igen..Lige så snart den lyser igen starter den..
>>
>> Dog havde den også flere problemer..
>>
>> Mange Tak..
>>
>> Vh Mogens
>
> Ja! hold dig fra den cykel.
> At lampen skal lyse før den kan starte har ikke noget med frigearslampen
> alene at gøre.
> Normalt kan cyklen startes når den står i gear blot du trækker koblingen,
> og når den står i gear lyser lampen ikke.
> Det lyder til en grovere el-fejl, men kan selvfølgelig også "blot" være en
> ledningssamling/stik hvor der er dårlig forbindelse, og som så helt mister
> forbindelsen når det bliver varmt.
>
> Men igen, Mogens - nøjes med at kigge på denne cykel og find så en lidt
> dyrere uden alle de fejl
>
> --
> Steen
> GL 500 SilverWing '84
>
> http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om
> MC)
>

Hej Steen.. Mange tak... Ja den var alt for dårlig og den er også droppet,
jeg er nybegynder... Så kigger efter velholdte nysynede mc`er nu. Venter
evt til næste måned, hvor jeg har lidt mere at gøre med af penge... Men en
inde fra motorcykelgalleri.dk var utrolig venlig og give mig en kæmpe lang
liste af ting som jeg har printet ud som jeg skal holde øje med når jeg
tager ud og ser en mc an før evt køb... Den liste er guld værd...


Vh Mogens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste