Ny PC, men ingen lyd...
Fra : Kåre

Dato : 14-04-08 09:15

Hej

Stadig flere problemer med ny PC... jeg synes hele tidenjeg støder på
problemer jeg aldrig har prøvet at have på andre computere....

Nå, men problemet er:
Ingen lyd. Driver er installeret uden fejl, og i Enhedshåndtering står der
også at "denne enhed fungerer korrekt". Og den er sat til standard. Og den
er enabled i Bios.

Alt ser fint ud. Bortset fra at når jeg åbner kontrolpanel til at indstille
volumen osv., eller kontrolpanel til at vælge hvilke lydenheder man vil
bruge, og vælge tema osv., så er alt disabled / greyed.
Ingen programmer kan tilsyneladende finde lydenheden.

Det er bare et onboard lydkort, og jeg har brugt driver fra medfølgende CD.

Please: Det må være skide simpelt at "slå det til" når nu det hele ellers er
installeret korrekt ???

pft
Kåre den håbløse...

Fra : Peter

Dato : 14-04-08 11:51

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CD.
>
> Please: Det må være skide simpelt at "slå det til" når nu det hele ellers

Hvis der er tale om et onboard lydkort, er det så slået til i Bios?

PeterB

Fra : Kåre

Dato : 14-04-08 12:08

> Hvis der er tale om et onboard lydkort, er det så slået til i Bios?

Ja det er det.

Har snakket med leverandør. De kan ikke løse det i telefonen og vil have
PC'en ind...

Har søgt en del rundt, og fundet en Hotfix K888111 som skulle være noget med
XP og HD audio.
Men umiddelbart burde pisset virke, når det er onboard, og jeg bruger de
medfølgende drivere.
Jeg har nu fået afinstalleret, og er ved at downloade nyeste drivere fra
Realtek. Så må vi se...

Der er denmulighed at min installation af TV tuner kort har smadret lydkort
driver, så det kan måske blive en udvej, at starte helt forfra

Men hints modtages stadig meget gerne!

mvh
Kåre

Fra : _

Dato : 14-04-08 12:52

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis der er tale om et onboard lydkort, er det så slået til i Bios?
>
> PeterB
Tror du, det vises i Enhedshåndtering, hvis det er slået fra?

Fra : Max

Dato : 14-04-08 14:44

Hej _

> Tror du, det vises i Enhedshåndtering, hvis det er slået fra?

Hvad "tror" du selv ?

--
Mvh Max

Fra : _

Dato : 14-04-08 15:32

> Hej _

> Hvad "tror" du selv ?
>
> --
> Mvh Max

Jeg tror ikke. Jeg ved.

Fra : Max

Dato : 14-04-08 15:54

Hej _

> Jeg tror ikke. Jeg ved.

Så del ud af din viden istedet for at gemme den.

--
Mvh Max

Fra : Hagar

Dato : 14-04-08 15:38

> Jeg tror ikke. Jeg ved.

PLONK

Fra : Kåre

Dato : 14-04-08 13:07

.....Nu med lyd!!!!!!

Oh man, ALT skal åbenbart gøres i rigtig rækkefølge.
Jeg gætter på følgende hændelsesforløb:

1. Installerer korrekt første gang med helt clean XP. Tester dog ikke lyden.
2. Installerer tuner kort. Dette crasher lydkortet, gætter jeg på.
3. Går bersærk, og installerer bl.a. KB888111 hotfix.
4. Prøver at genindstallere driver, men får fejlmeddelelse.
5. Får afinstalleret gammel driver.
6. Kan ikke installere igen uden fejl.
7. Downloader nyeste driver, men får stadig fejl-
8. Afinstallerer hotfix.
9. ...og kan nu installere driver korrekt igen.

Men nu virker det altså.

mvh
Kåre

Fra : Ole C

Dato : 14-04-08 13:43

Kåre skrev blandt andet:

> ....Nu med lyd!!!!!!
>
> Oh man, ALT skal åbenbart gøres i rigtig rækkefølge.

Sådan er det åbenbart. Se her hvordan vejledningen lyder til en Zepto
3215W:

3. Installationsprocedure for Realtek HD Audio lydkort
Det er meget vigtigt, at rækkefølgen, der beskrives her, følges, ellers
kan der være problemer

med at få lydkortet til at virke. Det kan i sidste ende resultere i, at
hele Windows XP skal

geninstalleres for at få lydkortet til at virke igen.

Det anbefales at hente disse ting ned fra vores download sektion, inden
der prøves at

installere Realtek HD Audio lydkortet.

.. Nyeste Intel chipset driver:

ftp://ftp.zepto.dk/Znote3215W/Drivers/XP/Chipset/

.. HDA Bus opdatering fra Microsoft:

ftp://ftp.zepto.dk/Znote3215W/Drivers/XP/HDA_Bus/

.. Realtek HD Audio lydkort driver:

ftp://ftp.zepto.dk/Znote3215W/Drivers/XP/Audio/

(version R1.70 anbefales)

Når disse ting er hentet, kan installationen af lydkortet påbegyndes.

--
vh
Ole C

Fra : Kåre

Dato : 14-04-08 14:07

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (version R1.70 anbefales)
>
> Når disse ting er hentet, kan installationen af lydkortet påbegyndes.

Ha, ja det er squ flot....men der står garanteret P'n'P på kassen
alligevel........

Man skulle bo i en jordhule.
Kåre