Hauppauge tuner finder ikke kanaler / Dual~
Fra : Kåre

Dato : 14-04-08 07:52

Hej

Mine problemer med mit Hauppauge HVR-1110 kort fortsætter.
Jeg har nu fået installeret driver + software.
Ville så prøve at scanne kanaler. Finder ingen analoge (bruger lige pt. bare
den medfølgende antenne), og søger UENDELIGT efter digitale kanaler. Der
sker bare intet.

I min søgen internettet rundt, da jeg havde problemer med at installere
kortet, stødte jeg et par gange på nogle som vist havde samme problem, og
som brugte en "Dual core optimizer" for at fixe problemet.

Men nu kan jeg bare slet ikke finde det sted hvor jeg fandt det. Og jeg kan
ikke finde ud af hvor jeg skal få fat i oplysninger om den "Dual core
optimizer".

Nogen bud her?

Det er til Intel Dual Core processor og Windows XP pro.

pft
Kåre

Fra : Hans

Dato : 14-04-08 07:52

Kåre wrote:
> [...]
> "Dual core optimizer".
>
> Nogen bud her?
>
> Det er til Intel Dual Core processor og Windows XP pro.

Dual core optimizer er kun beregnet til AMD's Athlon 64 x2 cpu'er.

Hans

Fra : Kåre

Dato : 14-04-08 08:17

> Dual core optimizer er kun beregnet til AMD's Athlon 64 x2 cpu'er.
>
> Hans

OK, det var også det eneste jeg kunne finde.
Jeg synes bare jeg kan huske at jeg var inde på noget Intel side i weekenden
fhvor jeg stødte på en Dual core optimizer til deres processor. Ellers også
var det på Microsoft hjemmeside. Kan ikke huske, for det var ikke det jeg
ledte efter på det tidspunkt...

Jeg mener bestemt at kunne huske noget med at det var nemmere på en Intel
processor. Derfor er jeg også ret sikker på at der findes noget lignende til
Intel. Jeg er dog på ingen måd sikker på at det er det der vil løse mit
problem.

mvh
Kåre

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-04-08 08:34

Kåre wrote:

> Ville så prøve at scanne kanaler. Finder ingen analoge (bruger lige pt. bare
> den medfølgende antenne), og søger UENDELIGT efter digitale kanaler. Der

Brug en bedre antenne.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 14-04-08 09:17

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ville så prøve at scanne kanaler. Finder ingen analoge (bruger lige pt.
> bare den medfølgende antenne), og søger UENDELIGT efter digitale kanaler.

Hvad er det for noget antenne der følger med HVR-1110 ?
Kan du overhovedet tage nogen stationer på en stueantenne?
Bc

Fra : Kåre

Dato : 14-04-08 09:26

> Hvad er det for noget antenne der følger med HVR-1110 ?
> Kan du overhovedet tage nogen stationer på en stueantenne?
> Bc

Der følger bare sådan en tarvelig antenne med, som vel bare er en todelt
ledning...

Mit problem er at jeg ikke lige kan tage den med hjem. Det er joen gave til
en af husets beboere

Jeg undres bare over at scanningen ikke stopper, og siger at den ikke kunne
finde nogle kanaler. Den fortsætter bare.
Jeg har så læst tilfældigt et sted med folk som havde det problem, og så
tænkte jeg at det har jeg nok også så.

mvh
Kåre

Fra : Bjarne Chr

Dato : 14-04-08 16:19

> [...]
> ledning...
>
> Mit problem er at jeg ikke lige kan tage den med hjem. Det er joen gave

Er du sikker på at det ikke er en stueantenne til FM Radio.
Prøv at sætte antennen fra fjernsynet i Kortet.
Bc

Fra : Kåre

Dato : 14-04-08 22:27

> Er du sikker på at det ikke er en stueantenne til FM Radio.
> Prøv at sætte antennen fra fjernsynet i Kortet.
> Bc

Det er det måske nok. Men den kan godt nok ikke tage mange radio kanaler.
Max 2...

problemet er at jeg sidder på arbejde og installerer den. der har jeg ikke
noget antenne signal.
Men jeg må nok have den hjem og få sat ordentlig antenne til (kabel TV).
Jeg undrer mig heller ikke så meget over at den ingen kanaler finder, som at
den ikke afslutter søgningen og bare fortæller at den ingen kanaler kunne
finde.
Det gør den når den først søger efter analoge kanaler. Herefter søges efter
digitale, og så går den død.

Det er nok ikke andet at gøre end at se hvad der sker når der kommer kanaler
ind.

mvh
Kåre

Fra : Bjarne Chr

Dato : 14-04-08 23:38

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> noget antenne signal.
> Men jeg må nok have den hjem og få sat ordentlig antenne til (kabel TV).

Husk at ændre WinTv til at søge fra kabel
når du søger fra din egen antenne

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Kim B

Dato : 15-04-08 16:28

Hej

Er det en philips 713X processor der sidder på TV kortet? Har et Xpert Power
plus TV kort, og har været udsat for lignende problemer. Tror mere det er
driverne det er galt med end din core.
Men selvfølgelig, har du ikke noget antennesignal ind, så er snakken ligesom
overflødig :)

Hilsen
Kim

Fra : Bjarne Chr

Dato : 15-04-08 16:51

"Kim B" <KimBoserup@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det er driverne det er galt med end din core.
> Men selvfølgelig, har du ikke noget antennesignal ind, så er snakken

Hej
Jeg tror det er en Philips 8275A på Hauppauge 1110
Jeg lurer mere på hvad det er for en todelt ledning
Kåre sidder og bruger som antenne
vh Bc

Fra : Kåre

Dato : 15-04-08 18:17

Jojo, jeg ved det godt, men jeg synes jo den burde stoppe scanningen på et
tidspunkt, uanset om den fandt nogle kanaler eller ej.
Men det kan være jeg tager fejl.
Radiotuneren er heller ikke skide smart opbygget, så det kan være at
brugerfladen bare er halvgod...

> Hej
> Jeg tror det er en Philips 8275A på Hauppauge 1110
> Jeg lurer mere på hvad det er for en todelt ledning
> Kåre sidder og bruger som antenne
> vh Bc
Har kigget på æsken, og det er vidst bare en FM antenne der følger med. Men
ikke en god en af slagsen...Kan kun finde to kanaler, og det er ikke just
favoritter.

Men jeg får nok TV signal på engang, så får vi se.

mvh
Kåre