Leder efter en DUNHAMMER.
Fra : John

Dato : 14-04-08 09:16

Hej venner.

Hvad gør jeg, når min bedstefar havde købt sit efternavn. DUNHAMMER.

Jeg aner ikke hvad han hed, før den tid. Det eneste jeg ved er, at han var
gift to gange, begge er døde også børnene.

Jeg ved at min mor er født på Rigshospitalet i 1926, men der så der ingen
oplysninger om fader, da han er opgivet til ubekendt.

Håber at der er en der kan hjælpe mig videre.

På forhånd tak
John

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-04-08 09:55

John wrote:
> [...]
>
> Jeg ved at min mor er født på Rigshospitalet i 1926, men der så der ingen
> oplysninger om fader, da han er opgivet til ubekendt.

you need a date and a place and address
to look for him in folketællinger

find his birthplace and date
then to kirkebøger which will have the old name crossed out and the new
written in

http://www.sa.dk/

Introduktion for slægtsforskere

http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/introduktion_til_arkivbrug_for_slagtsforskere

Hugh W
--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : John

Dato : 14-04-08 10:04

"Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i en meddelelse

> you need a date and a place and address
Det er det jeg ikke har.

> to look for him in folketællinger
>
> find his birthplace and date
Disse ting har jeg heller ikke.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-04-08 22:56

John wrote:
> "Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er det jeg ikke har.

> Disse ting har jeg heller ikke.

snip

so go to a local archive
where your people lived
look in KRAK and get an address thta matches a census date

In Køge Lokalarkiv
I found a Køge vejviser

Peter Kristian Kristoffersen
lived at Tjordenskoldsgade Køge

the I went to the Rigsarkivet snd found him in the 1921 Folketælling

and found his children

1. Henning Kristoffersen b: 4 MAR 1915 in Store Hedinger
2. Magna Elinora "Manja" Kristoffersen b: 10 APR 1916 in
Tordenskoldgade 4 Køge
3. Inga Elizabeth Kristoffersen b: 18 MAY 1917 in Køge
4. Edith Bolette Kristianne Kristoffersen b: 22 OCT 1918 in Køge
5. Hans Jørgen Kristoffersen b: 3 NOV 1919 in Køge
6. Knud Mogens Kristoffersen b: 4 DEC 1920 in Køge Denmark < mine
svigerfar

he was born 1 AUG 1893 in Toksværd, Hammer Herred, Præsto Amt
and his wife was

Olga Marie Kirstine Strømsholt b: 29 OCT 1896 in Denmark, Lille
Heddinge, Stevns, Præstø, Denmark

* Married: ABT 1914

http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=hughw36&id=I0467

all that from 2 visits to the archives

doing genealogy is like being a police detective
you have to get out and about to find things out

and follow standard procedures to collect evidence

if you pay me I will do it for you
but you get more fun out of doing it yourself

======================

just now I am researching a Hollywood stumfilm star
http://karl-dane.blogspot.com/

I put my notes on the net

today I found the fødslesanmeldelse of his two children written by
Jordmodre Magda Andersen
now on the net for my friend in USA to see
http://karl-dane.blogspot.com/2008/04/karl-danes-children.html

========================

http://www.krak.dk/

Per Arne Dunhammer

Fiskens Kvarter 3F
2620 Albertslund

* Tlf: 43623109
* Mobil: 41195750

http://www.google.com/search?hl=en&q=Dunhammer&btnG=Google+Search

in USA 1910 census

   Alvin Dunhammer        Rochester Ward 2, Olmsted, MN            Boarder
View Record
   Louis Derhammer
[Louis Dunhammer]    Amanda    Shelby, La Crosse, WI    abt 1870    Germany    Head
View Record
   Amanda Derhammer
[Amanda Dunhammer]    Louis    Shelby, La Crosse, WI    abt 1878    Germany    Wife
View Record
   Matilda Derhammer
[Matilda Dunhammer]    Louis,
Amanda    Shelby, La Crosse, WI    abt 1898    Wisconsin    Daughter
View Record
   Karl Derhammer
[Karl Dunhammer]    Louis,
Amanda    Shelby, La Crosse, WI    abt 1902    Wisconsin    Son
View Record
   Louisa Derhammer
[Louisa Dunhammer]    Louis,
Amanda    Shelby, La Crosse, WI    abt 1903    Wisconsin    Daughter
View Record
   George Derhammer
[George Dunhammer]    Louis,
Amanda

1930 census

George Dunhammer    Hilda    Shelby, La Crosse, WI    abt 1905
Wisconsin    Head
View Record
   Hilda Dunhammer    George    Shelby, La Crosse, WI    abt 1912        Wife

enjoy

Hugh W

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 14-04-08 11:36

> Hej venner.
>
> Hvad gør jeg, når min bedstefar havde købt sit efternavn. DUNHAMMER.
>
> På forhånd tak
> John
-------------
Selv ville jeg nok gå til det nærmeste Folkeregister (Ligger i din kommune)
som for formedelst Kr 52,00 måske kan hjælpe.
Knæk og bræk!
PS:
Spøjst og genialt navnepåfund!
Flemming Svendsen.

Fra : John

Dato : 14-04-08 12:22

"Flemming Svendsen" <zeus2@SLETMIGmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Selv ville jeg nok gå til det nærmeste Folkeregister (Ligger i din
> kommune) som for formedelst Kr 52,00 måske kan hjælpe.
Det syntes jeg også da jeg var mindre, men nu er det lidt af en klods om
benet.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-04-08 14:13

"John" <johnfake@toojal.sh> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplysninger om fader, da han er opgivet til ubekendt.
>
> Håber at der er en der kan hjælpe mig videre.

Her er lidt info fundet på www.familysearch.org:

Jytte Birgit Agerholm Dunhammer
Female

Event(s):
Birth: 25 SEP 1926 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death: 14 JAN 1994 Taastrup, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Marriages:
Spouse: Martin Kortegaard Lynge
Marriage: 16 APR 1949 Vorfrue, Aalborg, Aalborg, Denmark

Martin Kortegaard Lynge
Male

Event(s):
Birth: 16 JAN 1924 Budolfi Landsogn, Aalborg, Aalborg, Denmark

Christening:
Death: 16 NOV 1986 Taastrup, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Jyttes forældre:
Parents:
Father: Kaj Erhard Virginius Oliver Dunhammer
Mother: Erna Dorthea Agerholm

Her er nogle helt andre mennesker i en helt anden del af verden:

Christiana Dunhammer
Female

Birth: 26 APR 1865 Philadelphia, Philadelphia, Pennsylvania

Hvis disse oplysninger passer på dine forfædre, skal du arbejde dig
bagud ved at starte med dødsfaldet, og få fat i oplysningerne derfra.
Så vil du også få oplysningerne om fødslen, og så skulle det være til
at klare derfra.

Mvh.Bodil.

begin 666 spacer.gif
$8RL`.P``