Tema
Fra : marwej

Dato : 14-04-08 14:05

Hej
Er der nogen det kender en kode så brugeren kan vælge forskellige
layouts til siden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-08 14:50

marwej skrev:

> Er der nogen det kender en kode så brugeren kan vælge forskellige
> layouts til siden.

if (isset($_GET['css_file'])) {
   $key=$_GET['css_file'];
   if (array_key_exists($key,$cssfiles))
      $display_css=$cssfiles[$key];
}
<!DOCTYPE HTML PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01//EN' ''>http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd'>
<head>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='<?=$display_css?>'>

Det forudsætter at du har lavet forskellige CSS-filer,
og at du har oprettet et array med deres filnavne. Et link
kan så laves sådan her:

   http://min_server.dk/min_demoside.html?css_file=morgenrøde

Nøglen til css_file kan selvfølgelig også bare være et nummer.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 14-04-08 20:06

marwej wrote:
> Hej
> Er der nogen det kender en kode så brugeren kan vælge forskellige
> layouts til siden.

Har et af mine egne små ufærdige projekter :)
<http://aarhof.eu/works/hjemmeside/>

Dog skifter temaerne kun via css og en lille smule javascript til at
holde orden på cookies :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-04-08 20:26

marwej wrote:
> Hej
> Er der nogen det kender en kode så brugeren kan vælge forskellige
> layouts til siden.

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/designskift.php?style=../../hss-main.css
viser den nødvendige kode og demonstrerer virkningen. Der sættes en cookie,
så det valgte design holdes ved sideskift/nyt besøg.

Erik Ginnerskov