Hvad bruger I, hvis I skærer sig under bar~
Fra : Jesper

Dato : 12-04-08 20:15

Hej.

I "gamle dage" kunne man købe en væske som hed "dsb" (= det stopper blodet),
som man kunne påføre ansigtshuden, hvis man var så uheldig, at skærer sig
under barberingen.

Jeg kan ikke finde dsb" mere - hvad bruger I?

mvh

Jesper

Fra : bj

Dato : 12-04-08 20:32

Sætter et stykke køkkenrulle på til det stopper med at bløde! Håber jo ikke
det er så meget, at man skal have fat i falckkassen Sådan var det engang
her hos mig indtil jeg lærte at gelinde mig frem (har ingen følelse i dele
af ansigtet)

Kender ikke det der "dsb". Men en stump køkkenrulle på stedet og så lade det
sidde lidt. Når det ikke bløder mere, fjerner jeg køkkenrulle-stumpen med
lidt lunt vand og så er det klaret.

Hvad med alm. barbersprit ellers?

mvh
bj

Fra : Ulvir

Dato : 12-04-08 20:40

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skærer sig under barberingen.
>
> Jeg kan ikke finde dsb" mere - hvad bruger I?

En gammeldags 'styptic pencil'.

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-04-08 15:29

Jesper skrev den 12-04-2008 21:15:
> [...]
> under barberingen.
>
> Jeg kan ikke finde dsb" mere - hvad bruger I?

Lader være med at skære i mig

Spøj til side.

Jeg mener Compeed har udviklet en slags flydende plaster som man kan
bruge i den type situation du beskriver.

De gange, at der sker en "shaveing cut", så er det sjældent så slemt, at
et plaster ikke kan klare det....efter små 30 minutter holder blødningen
op og plasteret kan tages, så man igen er nogenlunde anseelig for andre
end ens umiddelbare bekendtskabskreds.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 13-04-08 19:32

> [...]
> skærer sig under barberingen.
>
> Jeg kan ikke finde dsb" mere - hvad bruger I?

Hvad i alverden barberer du dig med siden det kan ske ??

-p

Fra : Jesper

Dato : 14-04-08 05:56

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad i alverden barberer du dig med siden det kan ske ??
>
> -p

Tak for alle inputs.

(Man kan da godt have en ujævnhed i huden som så øger "risikoen" for, at man
skærer sig - ja det sker da for andre end mig ihvertfald....

mvh

Jesper

Fra : Workingmom

Dato : 14-04-08 16:30

Jesper skrev:
> (Man kan da godt have en ujævnhed i huden som så øger "risikoen" for, at man
> skærer sig - ja det sker da for andre end mig ihvertfald....

Er ikke kun en gang? Så er den da væk

Ditmar

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-04-08 23:59

Hej !!
Jeg bruger netop "DSB". Har stadig en lille flaske, som jeg
passere godt på. Bruger også i andre tilfælder, hvor jeg skærer
mig, det er meget effektivt, og man kan ligefrem nyde når det
svider --- for det gør det, men det virker, -- har du prøvet på
nettet, eller i "das grosse Vaterland" (Tyskland) hvor man ofte
kan få de produkter, som der ikke er omsætning nok i her i
landet. Tror at "DSB" er gledet ud ved indførelsen af de
elektriske barbermaskiner.
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 15-04-08 00:22

Mojn igen !!
Ham den gamle idiot, kommer i tanker om (selv om han ikke mere
kan tænke) at jeg tror, at du kan finde "DSB" -- eller
tilsvarende hos dem der kipper hunde / trimmer hundenegle, hvor
det virkelig kan bløde, hvis man klipper forkert --- prøv en hos
en dyrlæge, men lad ham for Guds skyld ikke klippe dine negle
eller barbere dig !!
Hans

Fra : Jesper

Dato : 15-04-08 18:48

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det virkelig kan bløde, hvis man klipper forkert --- prøv en hos
> en dyrlæge, men lad ham for Guds skyld ikke klippe dine negle

Mojn Hans.

Tak for dine indlæg. Jeg har nemlig også meget lidt tilbage i en gammel
flaske "dsb" - ja det virker rigtigt godt.!

Mvh

Jesper

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-08 08:17

> [...]
>
> Tak for dine indlæg. Jeg har nemlig også meget lidt tilbage i en gammel
> flaske "dsb" - ja det virker rigtigt godt.!

Jeg bruger som regel en lille smule Helosan pattesalve, og et lille stykke
toiletpapir, som normalt kan fjernes igen, et par minutter senere.
Om det er bedre end andet, ved jeg ikke, men da det altid står på bordet, er
det lige ved hånden.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 18:33

> [...]
> skærer sig under barberingen.
>
> Jeg kan ikke finde dsb" mere - hvad bruger I?

Jeg har netop konstateret, at man stadig kan købe "DSB" på
apoteket....skønt.

mvh

Jesper