Maskinklipper til poter
Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 11:49

Hej,

Jeg har en Welsh springer, som ofte får hårtotter mellem trædspuderne. De er
svære at fjerne uden at "bide" i tæerne, så jeg ville gerne have en
maskinklipper til formålet. Jeg har kigget lidt omkring på nettet, men har
svært ved at se, hvad der er det rigtige. Klipperen skal ikke bruge til
andet.
Nogen gode ideer?

På forhånd tak
Sven

Fra : Battlefield's

Dato : 13-04-08 12:09

"Sven Lindhardt" <svt(snabela)lindhardt(dot)net> skrev i en meddelelse
> [...]
> svært ved at se, hvad der er det rigtige. Klipperen skal ikke bruge til

Hej Sven.
Ikke at jeg aner om den kan bruges, men hvad med en næsehårstrimmer?
Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 16:05

">

> Hej Sven.
> Ikke at jeg aner om den kan bruges, men hvad med en næsehårstrimmer?
> Hilsen Vibeke

Tak for svaret,

Jeg har lige prøvet, den er desværre ikke kraftig nok. Den kan måske bruges,
hvis man husker at gøre det tit nok, men er der kommet små hårde totter, så
skal der mere til.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 14:44

> Nogen gode ideer?

Hvis det bare er til poterne kan en alm. hårklipper godt bruges. Vi har en
fra Phillips ( koster ca. 2-300 kr. i Elgiganten, Bilka osv. ), som vi lige
har brugt til Fimbe`s ( puddel ) snude. Med hans poter må jeg stadig ty til
saksen- han kan stadig ikke lide, at blive klippet på benene og poterne.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 16:08

"Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote in message

> [...]
> til
> saksen- han kan stadig ikke lide, at blive klippet på benene og poterne.

Jeg prøver at kigge hos Elgiganten.
Deciderede klippere til hunde er ret dyre, 1500-2000 kr, så det ville jo
være rart at være sikker på at få det rigtige.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 17:01

> Deciderede klippere til hunde er ret dyre, 1500-2000 kr, så det ville jo
> være rart at være sikker på at få det rigtige.

Ja, de er nemlig lidt dyre- skal dog selv have fat i en på et tidspunkt, men
nu skal jeres race jo ikke klippes. Den alm. hårklipper kan heller ikke
klippe Fimbe ned, når han er langhåret- det er den slet ikke kraftig nok
til, men lige det omkring snuden kan den godt klare og er sikker på, at den
også kan tage det nede ved poterne.

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 14-04-08 17:25

> [...]
> svært ved at se, hvad der er det rigtige. Klipperen skal ikke bruge til

Vi bruger en alm.elektrisk hårklipper/trimmer til mennesker, købt en gang på
tilbud til ca. 200 kr.

Næste gang vil jeg købe en ledningsløs.

Fungerer fint, hundene skal dog lige vænnes til den "snurrende lyd/følelse"

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 13:46

> [...]
> på tilbud til ca. 200 kr.
>
> Næste gang vil jeg købe en ledningsløs.
>
> Fungerer fint, hundene skal dog lige vænnes til den "snurrende

Jeg har nu købt en alm. ledningsløs klipper, den fungerer, om ikke fint, så
dog ok.
Og det er rigtigt, lyden er bestemt ikke populær, men han finder sig i
det -:)