MS Windows
briani 27239
TDC Systemoptimerings Værktøj? Hvad er det~
Fra : jama

Dato : 14-04-08 00:46

Jeg bruger tit, at kigge på Kim Ludvigsen og Sorte Hånds Hjemmesider. Og jeg
følger også mange af de råd, som disse hjemmesider gver os brugere, men hvad
betyder så dette, som TDC her melder ud med? Er det fejl jeg bør rette,
eller er det bare TDC måde, at gøre os bruger til lette ofre af Deres
Sikkerheds Produkter? Som koster penge. Her er de fejl TDC fandt.

Systemoptimering rapport 13/04/2008 - 00:54:37
Tillykke! Din computer er nu blevet skannet igennem og checket efter af
vores Kunderådgiver. Gennemgå rapporten herunder for at se de ændringer der
er foretaget.

Internet Explorer-cookies bør slettes

Kan optimeres

Dit system indeholder 7 cookies, som optager 50.7 kB diskplads.

Indekseringstjenesten bør deaktiveres.

Kan optimeres

Indekseringstjenesten er på nuværende tidspunkt aktiveret.

Paging Executive bør deaktiveres.

Kan optimeres

Paging Executive er på nuværende tidspunkt aktiveret.

UDMA66-tilstand forbedrer dataoverførselshastigheden mellem processoren og
harddisken. Tilstanden bør aktiveres for systemer med kompatible harddiske.

DNS-cachen bør optimeres.

For at mindske problemer som følge af de lange standardventetider, der
anvendes til at holde data i DNS-cachen, skal tiden reduceres (kendt som
"Time to Live" eller TTL, dvs. levetid).

Skrifttypeudjævningen bør justeres.

Kan optimeres

Skrifttypeudjævningen er på nuværende tidspunkt aktiveret.

Internet Explorer-cachen bør ryddes.

Kan optimeres

Systemet indeholder 84 cachefiler, som optager 4838.0 kB diskplads.
meget plads.

Cachen bør slettes for at beskytte dine personlige oplysninger og for at
gøre mere diskplads tilgængelig i systemet.

Tjenesten Fejlrapportering bør deaktiveres.

Kan optimeres

Tjenesten Fejlrapportering er på nuværende tidspunkt aktiveret.

Størrelsen på Internet Explorer-cachen bør optimeres.

Kan optimeres

Størrelsen på Internet Explorer-cachen er på nuværende tidspunkt angivet
til 4999 MB.

Indstillinger for protokol bør konfigureres.

Kan optimeres

Indstillingen for "GlobalMaxTcpWindowSize"-protokollen er på nuværende
tidspunkt angivet til 371240.

Denne handling konfigurerer indstillingen for TCP/IP-protokollen, så
hastigheden for internetforbindelsen øges. Parameteren bestemmer den
maksimalt tilbudte størrelse på TCP-modtagevinduet. Modtagevinduet angiver
det antal byte, en afsender kan transmittere uden at modtage en bekræftelse.
Generelt forbedrer store modtagevinduer ydelsen for netværk med stor
forsinkelse og stor båndbredde.

Er det et stort Blålys, som jeg selv mener? Og noget jeg slet ikke burde
belemre Jer med
Mvh. Jama

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-04-08 15:44

jama skrev:
> hvad betyder så dette, som TDC her melder ud med?

Du bør måske fortælle gruppen, hvilket program du har brugt til at få
lavet rapporten. Den har vel ikke lavet sig selv. Og hvis den er lavet
af en hjemmeside, så fortæl adressen på siden.

> Er det et stort Blålys, som jeg selv mener?

Det lyder i hvert fald umiddelbart sådan. Nogle af forslagene er
overflødige eller direkte generende (sletning af cookies og cache),
andre kræver et kendskab til brugerens behov for at give nogen mening.
Det er fx tåbeligt at råde til at slå indekseringstjenesten fra, hvis
brugeren netop har brug for indekseringstjenesten.

--
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange
muligheder, når du surfer på nettet.http://kimludvigsen.dk

Fra : jama

Dato : 14-04-08 17:00

> [...]
> har brug for indekseringstjenesten.
>
> --
> Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Programmet er fra TDC og hedder"TDC Toolkit" Og er vel et slags program,
der ser om ens OS(mit er XP) er ordentlig opdateret til, at kunne surfe og
arbejde med, uden den store risiko for crach . Det er hvad jeg har kunne
læse mig til, det var en kammerat der viste mig det, og så prøvede jeg det,
men jeg syntes dog nogle af forslagene virkede ret overflødige. Men jeg
takker for dit svar og kan se, at det er ikke den slags program jeg har brug
for, til at højne sikkerheden for mit OS.
Mvh.Jama

Fra : Bo

Dato : 14-04-08 22:29

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg takker for dit svar og kan se, at det er ikke den slags program jeg
> har brug for, til at højne sikkerheden for mit OS.

Der er umidelbart ikke noget i de svar du får, der har noget med sikkerhed
at gøre, men systemoptimering. Jeg kender ikke svaret på alle deres forslag,
men flere af de ting jeg genkender er ok, hvis de passer med dit pc brug.
Altså er det indstillinger du kan bruge, for at optimere din pc´s ydeevne.
Det er så op til dig selv, at vudere om du har brug for f.eks. indeksering,
som er til for, at laver hurtigere sægning på din pc. Jeg har for længst
slået det fra, da det bliver anbefalet flere steder, og jeg har ikke det
store behov for hurtigere søgninger. osv. osv

Fra : Frandsen

Dato : 15-04-08 08:40

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg takker for dit svar og kan se, at det er ikke den slags program jeg
> har brug for, til at højne sikkerheden for mit OS.

"surfe og arbejde med, uden den store risiko for crash"

Nu har jeg ikke læst denne tråd fra starten af, men crashede din computer
da? If it ain't broken don't fix it.