Kablet og wireless fra to forskellige ISP'~
Fra : info@luxux.dk

Dato : 13-04-08 12:01

Hey

Jeg er bosiddende i Bulgarien, hvor det med internettet kan være lidt
af en udfordring. Da jeg arbejder 8-9 timer dagligt via nettet, skal
jeg have en 100% stabil forbindelse. For at sikre mig bedst muligt,
har jeg pt. både en wireless opkobling (modtageren fra ISP'en står i
haven og sender det modtagne signal mod mit hus) og en kablet
opkobling fra en anden ISP via et LAN-kabel.

Jeg har ialt 7 PC'ere stående rundt omkring i huset, og fælles for dem
alle er, at de kan komme på wireless, men det kan IKKE lade sig gøre
at trække LAN-kabler til dem alle. Derudover har jeg en IP-telefon,
der kun kan køre på en kablet forbindelse.

Udfordringen består i, at jeg vil have 100% sikret internet på
samtlige maskiner, sådan at hvis wireless ISP mister forbindelsen, så
kan samtlige maskiner komme på nettet via kablet ISP og omvendt. Jeg
skal altså kunne levere både kablet (til telefonen) og wireless
internet internt.

Gode forslag?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-04-08 22:23

On 2008-04-13 20:01:28 +0200, info@luxux.dk said:

> [...]
> kan samtlige maskiner komme på nettet via kablet ISP og omvendt. Jeg
> skal altså kunne levere både kablet (til telefonen) og wireless

En router med 2 wan porte vil jeg mene.

http://www.dlink.com/products/?model=DI-LB604

Kablet ISP i port 1, trådløs ISP i port 2 og et AP på lan siden.

Hvis du ikke kan kable fra det trådløse AP eller hvad det nu er i haven
må du ud i noget ad-hoc AP på wan siden af routeren også.

Altså

På Wan siden:
Trådløs ISP - AP i router wan port
Kablet ISP - Wan port