Hvad hedder Sodium Chlorite alias NaClO2 p~
Fra : Trofast

Dato : 11-04-08 16:00

Efter godt en time med Google opgiver jeg og prøver lykken her.

Er der en, der kan fortælle mig (eller fortælle mig, hvor jeg kan finde ud
af), hvad Sodium Chlorite (engelsk) / NaClO2 hedder på dansk?

Det er ikke Natriumklorid - som er Sodium Chloride på engelsk.
T og ikke D.

Jeg takker for evt. svar.

Fra : Michael Haase

Dato : 11-04-08 17:09

Trofast skrev dette den 11-04-2008 17:00:
> [...]
> af), hvad Sodium Chlorite (engelsk) / NaClO2 hedder på dansk?
>
> Det er ikke Natriumklorid - som er Sodium Chloride på engelsk.

Det er skam bare natriumchlorit på dansk

--
Michael Haase

Fra : Trofast

Dato : 11-04-08 18:13

"Michael Haase" <micvans@netscape.invalid> wrote:

> Det er skam bare natriumchlorit på dansk

Tak for det!

Der kan man bare se, hvor nem verden er. :)

Fra : Steen Kastoft Hansen

Dato : 04-06-08 07:10

Fredag, 11 Apr 2008 18:08:36 +0200, skrev Michael Haase
<micvans@netscape.invalid>:

>Det er skam bare natriumchlorit på dansk

Ville det ikke være natriumklorit? Det er vist mange år siden at
man gik væk fra at skrive klor med "ch".

Steen