Ny PSU............men hvilken / Hvad hedde~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-04-08 06:40

Da jeg ikke kender benævnelserne for de forskellige
tilslutninger jeg har brug for, søger jeg lidt hjælp her.
Jeg har et MBO som skal bruge 24 bens forbindelse og et lille
4-kantet med 4 ben.
Grafikkortet skal bruge 2 firkantede med 4 ben. Der følger godt
nok konvertere med til alm molex, men så skal man bruge 4 og
så er der en kilde mere til dårlige forbindelser.
HDD skal bruge SATA (min 2 stk) og så min 2 molex til DVD
samt powerbracket på bagsiden.
(jeg mener at huske de "gamle" power stik til HDD/CD mv.
bliver kaldt molex. Det er det jeg mener i ovenstående hvis
du er i tvivl )
Konkrete forslag til lydsvage 450-550W modeller modtages
også med tak.

Fra : Bo Andersen

Dato : 12-04-08 07:00

> Konkrete forslag til lydsvage 450-550W modeller modtages
> også med tak.
og hvis du oven i købet er træt af at have for mange ubrugte kabler
fra PSU'en så køb en mod 'modulære' kabler.
Så sætter man kun de kabler til PSU'en som der er brug for.

Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til:
http://www.corsair.com/products/hx.aspx

-Bo Andersen-

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-04-08 07:14

"Bo Andersen" <nyhedsgrupper@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så sætter man kun de kabler til PSU'en som der er brug for.
>
> Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til:

Desværre opfylder de ike mine ønsker om stik, hvis jeg
vil undgå konvertere altså.

Fra : Mads

Dato : 12-04-08 08:57

On Sat, 12 Apr 2008 07:59:40 +0200, "Bo Andersen"
<nyhedsgrupper@gmail.com> wrote:

>Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til:
>http://www.corsair.com/products/hx.aspx

Enig. En mere stille PSU skal man lede længe efter og
modul opbygningen gør jo at man slipper for alle de
løse ledninger der ellers ligger og roder.

mvh Mads

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 13-04-08 16:47

> [...]
> Så sætter man kun de kabler til PSU'en som der er brug for.
>
> Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til:

Yes; 620eren. Kan kun overgås af en tilsvarende med flere Watt.
mvh
Kurt
Ps: Selv den kasse den bliver leveret i, er så flot at man ikke nænner at
smide den ud.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-04-08 07:12

UPS.
De to stik der sidder på grafikkortet er
med 6 pin's tilslutning.

Fra : Hans

Dato : 12-04-08 08:09

Andersen [3650] wrote:
> UPS.
> De to stik der sidder på grafikkortet er
> med 6 pin's tilslutning.

Hvilket er standarden på nyere grafikkort, og de er selvfølgelig også med på
Corsair PSU'erne som Bo Andersen anbefalede.

Hans

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-04-08 10:41

> Andersen [3650] wrote:
> Hvilket er standarden på nyere grafikkort, og de er selvfølgelig også med
> på Corsair PSU'erne som Bo Andersen anbefalede.

Ja men der er kun 1 x PCI-Express 6 pin stik.
På mit Gforce 8800 GT sidder der 2, og jeg vil gerne
undgå at skulle bruge konvertere idet det er endnu en
kilde til fejl muligheder.
Jeg har skam kigget. Har fundet en RAIDMAX som har
2 men ingen herhjemme sælger dem (tilyneladende), men
derimod dens noget mindre bestykkede "søskende".

Fra : Mads

Dato : 12-04-08 11:25

On Sat, 12 Apr 2008 11:41:05 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>Ja men der er kun 1 x PCI-Express 6 pin stik.

Der fulgte nu 2 stk med til min HX 620

I de specs der blev linket til tidligere står der også at der
er 2 stk. Der står så også at PCI-E stikkene er 8 pins og
det forstår jeg så til gengæld ikke, for mine er da kun med
6 pins hver, men der er ihvertfald 2 stk som der står.

>På mit Gforce 8800 GT sidder der 2, og jeg vil gerne
>undgå at skulle bruge konvertere idet det er endnu en
>kilde til fejl muligheder.

Hvis ellers stikkene er sat ordenligt i er det da ikke en
fejlmulighed der er stor nok til at blive taget alvorligt.

mvh Mads

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-04-08 11:43

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> det forstår jeg så til gengæld ikke, for mine er da kun med
> 6 pins hver, men der er ihvertfald 2 stk som der står.

På min er det 2 stk. 6+2, så den kan bruges til 8 pins.

Mogens

Fra : Mads

Dato : 12-04-08 11:47

On Sat, 12 Apr 2008 12:42:50 +0200, "Mogens Nielsen"
<willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> wrote:

>På min er det 2 stk. 6+2, så den kan bruges til 8 pins.

OK, det må så være en ændring de har lavet siden jeg købte min
PSU for et års tid siden, men det bliver produktet da ihvertfald ikke
ringere af.

mvh Mads

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-04-08 12:00

"Mogens Nielsen" <willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> skrev i en meddelelse
> På min er det 2 stk. 6+2, så den kan bruges til 8 pins.

Jamen se nu her.
der er den jeg skal bruge.

Takker for konstruktiv snik-snak der afstedkom et stk.
PSU der kan bruges (uden konvertere).

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-04-08 12:04

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> Hvis ellers stikkene er sat ordenligt i er det da ikke en
> fejlmulighed der er stor nok til at blive taget alvorligt.

Det kommer vel an på hvor krakilsk man er

Personligt så jeg gerne at alt blev loddet sammen, men
så igen er det jo et kæmpearbejde at udskifte dele *GGG*
Men kunne man sige (ved godt det er teoretisk) at NU
havde man maskinen man kunne bruge for al tid fremover,
ja så kunne jeg såmænd godt finde på at lodde den sammen.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-04-08 11:41

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i meddelelsen
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
>>
> Ja men der er kun 1 x PCI-Express 6 pin stik.

Der er 2 x PCi-Express 6+2 stik (der sidder 2 løst så man kan få 8)

Så du kan rolig bestille den.

Mogens

Fra : Hagar

Dato : 12-04-08 13:30

Det er godt nok noget sjældent der er sket her, alle er enige, ingen har
noget negativt at sige om produktet, så er det man bliver ekstra glad for
sin corsair 750W

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 14:54

Hagar wrote:
> [...]
> noget negativt at sige om produktet, så er det man bliver ekstra glad for

Så vil jeg være på tværs og sige at SeaSonic er bedre elektronik :P

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-04-08 15:06

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i meddelelsen

> Så vil jeg være på tværs og sige at SeaSonic er bedre elektronik :P

Det er ikke at være på tværs.
SeaSonic burde da også være bedre til den pris.

Mogens

Fra : Mads

Dato : 12-04-08 16:07

On Sat, 12 Apr 2008 16:06:10 +0200, "Mogens Nielsen"
<willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> wrote:

>SeaSonic burde da også være bedre til den pris.

Jeg mener ellers at jeg engang læste en anmeldelse af en af de
dyre Seasonic PSU'er, hvor de havde skilt PSU'en ad og fandt
at indmaden i den var præcis den samme som i en Corsair PSU
af samme størrelse og at de højst sansynligt var lavet på samme
fabrik.
Og ja, jeg kan selvfølgelig ikke finde den anmeldelse nu, men
det var en engelsk hardware side for ca et år siden.

Nå, men jeg har ihvertfald brugt mange forskellige PSU'er igennem
årene, også flere Seasonic og Corsair, og jeg har endnu ikke
oplevet nogen forskel i kvaliteten på de to mærker.
Corsair's HX modeller er mindst lige så stille som nogen Seasonic
og da de koster betydeligt mindre er jeg da heller ikke i tvivl om
hvad jeg køber næste gang.

mvh Mads

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-04-08 16:14

> [...]
> Corsair's HX modeller er mindst lige så stille som nogen Seasonic
> og da de koster betydeligt mindre er jeg da heller ikke i tvivl om

Jeg er heller ikke i tvivl, så jeg anbefaler Crosair.

Mogens

Fra : Hagar

Dato : 12-04-08 16:17

> [...]
> Corsair's HX modeller er mindst lige så stille som nogen Seasonic
> og da de koster betydeligt mindre er jeg da heller ikke i tvivl om

Jeg fandt dette i et engelsk forum "While the Corsairs are built by Seasonic
(to Corsair specs), I would think the additional 80mm fan is going to make
the M12 louder"

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 17:14

Hagar wrote:

> Jeg fandt dette i et engelsk forum "While the Corsairs are built by Seasonic
> (to Corsair specs), I would think the additional 80mm fan is going to make
> the M12 louder"

Jeg har en M12-700 i et ret kraftigt system og den siger ikke en bjælde,
den 80mm laver intet.

Fra : Hagar

Dato : 12-04-08 16:21

> [...]
> Corsair's HX modeller er mindst lige så stille som nogen Seasonic
> og da de koster betydeligt mindre er jeg da heller ikke i tvivl om

Her er en test af disse to mærker
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTQyMCwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 17:13

Mads wrote:

> [...]
> Og ja, jeg kan selvfølgelig ikke finde den anmeldelse nu, men
> det var en engelsk hardware side for ca et år siden.

SeaSonic bygger Corsair's PSU'er. jeg arbejder hos en større IT HW
service leverandør og vi har en del elektronik nørder og jeg stak ham et
par SeaSonic og Corsair PSU'er jeg kan ikke huske Corsair modellen men
SeaSonic'en var fra S12 serien og han sagde at de var meget ens i
opbygningen, SeaSonic'en havde blot bedre komponenter og flere ensrettere.

Som nogle af jer måske ved har jeg i løbet af længere tid afprøvet
_mange_ PSU mærker og SeaSonic har konsistent leveret lang levetid og
meget få fejl. jeg har et par Corsair i omløb og de har opført sig meget
pænt indtil videre.

Fra : Optimus Prime

Dato : 17-04-08 08:04

Claus Albæk (Kbh.) skrev:
> [...]
> _mange_ PSU mærker og SeaSonic har konsistent leveret lang levetid og
> meget få fejl. jeg har et par Corsair i omløb og de har opført sig meget

Corsair er (lige som fx Antec) ofte SeaSonic OEM versioner - HX620 er en
SeaSonic - den er skilt godt og grundigt ad her:
http://www.hardwaresecrets.com/article/371