RHEL4 kickstart partitionering
Fra : Erik

Dato : 11-04-08 10:02

Hvis jeg har følgende i min kickstart fil:

clearpart --linux --drives=sda
part /boot --fstype ext3 --size=100 --ondisk=sda
part pv.7 --size=0 --grow --ondisk=sda
volgroup VolGroup00 --pesize=32768 pv.7
logvol / --fstype ext3 --name=LogVol00 --vgname=VolGroup00 --size=40960
logvol /mydir --fstype
ext3 --name=LogVol02 --vgname=VolGroup00 --size=376576
logvol swap --fstype
swap --name=LogVol01 --vgname=VolGroup00 --size=1000 --grow --maxsize=2000

Er der nogen måde hvorpå man kan få "mydir" til at være resten af den frie
plads istedet for som her, statisk på 376GB? Det er den eneste variable
partition jeg har og den skal altid fylde resten af pladsen ud. Jeg har
flere maskiner at installere det på og der er ikke samme antal diske i dem
alle.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 11-04-08 10:57

Erik <erik@gmail.REMOVE.com> wrote:

> [...]
> flere maskiner at installere det på og der er ikke samme antal diske i dem

Du har egentlig svaret i det du har skrevet - Dokumentationen giver også
ret gode råd: http://tinyurl.com/546uyz

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I think that's a lot of buffalo-bagels." -- Col. Potter

Fra : Erik

Dato : 11-04-08 15:58

> Du har egentlig svaret i det du har skrevet - Dokumentationen giver også
> ret gode råd: http://tinyurl.com/546uyz

Ikke helt forstået.

Nu har jeg prøvet med

[...]
ext3 --name=LogVol02 --vgname=VolGroup00 --size=1 --grow
logvol swap --fstype
swap --name=LogVol01 --vgname=VolGroup00 --size=1000 --grow --maxsize=2000

Jeg troede det var --grow der fyldte den op til maks men med ovenstående får
jeg en /mydir partition på 3,8GB.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 11-04-08 18:13

Erik <erik@gmail.REMOVE.com> wrote:

> Jeg troede det var --grow der fyldte den op til maks men med ovenstående får
> jeg en /mydir partition på 3,8GB.

Din VolGroup00 er så vidt jeg kan se 32GB.

Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"Have a Nice Day, before some S.O.B. louses it up!"