/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
3 usb-modem: problemer med at connecte på ~
Fra : Aurum


Dato : 11-04-08 15:21

Vi har investeret i et usb-modem fra 3, og har forsøgt at installere
det på 2 bærbare pc'er.

På den ene pc er det gået helt uden problemer: I med usb-stikket og så
klikke next->next osv og vupti, så er det installeret.
Det er på en Toshiba pc med Windows Vista

På den anden pc derimod, er jeg løbet ind i problemer, og jeg kan ikke
finde løsning på det på nettet.
For det første kommer jeg ikke gennem samme dialogbokse i
installeringen som på min Toshiba (det er som om, nogle er sprunget
over) og for det andet, så når jeg prøver at starte programmet efter
installation (installationen slutter med: successfully installed), så
får jeg en fejlmeddelelse:

Fatal error, wilog.exe will be terminated

Og det betyder så, at jeg ikke kan komme på nettet via usb-modemmet på
den pc. Pc'en er en IBM thinkpad (T43). Der er installeret Windows XP
på den.

Jeg har talt med 3s support og har været igennem en masse ændringer af
indstillinger - bl.a. en løsning med at connecte uden pinkode... uden
at det har ændret noget som helst ved situationen.

Jeg har desuden afinstalleret min McAfee og derefter prøvet at
connecte til nettet via usb-modemet, mens der ikke var firewall på
(Windows firewall var også slået fra)... stadig uden at få kontakt til
noget som helst.

Jeg er - om muligt - på endnu mere bar bund, end da jeg startede. Jeg
aner ikke, hvad jeg nu skal gribe fat i (udover den pakke Kleenex, der
står på bordet.... tud, tud... :( )

Jeg krydser mine fingre for, at der sidder én herinde, som kan hjælpe
mig :)

 
 
Oros aka. Rasmus Jen~ (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Oros aka. Rasmus Jen~


Dato : 12-04-08 14:52


"Aurum" <aurum4u@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:d4065fd7-da82-4c40-af4b-170f377ed254@t12g2000prg.googlegroups.com...
<snip ibm, 3modem og vrøvl>

Heysan, jeg kæmpede selv næsten hele min bindingsperiode på at få min dongle
til at virke på den maskine det var tiltænkt. Nemlig en T40, den kørte dog
windows vista, men heller ikke på kærestens T40 med win xp artede den sig.
Efter utallige forsøg med at opdatere fw, software, indstillinger osv var
det der gjorde udslaget for mig, simpelthen at deaktivere mass storage
controlleren i enhedshåndtering. Det var simpelthen lagerdelen på den der
gjorde at det fejlede. Ikke modem delen, men idet lagerdelen fejlede hev det
modem-delen med sig i faldet tilsyneladende.

Jeg ved at der nogen steder står man lige skal fjerne den helt i
enhedshåndtering hvis den dukker op med gult !, og så tilføje den igen. Men
dette hjalp altså heller ikke for mig. Idet jeg deaktiverede mass storage
controlleren, der popper op i enhedshåndtering, virkede den flawlessly - på
modemdelen ;) Man kan naturligvis så ikke se hukommelsesdrevet på den, og få
adgang til softwaren. Men den kan man så kopiere ned på et andet medie fra
en anden computer og installere på maskinen hvor der er problemer med
donglen.


--
Rasmus Jensen, Amager (lergravsparken)
mail på 2 x oros adskildt af @ og endelsen .dk


Søren (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 12-04-08 18:06



Vi har investeret i et usb-modem fra 3, og har forsøgt at installere
det på 2 bærbare pc'er.


På den anden pc derimod, er jeg løbet ind i problemer, og jeg kan ikke
finde løsning på det på nettet.


Har du tjekket at der ikke er en kortlæser eller andet hardware, der har
'overtaget' modemmets plads i drev-rækken (d eller måske e )??

-Søren



Fister (15-04-2008)
Kommentar
Fra : Fister


Dato : 15-04-08 11:57

Gør som Søren skriver.

Men kopier lige først filerne fra USB mass storage delen ind først.
Installer softwaren og konfigurer modemet.
Når mass storage devicen er disablet så SKAL du altid bruge den samme USB
port, ellers overskriver den dine konfigurationer.
Og lad så endeligt være med at bruge Mobile Connect.

Det er ikke de bedste hjerner som har lavet setuppet og softwaren til dette
modem.

Og endeligt - glem alt om 3 supporten, for du finder næppe mere IT
inkompetente folk end disse supportere.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408170
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste