Seriel til USB?
Fra : Ukendt

Dato : 11-04-08 19:05

Jeg har en ældre HP blækprinter som kun har seriel interface. Jeg vil gerne
tilslutte den til en pc der ikke har serielt interface. Kan man få en
adapter eller I/O kort el.lign.? Det er et Asus P5K bundkort med USB og
Firewire 400 og SATA port bagpå.

Mvh Morten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-04-08 19:16

"Morten" <-> skrev i meddelelsen
> [...]
> en adapter eller I/O kort el.lign.? Det er et Asus P5K bundkort med USB og

Er du sikker på, at det er til seriel? HP blækprintere var vist mest til
parallel porte.
Men du kan finde konvertere til både Seriel og Parallel her:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=1739135102&n=496908102

Når den er så gammel, skal du måske først sikre dig, at du også kan få en
driver til den, hvis du har et nyere styresystem.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-08 19:46

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
>
> Når den er så gammel, skal du måske først sikre dig, at du også kan
> få en driver til den, hvis du har et nyere styresystem.

Ja du har selvfølgelig ret i at det er parallel! Sorry.
Ja denne ser rigtig ud:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1739135102&n=496908102&pn=559664757

Det er en HP Deskjet 710 som fint kan køre under Win XP.

MVH Morten