Ny CPU-køler men hvilken?
Fra : Erik K.

Dato : 11-04-08 13:16

Jeg har desværre fået et nyt bundkort, hvor min nuværende CPU-køler ikke
passer til, idet den er 3-bens, og bundkortets kontakt er 4-bens. -
Resultatet er, at køleren kører med over 3000 omdrejninger hele tiden, og
det er ikke til at holde ud.
Altså skal jeg have en ny køler, men hvilken? - Kravet til den er
(selvfølgelig), at den skal køle effektivt og være lydløs tillige.
Jeg vil gerne høste af andres erfaringer inden jeg køber en ny på nettet.
På forhånd tak.
(Det er en AMD2-sokkel, og processoren er en AMD Athlon 2 x 64, 4000+).

Erik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-04-08 14:33

Erik K. wrote:

> Jeg har desværre fået et nyt bundkort, hvor min nuværende CPU-køler ikke

Hvilket bundkort er der tale om?

> (Det er en AMD2-sokkel, og processoren er en AMD Athlon 2 x 64, 4000+).

Scythe Katana2 - blæseren er tavs ved fuld drøn.

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 11-04-08 14:49

On Fri, 11 Apr 2008 14:15:37 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>passer til, idet den er 3-bens, og bundkortets kontakt er 4-bens. -
>Resultatet er, at køleren kører med over 3000 omdrejninger hele tiden, og

Du kan få papst blæsere med lavere omdrejningstal i dimension 80 og
120 mm for måske 100-120 kroner. Eller sæt en zalman regulator på, -
koster normalt under 50 kr.

Porto skal du naturligvis helst undgå.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-08 15:43

Erik K. wrote:
> [...]
> På forhånd tak.
> (Det er en AMD2-sokkel, og processoren er en AMD Athlon 2 x 64, 4000+).

Xigmatek S1283 kan varmt anbefales. den køler min Q6600 passivt.