Garmin Zümo 550 placering
Fra : Senius

Dato : 10-04-08 19:13

Hej alle i Ng
Jeg har erhvervet mig en GPS af ovenstående mærke, men kan ikke umiddelbart
se, hvordan den anbringes mest hensigtsmæssigt på min Honda CBR1000. Styret
har ikke plads fri, til montering omkring det, og da jeg ikke ret gerne vil
have et bredere styr, så er mit spørgsmål:
Har nogen af jer erfaring (prøvet/set/hørt) om andre beslag således at den
kan monteres pænt?? Har forsøgt at Google mig frem, men har kun fundet samme
firma, som leverer holderen der følger med GPSén (RAM)
Mvh John

Fra : TWL

Dato : 10-04-08 19:28

Senius wrote:
> [...]
> kan monteres pænt?? Har forsøgt at Google mig frem, men har kun fundet samme
> firma, som leverer holderen der følger med GPSén (RAM)
Hej John

Måske du kan finde noget inspiration hos Louis
(linket skal sikkert åbnes 2 gange)

Jeg har ikke erfaring med noget af det, men leder selv efter en
fiks måde at få en Tomtom monteret på min CBF'er.

http://www.louis.de/_4018b91cf030c399003d62da0d933fe8e1/index.php?topic=searchlist&article_context=searchlist&searchterm=zubeh%F6r+navigationsger%E4te&wgr=912&anzeige=0

Thomas

Fra : Dak

Dato : 10-04-08 19:55

> [...]
> kan monteres pænt?? Har forsøgt at Google mig frem, men har kun fundet
> samme firma, som leverer holderen der følger med GPSén (RAM)

ved ikke om cbr1000 har samme styr som min men ellers se tråden tidligere.
"Tomtom rider på en cbr600f" fra 27/3/08

Jeg har nu sat det på koblingshåndtaget som her men bare stadigvæk med den
originale del og rammount beslaget placeret oveni, da der følger ekstra
lange bolte med i kittet. http://www.bikepics.com/pictures/721421/

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : KentBM

Dato : 10-04-08 20:31

Senius wrote:
> [...]
> kan monteres pænt?? Har forsøgt at Google mig frem, men har kun fundet samme
> firma, som leverer holderen der følger med GPSén (RAM)
Er der ikke noget at dette som kan bruges?

http://65.102.174.116/rammount/motorcycle22.aspx?db=Garmin&dm=ZUMO&y=1998&b=Honda&m=CBR%201000F&g=1

--

Kent

Fra : HC

Dato : 11-04-08 13:54

Senius wrote:

> Har forsøgt at Google mig frem, men har kun fundet samme
> firma, som leverer holderen der følger med GPSén (RAM)
> Mvh John

Det RAM-kit der var med til min Zümo er imho stort og grimt og fælt. Jeg
endte med at købe et kit fra http://www.gadgetguy.net/ - han har de mest
bizarre kits for folk der ikke er tilfredse med det der følger med
GPS'en. Kig evt. i hans fotoalbum - måske er der en løsning der er noget
for dig:

http://www.gadgetguy.net/PhotoGallery/PhotoGallery.html

Nu vi snakker om fæle løsninger, så er her et billede af mit
garmin-RAM-hack, som var nødvendigt for at få GPS'en op over
tanktaske-niveau, da jeg kørte til Skt. Petersborg:

http://www.flickr.com/photos/neurox/864556035/

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : kent

Dato : 12-04-08 07:53

I Øst-Midt jylland, bor MC forhandleren "RYDBERG"
Han er ikke meget for det monteringsgrej, der følger med en Garmin550, så
derfor har han allieret sig med den lokale finmekaniker/beslagsmed, som så
laver nyt ophæng.

Din maskine og dit ønske om placering afgør hvordan beslaget fabrikeres.

Du behøver ikke at ha´ købt Zumo´en hos Rydberg, men han skal nok ha´ lov
(og betaling) til at montere det for dig.

Jeg gav 300 kr. for et nyt beslag + betaling for tiden det tog og monter, og
her er der jo forskel på hjvor nemt det er på de enkelte maskiner.

Kent