Erfaringer med Honda CBF 1000 A
Fra : Kim Andersen

Dato : 10-04-08 18:22

Hej

Jeg går og overvejer denne model.

Erfaringer gode som dårlige med denne model vil jeg gerne hører om inden jeg
bestemmer mig.

MVH

Kim Andersen

Fra : Allan Poulsen

Dato : 10-04-08 19:02

> Erfaringer gode som dårlige med denne model vil jeg gerne hører om inden
> jeg bestemmer mig.

Jeg købte en foråret 2007, som efterfølger til min start-mc, en XJ600s

CBF'en er en letkørt, bjørnestærk, men lidt tung maskine. Jeg har haft den
på bane et par gange og der kan man mærke de 250 kg. den vejer.

Men motoren...., den trækker dejligt ruskfrit i hele registeret, helt der op
hvor man kun må være på autobahn. Overhalinger klarer den som en mis, i alle
gear.

Jeg er meget tilfreds!

mvh
Allan
http://www.MCInternet.dk

Fra : Ole Schultz

Dato : 10-04-08 22:12

On Thu, 10 Apr 2008 19:22:28 +0200, "Kim Andersen"
<KimAndersenNineNineNine@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg går og overvejer denne model.
>
>Erfaringer gode som dårlige med denne model vil jeg gerne hører om inden jeg

Mine erfaringer er en 10 km lang prøvetur.

Som Allan skriver er den letkørt og kan være lidt tung at manøvrere.
Eneste kritikpunkt er at den er for lavt gearet i 6. gear. Næsten som
en 600 ccm

Men ellers helt sikkert en fin mc.
Har du overvejet en Suzuki Bandit GSF1250SA ?

Den er 20-30 K billigere og har betydelig mere moment og er noget
højere gearet.

mvh Ole
Bandit GSF1250SA

Fra : HC

Dato : 11-04-08 13:42

Ole Schultz wrote:

> Men ellers helt sikkert en fin mc.
> Har du overvejet en Suzuki Bandit GSF1250SA ?

... eller en Honda CB1300? Så bliver det #3-4 stykker der kører i DK

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Tourer

Dato : 16-04-08 20:01

"Kim Andersen" <KimAndersenNineNineNine@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Jeg går og overvejer denne model.
>
> Erfaringer gode som dårlige med denne model vil jeg gerne hører om inden
> jeg bestemmer mig.

Er der nogen der kan give en kvalificeret sammenligning mellem CBF1000A og
FZ1S, begge 2008 modeller.

--
Tourer

Fra : kop

Dato : 16-04-08 20:47

> Er der nogen der kan give en kvalificeret sammenligning mellem CBF1000A og
> FZ1S, begge 2008 modeller.

.... det er sgu modsætninger der mødes. CBF 1000A er vel motorcyklernes
Toyota Avensis; mens en FZ1 med 50% flere kræfter; men alligevel ikke en
fuldblodsracer, kunne sammenlignes med en ilter mellemklasse sportsvogn.
Hondaen slår ikke nogen af sadlen; men FZ'eren er ikke just nogen
begyndermaskine.

kop

Fra : Tourer

Dato : 16-04-08 23:02

"kop" <kop@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> fuldblodsracer, kunne sammenlignes med en ilter mellemklasse sportsvogn.
> Hondaen slår ikke nogen af sadlen; men FZ'eren er ikke just nogen

Svarer meget godt til min egen opfattelse, men jeg har kun kørt FZ1'eren
(forrige model), som jeg synes er let kørt af en 1000 ccm at være.

Har du selv kørt begge maskiner, eller kender du dem kun af omtale?

--
Tourer
..