Overvurdering.
Fra : Pwh

Dato : 10-04-08 19:53

Jeg faldt idag i snak med et ældre ægtepar med en nyligt
anskaffet genbrugs Cainterrier.
Lang historie kort, den skulle kastreres snart sagde de,
jeg gjorde dem så opmærksom på den ulempe der er ved
det mht at andre hunde ikke kan kønsbestemme den mere.
Og de konflikter det kan give, brugte min Tyson som eksempel
og fortalte at han dog havde den fordel rent fysisk at han kunne
jave de fleste nysgerrige væk.

Men ork, der var ikke grænser for hvor sprød den Cain var
fortalte manden mig, sikkert nok sagde jeg, men jeg mente altså
ikke det hjalp stort hvis hunden var 10-15 gange større og blev muggen.

Har oplevet det et par gange med folk med små skrappe hunde,
de kan måske sædvanligt vis jave de store væk.
Men den dag de møder en der ikke gider det pjat bliver de
altså til mos, Tyson kunne da uden at gabe ret højt bide hovedet
af det lille myr hvis det var, fatter ikke folk har den indstilling.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-04-08 14:08

On 10 Apr., 20:52, "Pwh" <p...@email.dk> wrote:

> [...]
> altså til mos, Tyson kunne da uden at gabe ret højt bide hovedet
> af det lille myr hvis det var, fatter ikke folk har den indstilling.

Nogen ældre mennesker med små hunde kan åbenbart godt lide at udfordre
skæbnen ind imellem. Der er nogen heromkring med en enøjet pekingeser,
og de søger at udfordre skæbnen hvor de kan. Det kan f.eks. tage 10
minutter at gå forbi vores hæk, og den lille hund skaber sig og
forsøger at provokere mine hunde.
Det er nu ikke fordi ejere eller hund er dårligt gående. En gang så
jeg dem kome imod os da vi var ude på tur. Jeg drejede ind af en sti,
og nåede lige at se at de drejede ind ad en parallel sti. Begge stier
er ca 300 meter lange, og jeg gik rigtigt godt til for at komme først
til den anden ende. Da var de der allerede. Enten har de taget en
taxa, eller må de være løbet.

Hvis de er træt af den hund kan jeg da godt hjælpe dem af med den. Jeg
skal alligevel have afprøvet plæneklipperen en af dagene.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 10-04-08 21:22

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> og de søger at udfordre skæbnen hvor de kan. Det kan f.eks. tage 10
> minutter at gå forbi vores hæk, og den lille hund skaber sig og

Det oplever jeg også ofte fra små hunde, mine ignorerer dem oftest.
Dog har min Tyson givet et par for provokerende D/S'erer en tur over græsset.
Men det med at forlade sig på at den anden hund respekterer en advarsel
kan gå grueligt galt, oplevede min egen Tyson med en Dogo på 10 mdr for
et par år siden. Han knurrede advarende af den da den ville tage hans pind.
Logisk set burde den have respekteret det, men den røg i flæsket på ham
og bed en pæn luns ud, havde den ramt hans hals var han sikkert død idag.

Fatter ikke at folk med tæppetissere stoler så meget på dem,
de lever i princippet kun på nåde og overbærenhed fra fra de stores side.

/Jens (som undgår konfrontationer)

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 10-04-08 21:27

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og de konflikter det kan give, brugte min Tyson som eksempel
> og fortalte at han dog havde den fordel rent fysisk at han kunne

Kan der være noget om, at hvis man venter med at kastrere hunden til den er
2 år gammel, så er det ikke "så slemt", fordi den er færdigudviklet?

Jeg har hørt/læst at de værste tilfælde er hunde, som er katreret i en
tidlig alder - at det er dem, de andre hunde kan have svært ved at
"kønsbestenne"?

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-04-08 22:01

Jeannie Kristensen (4700), skrev:
> [...]
> Jeg har hørt/læst at de værste tilfælde er hunde, som er katreret i en
> tidlig alder - at det er dem, de andre hunde kan have svært ved at

Min Tyson var 1½år gammel da han blev kastreret,
og faktisk oplevede jeg en lidt "tilspidstet" situation
kort efter jeg havde advaret dem med cain'en.
Det var en Lab på ca 1 år (han) der skulle snuse
Tyson lidt for meget bag i.
Jeg måtte flere gange sige til Tyson "du er sød nu"
ellers havde den da fået et par på huden.

/Jens (som ikke skal have flere kastrede hanner)

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-04-08 06:17

> [...]
> altså til mos, Tyson kunne da uden at gabe ret højt bide hovedet
> af det lille myr hvis det var, fatter ikke folk har den indstilling.

Det var lige netop sådan et ægtepar der midstede deres gravhund efter møde
med min vovse

Nogen husker nok historien
Den korte: Gravhunden rendte rundt i hele byen og sked i div. haver og var
agrassiv over for andre hunde ... Den havde 2 gange være i nærkontakt med
bugsu hvor vi heldigvis fik jagtet den væk .. Men ak 3. gang er lykkens
gang .. og heldigvis på egen grund.... Ca 3½ sek efter at den havde bidt
bugsy i bagbenet var den død..

Ja desværre har samme ægtepar fået ny gravhund og den render allerede rundt
i byen.. De lærte åbenbart intet

Erik

Fra : Pwh

Dato : 11-04-08 08:10

OZ3BTO, skrev:

> Ja desværre har samme ægtepar fået ny gravhund og den render
> allerede rundt i byen.. De lærte åbenbart intet

Lige precis gravhunde er et godt eksempel på hvad jeg mener,
der er flere af dem her i kvarteret som jeg undres over stadig lever.
Ejeren af de 2 værste har endda sat et "her passer vi på" skilt op,
hvem helvede lader sig skræmme af en vandskabt gravhund

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-04-08 11:13

On Fri, 11 Apr 2008 07:17:18 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>Ja desværre har samme ægtepar fået ny gravhund og den render allerede rundt
>i byen.. De lærte åbenbart intet

Stakkels hund. Sådan nogle mennesker skulle slet ikke ha' lov til at
anskaffe dyr!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-04-08 06:15

On 11 Apr., 07:17, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> Ja desværre har samme ægtepar fået ny gravhund  og den render allerede rundt
> i byen.. De lærte åbenbart intet

I det tilfælde prøver man at indfange hunden. Har den et navneskilt
på, sørger man for at det "falder af". Derefter ringer man til
politiet eller Falck og fortæller at man har optaget en strejfende
hund som bedes afhentet snarest. Det skal helst være først på aftenen
når dyrehospitalerne har lukket, på den måde kommer det til at koste
lidt mere.
Regningen for optagelse op dyrehospital/internat + bøde starter ved ca
1000 kr.

Når først det begynder at koste noget hjælper det normalt på
indlæringen.

Hilsen Kim