Hjælp!
Fra : Jenny

Dato : 10-04-08 04:36

Hej Alle.
I har før hjulpet, så nu spørge jeg lige igen
Min hvalp på 3 md, bliver ved med at jagte sin hale, har I nogle gode råd
til hvordan man får
ham til at holde op?

På forhånd tak.

Jenny.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 09-04-08 21:29

Sig NEJ, hjælper det ikke så er det nej øvelser der skal til...

Mvh

Lars
Hvis hund's liv hænger i en meget tynd tråd, efter den trådte forkert 2
juledag, smadrede korsbåndet og den ene menisk, blev oppereret men det går
ikke rigtigt fremad, benet er stadig ikke god selv om den har levet af
medicin lige siden, og nu er på binyrebarkhormon, men syntes ikke det er
værdigt for en jagt hund ikke engang at kunne løbe sig en tur, men
beslutningen er hård.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 21:39

> [...]
> I har før hjulpet, så nu spørge jeg lige igen
> Min hvalp på 3 md, bliver ved med at jagte sin hale, har I nogle

Jeg har ikke den store forstand på tvangshandlinger, men det kan
dette nemt udvikle sig til ifølge dette link fra "Vi med hund". Det
ser ud til at der er hjælp at hente, hvis det er noget den bliver
ved med. Det omtales sidst i artiklen:

http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-7394149.html

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anette

Dato : 09-04-08 21:49

Jenny wrote:
> [...]
> I har før hjulpet, så nu spørge jeg lige igen
> Min hvalp på 3 md, bliver ved med at jagte sin hale, har I nogle gode

Det kan måske være ved at få den til at tænke på noget andet - leg med den
med legetøj eller find på en aktivitet hvalpen synes er sjov.
Gerne noget den skal tænke over.
Det behøver ikke være så svært som disse
http://www.dogtraining.dk/magasin/tricks/udfordring.htm
Men bare det at lære at give pote, eller finde en håndfuld tørfoder puttet
ind i et gammelt håndklæde - kræver hjernearbejde af sådan en lille trold

Er der bestemte tidspunkter den gør det? Keder den sig? Kommer den nok ud og
lege sammen med andre hvalpe?
Hvalpe har et meget stort behov for at være sammen med andre hvalpe og få
leget igennem.

Vores hvalp på 5 mdr er kropumulig, bider og er træls hvis det har været
småt med legekammerater en uge.
Jo, han synes vi er vældig sjove, træning er vældig sjovt og vores voksne
hunde kan da også bruges, men der er ikke noget som bare et kvarter med
andre hvalpe - så er der ro

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-04-08 06:19

Anette, skrev:

> [...]
> Jo, han synes vi er vældig sjove, træning er vældig sjovt og vores
> voksne hunde kan da også bruges, men der er ikke noget som bare et

Der var min Angel lige modsat som hvalp, det var kun Tyson
og mig der duede, meget sjældent at hun legede med andre hvalpe.
Flere mennesker antyde overfor mig at hun fejlede et eller andet
når hun bare så til når de andre hvalpe tonsede rundt,
der ville hun heller sidde hos mig eller gå på omgang hos
folk og blive kælet
Men jeg kunne jo ikke tvinge hende til at lege med de andre,
jeg kunne jo kun give hende tilbuddet om at kunne gører det.

Men hun er nok lidt af et særtilfælde i den retning,
almendeligvis har hvalpe meget ud af at få tonset igennem
med nogen på egen alder.

Hun har heller ikke ændret psyke i den retning efter hun er
blevet voksen, yderst sjældent at jeg ser hende vise interesse
for andre hunde, hvor Tyson altid lige skal hen og hilse på.
I hendes verden er der vist kun mig og Tyson, katten sætter
hun ikke engang særlig stor pris på, den er jo farlig

Hun er ellers blevet socaliceret/opdraget helt som Tyson,
med den eneste (og nok væsentlige) forskel at hun jo har haft Tyson,
hvor Tyson ikke havde andre hunde derhjemme som hvalp.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-04-08 21:49

"Jenny" <jenl@paradis.dk> skrev

> Min hvalp på 3 md, bliver ved med at jagte sin hale, har I nogle gode råd
> til hvordan man får
> ham til at holde op?

Min har gjort det i 3 år og når den blot ikke har det som hovedbeskæftigelse
syntes jeg da det er en ganske fornøjelig måde for hunden at få motion.

--
Mvh. John
www.web-graphic.

Fra : Pwh

Dato : 10-04-08 05:29

jopa, skrev:
> "Jenny" <jenl@paradis.dk> skrev

> Min har gjort det i 3 år

Hvorfor forbavser det mig ikke

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-04-08 09:21

On Wed, 9 Apr 2008 22:49:01 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Jenny" <jenl@paradis.dk> skrev

>Min har gjort det i 3 år og når den blot ikke har det som hovedbeskæftigelse
>syntes jeg da det er en ganske fornøjelig måde for hunden at få motion.

Jeg var faktisk slet ikke klar over at det var noget stort problem,
men hvis det er må man vel aflede hunden, så den stopper adfærden...?

2 af mine har altid gjort det, og gør det da stadig ind imellem. Til
gengæld er de begge blevet ret drevne til at fange halen, og så er det
åbenbart ikke så sjovt mere. Dog måtte jeg le første gang Hans fangede
sin egen hale. Han ville ikke slippe den igen, så da jeg lokkede med
godbid, kom han hen til mig i cirkler. : D

Oy gør det osse, men det er først når han har været raden rundt for at
opfordre til leg og ingen giver respons.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-04-08 09:45

Leyna, skrev:

> [...]
>
> Oy gør det osse, men det er først når han har været raden rundt for at
> opfordre til leg og ingen giver respons.

Det må vist værer luften i Gylland der gør noget ved hunde

/Jens (hvis hunde ikke jagter deres hale)