At gå i snor
Fra : BettinaP

Dato : 09-04-08 08:01

En lille solstråle historie herfra:
Efter at have kæmpet med Thea og snor i snart 2 år, har Mockas farvel da i
hvert fald ført noget godt med sig:
jeg ha fået en helt ny hund.
Altså hun hedder stadig Thea, men efter en uge med stædig "hvis du trækker i
snoren så kommer vi ingen vegne" træning, har hun fattet pointen.
Eller i hvert fald næsten, træerne vokser jo ikke ind i himlen vel

men på vores daglige amager fælled tur kan jeg nu gå stille og roligt med en
hund i løs line der tuller rundt og snuser.

HVOR ER DET BARE DEJLIGT!

at træerne ikke er så høje endnu, har jeg ikke helt gennemskuet hvad handler
om. Igår tog vi en af "på vejen" turene, og hun hev og trak hele vejen, så
turen tog en evighed (for jeg stopper jo hver gang, sådan cirka i hvert
fald).
Totalt utålmodig laver hun lige en piruette mens hun piver, jeg tager to
skridt, så hiver hun afsted igen.
suk
men i det mindste er det nu ikke hver gang, og kun nogen steder, så der er
absolut håb forude.
Nøj hvor kunne jeg ha sparet mange rygsmerter hvis hun havde fattet det for
1½ år siden.

jeg tænker at hun måske har været mere knyttet til Mocfka end jeg troede og
derfor hele tiden kæmpede for at være foran hende...eller noget
i det hele taget er hun bare blevet så rolig og dejlig, så det er en sand
fornøjelse at have hund igen.

Der er stadig mange projekter endnu, blandt andet ikke at stresse op over
andre hunde der går forbi, men små skridt kan bringe en langt hvis man bare
tager tilstrækkelig mange af dem

forårshilsen herfra
BettinaP

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-04-08 13:05

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er stadig mange projekter endnu, blandt andet ikke at stresse op over
> andre hunde der går forbi, men små skridt kan bringe en langt hvis man

Vil så lige sige at den metode virker ikke på alle hunde... Bugsy dfatter
stadig intet selv efter 2-3 år med den metode..
Her er der 2 ting der virkelig virker.. Start gå turen på grønt område og en
bold .. brug 15-20 min på at kaste bold så han få løbet noget energi af..
Så er det muligt at gå en tur uden trækken.
Nr.2 metode er at have lommen fuld af "Frolic" godbidder så viger han ikke
en mm fra siden af en :P

Erik

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-04-08 19:14

> [...]
>
> men på vores daglige amager fælled tur kan jeg nu gå stille og roligt med
> en hund i løs line der tuller rundt og snuser.

Ja, det er fedt når man føler at de er ved at fatte pointen, du har så
sandelig også kommet langt med Thea, tillykke med det!

Jeg har lige været til træning med min store boxerdreng, og jeg kørte derfra
med den her.. yes!, SÅDAN -følelse. Han har bare været så lækker at træne
med, jeg kan godt mærke, at han er ved at være voksen, og selv om han var
omgivet af 4 store brovtende macho HANhunde så var han så koncentreret og
lækker at arbejde med, rigtig fedt!.

Mvh. Marie