Købe brugt campingvogn i udlandet
Fra : Peter

Dato : 10-04-08 07:26

Hej NG!

Skal man betale afgift "når man kommer hjem" hvis man køber en brugt
campingvogn i Holland (a lá bilafgift ?)

hilsen
Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-04-08 09:10

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i meddelelsen
> Hej NG!
>
> Skal man betale afgift "når man kommer hjem" hvis man køber en brugt
> campingvogn i Holland (a lá bilafgift ?)
>
> hilsen
> Peter

Nej, der er ikke afgift på campingvogne.

Kurt

Fra : Peter

Dato : 10-04-08 12:34

> Nej, der er ikke afgift på campingvogne.
>
> Kurt

Hej igen!

Hvordan gør man?:
1) Må jeg køre fra Holland med en campingvogn indreg. på/med Hollandske
nummerplader efter en bil med Danske nummerplader? (gennem Holland, Tyskland
og Danmark) Jeg vil selvfølgelig have reg. attesten med!

2) Hvor "hurtigt" efter hjemkomsten skal den på danske plader?

3) Er der en anden mulighed? Kan jeg købe den danske nummerplade "på
forhånd" hvis jeg kan fremvise reg. attesten på et dansk reg. kontor?

4) Er der slet ingen udgifter udover nummerplade-prisen?

hilsen
Peter

Fra : Gismo

Dato : 10-04-08 13:03

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Må jeg køre fra Holland med en campingvogn indreg. på/med Hollandske >
> nummerplader efter en bil med Danske nummerplader? (gennem Holland,
> Tyskland og Danmark) Jeg vil selvfølgelig have reg. attesten med!

Det mener jeg godt du må.

> 2) Hvor "hurtigt" efter hjemkomsten skal den på danske plader?

Så snart du krydser grænsen til DK, eller en dansk prøveplade.

> 3) Er der en anden mulighed? Kan jeg købe den danske nummerplade "på
> forhånd" hvis jeg kan fremvise reg. attesten på et dansk reg. kontor?

Det er blevet noget bøvlet at få nummerpladen med inden afrejse, i dag skal
du have
en type godkendelse, på præsis det den vogn du køber, måske du kan finde den

færdselssyrelsens hjemmeside.
Jeg stod med en Fahrzug brief - Reg. Att. fra D og en type att. hvor på der
der står
hvad den vejer, måler, gasanlæg hjulstørrelse ect.
Det var ikke nok til motorkontoret, i Århus eller Skanderborg.
Så jeg kørte til syn med en sprit ny CV, uden anmærkninger på synsrapporten,
nu kan det godt indregisters, det lugter langt væk af en pengemaskine og for
at stætte en stopper for samhandlen mellem EU lande.
Processen er måske anført af campingbranchen.

> 4) Er der slet ingen udgifter udover nummerplade-prisen?

Nej, kun et syn, hvis CV er over 5 år (tror jeg nok)

Gismo

Fra : SB

Dato : 10-04-08 21:11

"Gismo" <baatnakkedummy_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Processen er måske anført af campingbranchen.

> Nej, kun et syn, hvis CV er over 5 år (tror jeg nok)

Eneste udgift er et syn og en vejning, sidste koster 150 kr. (ca.)
Du skal have prøveplade på fra det land du kører i, kører du med den i fx.
tyskland kræver det at der er en tysk prøveplade på den, som du skifter til
en dansk ved grænsen.

du kan ikke indreg. den på forhånd da det kræver et fysisk syn.

Jeg fik den tyske forhandler til at aflevere den ved grænsen, da jeg havde
fået papiere tilsendt på vognen, kunne jeg ud fra dem hente en prøveplade
som jeg medbragte og satte på da jeg skulle køre hjem med den i DK.

Søren

Fra : Jens

Dato : 11-04-08 08:12

"Peter" <petit@mobil.dk> wrote in message

> [...]
> forhånd" hvis jeg kan fremvise reg. attesten på et dansk reg. kontor?
>
> 4) Er der slet ingen udgifter udover nummerplade-prisen?

Jeg hentede en CV i Holland i efteråret. I.h.t. det danske politi må jeg
køre med en CV med hollandske (eller andet EU-land) nummerplade hjem til den
danske grænse. I DK tillader man ikke det (vi er jo ikke helt medlem af EU
på alle punkter !!) så ved grænsen skal man have en dansk prøveplade. Den
kan man købe hos politiet ved grænsen (jeg købte min i Padborg) for 100 kr
pr dag.

Ham jeg købte CV af ville nu ikke "låne" mig den hollandske nummerplade så
han og jeg tog på motorkontoret og fik en transit-nummerplade der gælder i
14 dage og kostede 23 Euro. Da reglen i Holland er som i Danmark, at bilens
ansvarsforsikring også dækker CV'en, så skulle jeg ikke have en
ansvarsforsikring på CV - dette skulle jeg have haft hvis det var en bil jeg
hentede. Jeg formoder at vogntoget også var lovligt i Tyskland - men her
bliver jeg faktisk lidt usikker. Jeg opnåede endda at få en kaskoforsikring
herhjemme på CV'en v.h.a. stelnummeret inden jeg kørte ned og hentede en -
jeg fik heldigvis ikke brug for hverken den eller ansvarsforsikringen.

Jeg ved at hvis jeg havde købt den i Tyskland (for det var jeg også i gang
med ved en forhandler på et tidspunkt) der skulle jeg både have en tysk
prøveplade og en forsikring - ialt ca. 1000 Kr. Det oplyste både ADAC og
forhandleren.

Jeg fik den afmeldte registreringsattest med fra Holland (den består af to
dele - husk at få begge dele med hjem) og kørte til syn herhjemme og fik CV
godkendt på 10 minutter. Derefter ind på motorkontoret og hente en
nummerplade.

Det eneste der er underligt ved min sag er at der på den Hollandske
registeringsattest står "LMC 530K" og stelnummer m.v. men vognen er en "LMC
495E" - Hollænderen siger at det er fordi den er bygget på et chassis der
hedder "530K" - hvor det kan ses på CV'en ved jeg ikke - alle steder står
der "495E" - men stelnummeret passer og det er præget ind i vangen så det er
ikke forfalsket!

I dag står jeg med en CV fra 2005 hvor jeg har sparret 35.000 kr inkl
transporten fra Holland i.f.t. hvad den kostede i DK hos en
forhandler/privat. LMC yder endda fortsat tæthedsgaranti i DK da fugttestene
er udført efter bogen.

Mvh
Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-04-08 00:35

"Jens" <mugarbefjern@smask.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> af EU på alle punkter !!) så ved grænsen skal man have en dansk
> prøveplade. Den kan man købe hos politiet ved grænsen (jeg købte min i

Man skal lige være opmærksom på, at det ikke længere er politiet der
forvalter de løse prøveskilte, men skat.
De har også en ekspedition i Padborg
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1714452&vId=0
Men selv om der er døgnåbent, ser det ud til, at det har lukket på
helligdage.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 14-04-08 09:10

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1714452&vId=0
> Men selv om der er døgnåbent, ser det ud til, at det har lukket på

Det var samme adresse i Padborg hvor jeg i september 2007 hentede min
prøveplade!

Mvh
Jens

Fra : kim@bohn.nu

Dato : 08-05-08 05:06

On 14 Apr., 10:10, "Jens" <mugarbefj...@smask.dk> wrote:

> Det var samme adresse i Padborg hvor jeg i september 2007 hentede min
> prøveplade!
>
> Mvh
> Jens- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Vi påtænker at købe en vogn i Holland fra 97-01. Hvad har i brugt som
slutseddel!!! Har den været på engelsk, eller tysk??
Har i købt hos en forhandler, eller privat ?

Hygge
Kim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-05-08 23:08

<kim@bohn.nu> skrev i meddelelsen
[...]

Det skal I nok aftale på forhånd med dem, som I vil handle med.
Vi har været i Holland et par gange (ikke for at handle) og begge gange har
det slået os, at der vist ikke er mange hollændere som kan andre sprog end
deres eget. Man skal være heldig at støde på nogen, som kan henholdsvis tysk
og engelsk. Selv på restauranter er det svært at få en fornuftig samtale i
gang, hvilket kan være lidt træls når menukort ofte kun er på hollandsk.

Kurt

Fra : Carsten Stage

Dato : 09-05-08 04:52

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Det skal I nok aftale på forhånd med dem, som I vil handle med.

Det er under alle omstændigheder en god idé.

> Vi har været i Holland et par gange (ikke for at handle) og begge gange
> har det slået os, at der vist ikke er mange hollændere som kan andre sprog
> end deres eget.

Hvad...?

Min erfaring er bestemt den stik modsatte. Jeg har altid været imponeret
over hollændernes sprogevner. Alle de mange Hollændere jeg gennem de sidste
30 år har været i kontakt med, har mestret engelsk og de fleste også tysk.

På de campingpladser jeg har besøgt, har det også altid været let at
kommunikere på engelsk.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jens

Dato : 11-05-08 20:36

<kim@bohn.nu> wrote in message
> [...]

slutseddel!!! Har den været på engelsk, eller tysk??
Har i købt hos en forhandler, eller privat ?

Den private, lidt ældre mand, som jeg købte af, var Rom's mester ud i Tysk,
så vi skrev en slutseddel på tysk. De fleste Hollændere kan ellers engelsk,
men lige ham her kunne kun tysk (og hollandsk). Jeg tog udgangspunkt i en
slutseddel jeg fandt på en eller anden camping-side og oversatte alle felter
til Tysk.

Ved at bruge f.eks. "Yahoo Translate" og lidt engelsk kan man sagtens få
noget der ligner tysk ud i den anden ende.

Hvis du er interesseret kan jeg sende dig min tyske slutseddel til din email
(hvis den er gyldig).

Mvh
Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-05-08 09:20

> Vi påtænker at købe en vogn i Holland fra 97-01.

Ud af ren nysgerrighed kunne jeg tænke mig at vide hvor mange mBar
hollænderne kørte med dengang i deres gassystem.

Det var i 97 tyskerne overgik til ren 30mBar (som i DK).

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,