Norton Ghost lignende program
Fra : elvisdk

Dato : 10-04-08 17:09

Hej

Hvilket backup/image program kan i anbefale til en Novell Suse Linux server
?
Det skal kunne lave komplette images af harddisken med styresystenet på og
gemme på usb/firewire disk.

Det gør intet hvis programmet kører i "DOS" mode, altså ingen grafisk
overflade, bare det virker, og kan restore image't fra usb/firewire igen.

mvh elvisdk

Fra : Christian Laursen

Dato : 10-04-08 17:40

"elvisdk" <skriv:_i_gruppen_tak@dk> writes:

> Hvilket backup/image program kan i anbefale til en Novell Suse Linux
> server ?
> Det skal kunne lave komplette images af harddisken med styresystenet
> på og gemme på usb/firewire disk.

Prøv at se om ikke man kan det med SystemRescueCd.

http://www.sysresccd.org/Main_Page

--
Christian Laursen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-04-08 21:30

On Thu, 10 Apr 2008 18:09:07 +0200, "elvisdk"
<skriv:_i_gruppen_tak@dk> wrote:

> Det skal kunne lave komplette images af harddisken med styresystenet på og
> gemme på usb/firewire disk.

Se på g4u (Ghost 4 Unix).

-A

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 18:47

On Thu, 10 Apr 2008 22:30:22 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Se på g4u (Ghost 4 Unix).
>
>-A
Jeg kan anbefale Acronis, det tager rub og stub, Linux, Win og hvad
der ellers måtte være, og restorer disken uden problemer - også hvis
anden størrelse/fabrikat disk, bare den er stor nok

Pif

Fra : Nils

Dato : 12-04-08 14:57

On 10 Apr., 18:09, "elvisdk" <skriv:_i_gruppen_tak@dk> wrote:
> [...]
>
> Det gør intet hvis programmet kører i "DOS" mode, altså ingen grafisk
> overflade, bare det virker, og kan restore image't fra usb/firewire igen.

Hvis du ikke har noget mod, at boote på en anden partition, så vil jeg
klart anbefale dd. f.eks

dd if=/dev/sda of=/mnt/usb/my-backup.dd

Nils