Linux på bærbar
Fra : Nederbasse

Dato : 09-04-08 11:59

Hej

Jeg har en ældre Toshiba bærbar jeg gerne vil have Linux på
Jeg er ikke klar over hvor gammel den er men den er født med Windows 98 så
den er ikke fra i år
Findes der en Linux version der kan køre på såddan en gammel pc og i så fald
hvilken?

Lars

Fra : lejf jessen

Dato : 09-04-08 12:25

Nederbasse skrev:
> [...]
> den er ikke fra i år
> Findes der en Linux version der kan køre på såddan en gammel pc og i så fald

Hej Lars!

Det kommer lidt an p, hvor meget RAM der er i maskinen. Jeg har en IBM
thinkpad 600x, den har 128mb ram, og der har jeg installeret Xubuntu
uden problemer.
Med 256 mb ram kan du installere Ubuntu, hvid du venter til 24 april,
kan du faa den nye 8.04.

--
Mvh. lejf
ubuntu 8.04 beta Hardy.

Fra : Nederbasse

Dato : 09-04-08 12:37

> [...]
> problemer.
> Med 256 mb ram kan du installere Ubuntu, hvid du venter til 24 april, kan

Ups der er kun 64 MB og en 3,6 GB disk
jeg var sikker på der var mindst 128 MB Ram
Lars

Fra : J

Dato : 09-04-08 12:52

On Wed, 9 Apr 2008 13:37:29 +0200, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

>Ups der er kun 64 MB og en 3,6 GB disk
>jeg var sikker på der var mindst 128 MB Ram

Hvad med Mepis AntiX 7.0

Det er en slackware baseret distro, der kan køre på 64 Mb ram.

http://distrowatch.com/?newsid=04562

mvh

John

Fra : lejf jessen

Dato : 09-04-08 12:53

Nederbasse skrev:

> Ups der er kun 64 MB og en 3,6 GB disk
> jeg var sikker på der var mindst 128 MB Ram
> Lars

Hej Lars!

Saa tror jeg ikke rigtigt paa det, det gaar i forvejen utroligt
lannnnngsomt med 128 mb !

--
Mvh. lejf
ubuntu 8.04 beta Hardy.

Fra : Kent Friis

Dato : 09-04-08 18:31

Den Wed, 9 Apr 2008 13:37:29 +0200 skrev Nederbasse:

> Ups der er kun 64 MB og en 3,6 GB disk
> jeg var sikker på der var mindst 128 MB Ram

Så skal du nok over i noget Debian/Slackware-agtigt, eller lave en
custom installationa af en af de andre.

Undgå desktop managers (KDE, Gnome, etc), og gå i stedet efter en
alm. Window Manager (jeg foretrækker Fvwm, men smag og behag...)

Mvh
Kent

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-04-08 13:47

On Wed, 09 Apr 2008 13:53:10 +0200, lejf jessen wrote:

> Hej Lars!
>
> Saa tror jeg ikke rigtigt paa det, det gaar i forvejen utroligt
> lannnnngsomt med 128 mb !

Yes. 64 MB var for lidt til Fedora på min fhv. bærbare i 2002 (derfor kom
den op på 192) og det er ikke blevet bedre siden. Men check lige om den
tilfældigvis kan spise en 128MB klods til en overkommelig pris.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-04-08 19:06